pv 544

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pieter007
5th Gear member
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23.12.2005 - 14:32
Locatie: Putte , bij mechelen
Contacteer:

m'n pa heeft een oogje laten vallen op een katterug


nu wil hij er zoals bij de amazon vooraan schijfremmen op ,

nu zou dit moetten gaan , met een as van een amazon van 64-67 ? omdat die ook een enkel remsysteem hebben (we hebben nog een complete vooras liggen van een 64)

daar moetten we dan de lagers uit de fusees halen en dit samen met remschijf en toebehoren op de pv zetten ? (zo hebben we het ons toch laten vertellen ?)

en een gaatje bij boren en het andere dichtlassen ?

is dit juist ?
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
Gebruikersavatar
leenders
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 02.02.2007 - 18:01
Contacteer:

Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.
Gebruikersavatar
oudevolvo
3rd Gear member
Berichten: 408
Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12

En de V44 vereniging (regio noordwest) houdt op 5 maart een technische avond over dit onderwerp, zie www.v44.nl > Activiteiten

Ombouw trommelremmen naar schijfremmen
regio NoordWest organiseert op 05-03-2010

Technische avond vrijdag 5 maart: ombouw remmen

Thema van de technische avond van 5 maart is het ombouwen van trommelremmen naar schijfremmen. Katteruggen, en ook de vroege Amazons, zijn standaard met trommelremmen uitgerust. Niet iedereen is daar nu nog gelukkig mee. Ombouw van de voorremmen naar het modernere systeem is dan een optie.

We kunnen dit in Schagen zien bij Rob Wardenaar. Bij zijn Katterug, die nog in staat van opbouw verkeert, heeft de remwijziging inmiddels plaatsgevonden. Door middel van een powerpoint-presentatie wordt ter plaatse extra duidelijk gemaakt hoe een en ander in zijn werk gaat.


Mods edit
adresinformatie verwijderd.
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
Plaats reactie

Terug naar “De Katterug en Duett”