Pagina 1 van 2

vervanging diesel injectoren na 170dkm normaal?

Geplaatst: 30.01.2008 - 21:59
door kuip
Ik heb sinds 10000 km een V70 common rail diesel uit 2003. De motor heeft nu 170000 km gedraaid en 3 van de injectoren zijn zodanig lek dat de motor niet meer start => alle 5 vervangen => 1500 euro verder. Weet iemand of dit normaal is bij deze blokken?

Geplaatst: 30.01.2008 - 22:03
door Oceanracer
Ik neem aan dat je de D5 bedoeld? Dan kan ik instemmend antwoorden op je vraag: Helaas is het bij de D5 volkomen normaal dat de verstuivers na ruim anderhalve ton gaan lekken en alleen vervangen een optie is. Helaas.

Als voor dat geld ook de leidingen zijn vervangen en dit bij de dealer is gedaan, vind ik de prijs voor alle vijf overigens niet te hoog! De meeste dealers rekenen namelijk € 375,00 per stuk.

Geplaatst: 30.01.2008 - 22:42
door gevanje
antw. is a. normaal in die zin dat het veel voorkomt (ik vind het persoonlijk eigenlijk te gek voor woorden en b. is de prijs zeer redelijk.

Geplaatst: 31.01.2008 - 13:11
door Hans
Ik mag eigenlijk wel aannemen dat al dit soort problemen bij de latere V70 (zeg maar vanaf medio 2004) opgelost zijn....????

Geplaatst: 31.01.2008 - 13:25
door Oceanracer
Waarom veronderstel jij dat, Hans?

Geplaatst: 02.02.2008 - 22:26
door kuip
uiteindelijke rekening was iets meer: 1700 euri bij Niham Den Haag. Het blijken gereviseerde ruilverstuivers a 239. Nou ja, hij rijdt weer lekker

Geplaatst: 02.02.2008 - 22:32
door NOS
Heb je een blauwe 2.4D/D5? ( die zag ik deze week rijden daar)

Geplaatst: 02.02.2008 - 23:39
door bartv70
Hoi,

Zijn de verstuivers te controleren op lekkage of slijtage?

BartV70
130.000km

Geplaatst: 03.02.2008 - 00:26
door Gast
Was het slecht starten de reden dat je de auto liet controleren?
Slaat een D5 nomaliter direct aan nadat je de sleutel hebt omgedraaid?

Geplaatst: 03.02.2008 - 09:30
door NielsPHEV
bij aotu's tot drie jaar oud werd de rep. meestal onder volledige garantie/ coulance opgelost (ook bij fie van mij) bij oudere auto's lijkt mij minimaal een gedeeltelijke coulance op zijn plaats aangezien we redlijkerwijs een langere levensduur zouden mogen verwachten en men weet dat dit onderdeel vaak te vroeg kapot gaat.

Ik zou het de importeur zeker voorleggen, het is geen gewoon slijtagedeel !

Geplaatst: 03.02.2008 - 10:09
door Oceanracer
Over die langere levensduur kun wel een boek schrijven met de ervaringen van de forumleden hier. Naast de hier genoemde verstuivers, kun je bij de benzinemodellen ook de ETM wel als standaard defect rakend onderdeel noemen, net als de portiersloten die standaard allemaal na een paar jaar de geest geven. Toegegeven, ik heb nog niet de moeite genomen e.e.a. eens op te nemen met de importeur, maar de ervaring met de dealer betreffende coulance over genoemde zaken, inspireert mij dan ook niet in deze.

Het gemier met de verstuivers is voor mij de reden geweest mijn huidige wagen te verkiezen boven een fraaie aangeboden diesel. Dat een D5 pas laat (dus na een paar seconden starten) aanslaat is volgens mij wel normaal. Dit zal wel door de gebruikte techniek worden veroorzaakt.

Geplaatst: 03.02.2008 - 11:42
door BlackSapphire
Na voorgloeien start mijn D5 altijd direct. Eén seconde startmotor, hooguit.

Geplaatst: 03.02.2008 - 11:50
door NOS
Een D5 moet gewoon direct aanslaan. Ook bij koude motor.

Geplaatst: 03.02.2008 - 13:43
door toppertje
ook mijn s60D5 sloeg altijd onmiddelijk aan.
het maakte niet uit of het nou koud of warm was.

en oh ja,bij mij waren de verstuivers nog nooit vervangen
km stand was toen ong. 228000 bj 2001

Geplaatst: 04.02.2008 - 12:19
door Hans
Een D5 slaat zeker direct aan. Staat ook in het boekje. Bij temperaturen boven de 9 graden hoef je zeker niet voor te gloeien en kun je de sleutel zo doordraaien. De motor slaat dan meteen aan. In de winter zal ie hooguit een fractie van een seconde nodig hebben.

@Oceanracer: Het lijkt me dat dit soort problemen met verstuivers aangepakt worden bij een face lift. Net als bij de s/V40 modellen zag je dat de latere (vanaf 2003) eigenlijk geen problemen meer hadden.

Als ik dus een V70 D5 ga kopen, wat er heel misschien toch inzit, wil ik er dus een uit minimaal 2005. En ga er dan vanuit dat alle kinderziektes vwb verstuivers/electronische gashuizen/gekraak/duall mass vliegwielen/haperende portiersloten en what so ever verholpen zijn.

Geplaatst: 04.02.2008 - 12:27
door IkeV70
hans anesthesie schreef:Als ik dus een V70 D5 ga kopen, wat er heel misschien toch inzit, wil ik er dus een uit minimaal 2005. En ga er dan vanuit dat alle kinderziektes vwb verstuivers/electronische gashuizen/gekraak/duall mass vliegwielen/haperende portiersloten en what so ever verholpen zijn.
Waarom denk je dat de problemen met de injectoren, vliegwielen, portiersloten, etc zijn opgelost? Is daar iets over bekend? Worden er vanaf 2005 gewijzigde onderdelen gemonteerd?

Geplaatst: 04.02.2008 - 13:22
door Oceanracer
Ik weet inderdaad ook niet beter, dan dat er technisch geen aanpassingen/verbeteringen zijn gedaan, na de upgrade. Alleen de ETM's zijn verbeterd. Daar is ook een ander onderdeelnummer voor gekomen, maar dat was al voor MY02. Dat is in elk geval voor de portiersloten niet het geval en het zou mij verbazen als dit wel voor het vliegwiel is gebeurd.

Sterker nog: De wetenschap dat ik bij aanschaf van een (voor mij) nieuwe V70 weer volledig terug bij af ben, omdat ik nergens lees dat bovengenoemde problemen ondertussen zijn ondervangen heb ik afgelopen najaar besloten mijn huidige V70 volledig af te rijden. Als ik namelijk eerst een hoop geld moet bijleggen voor een andere V70 en er bijna vergif op kan innemen dat ik met de zelfde problemen wordt geconfronteerd, kan dat financieel dus nooit uit.

Van die paar keer dat ik in een D5 heb gereden, vond ik persoonlijk dat ik wat langer moest starten dan bij mijn VW TDI. Ook hier op het forum lees ik geregeld dat er wat langer moet worden gestart. Dit zijn kennelijk de uitzonderingen en wellicht ook de eerste verschijnselen die zich openbaren bij de defecte verstuivers.

Geplaatst: 04.02.2008 - 18:07
door bartv70
Hoi,

Ik heb een nieuw vliegwiel sinds een paar maanden, volgens de dealer is
dit een sterk verbeterde versie van de tot 2004 gebruikte.
Hoop dat ie de waarheid spreekt, was gelukkig garantiewerk.

BartV70

Geplaatst: 04.02.2008 - 18:47
door Oceanracer
Dat is goed nieuws! Inderdaad hopen dat hij het bij het juiste eind heeft.

Geplaatst: 04.02.2008 - 20:44
door Dimi
Mijn D5 bj2004 is 1tik en draaien, bij koude temp voor verwarmen en duurt dan nog geen seconde voor die draaid.
En heb er nu 140080km opzitten (gisteren 140000km erop gezet).

Dus volgens de verhalen die de ronde gaan is er kans dat er rond de 150000km nieuwe/revisie(ultrasoon gecleanede) verstuivers inmoeten?
Maak me niet erg veel zorgen wil er toch minimum 350000km opzetten, 500000km is een droom en wie weet.