Pagina 1 van 1

Interval

Geplaatst: 05.02.2008 - 19:14
door Hermanus
Als ik bij mijn Volvo 960 de ruitewisser hendel in de interval stand zet hoor ik wel: tik,tik....maar er gebeurt niks??

Iemand bekend met dit probleem ???

Geplaatst: 13.02.2008 - 21:53
door Henk 760 Hausser
Op www.volvo700vereniging.nl kun je inschrijven op een nieuwe variabele intervalrelais .
Groeten Henk.

Geplaatst: 13.02.2008 - 22:28
door volvorider
Goede tip Henk..... :thumbright:

Geplaatst: 23.02.2008 - 10:25
door Hermanus
Tja, maarhet probleem zit hem in de stuurbediening....dan helpt een ander relais ook niet lijkt me ???

Geplaatst: 23.02.2008 - 14:11
door volvorider
Is geen probleem.

Geplaatst: 23.02.2008 - 22:38
door Baseman
Hermanus schreef:Tja, maarhet probleem zit hem in de stuurbediening....dan helpt een ander relais ook niet lijkt me ???
Dat lijkt me niet.
Als je de hendel in een andere stand zet en vervolgens hoor je wel tik-tik, dan ligt het dus niet aan de hendel.
Ik heb een ruitenwissermotor nog niet opengemaakt, maar als het goed is, krijgt de motor een puls op het juiste moment van het relais en that's it. Die puls zet de wissermotor in beweging en die stopt pas als de wisser weer in de ruststand komt.
Ik zou eerder verwachten dat de draad die voor die puls zorgt los ligt, omdat je het relais wel hoort, maar er niets gebeurd.

Rare gedachte?

Omdat het relais wél tikt, maar er niets gebeurd, zal dat denk ik bij een ander relais ook het geval zal zijn.

Geplaatst: 24.02.2008 - 09:12
door Hermanus
Als ik de hendel een klein beetje naar me toe trek begint de interval het wel te doen. Zodra ik de hendel los laat stopt de interval. Vandaar dat ik dus het idee heb dat het probleem in de hendel zit waardoor een ander relais ook niet zal werken. Heb er al wel iets over gelezen op de Volvo700 vereniging. schijnt iets te zijn met slijtage in de hendel...op zich geen probleem maar de hendel er uit halen is nog een aardige klus...

Geplaatst: 24.02.2008 - 10:58
door Baseman
Ah, oke, dat stond er in eerste instantie niet bij, maar dan ben ik het wel met je eens.
Ik heb ooit de andere kant eruit gehaald en vervangen (ivm cruise control inbouw) maar dat was echt in een half uurtje gepiept.
Het lastigste is het feit dat de hendel-mechaniek zelf, met 2 torx-T25 (dacht ik) vast zit, waar je bijna niet bij kan, maar met een losse bit en een bahco (om de bit te kunnen draaien) gaat het best.