Pagina 1 van 1
turbo of 2.0l voor vlot rijgedrag
Geplaatst: 05.02.2008 - 21:30
door Erikl
Al enige tijd ben ik rond aan het kijken naar een 440 of een 460. Inmiddels heb ik afeglopen weekend mijn vorige auto (chevrolet caprice '93) verkocht, wat een heerlijke auto was, maar erg snel was ie niet.
Daarom wil ik nu graag een auto waar je iets sneller mee vooruit kan komen. Als ik het goed heb hebben de meeste top modellen uit de 440/460 serie een 2.0l motor, maar op marktplaats is ook wel een enkele 440 turbo te vinden (op benzine, geen TD).
Ik vroeg me af welke van de 2 eigenlijk sneller is?
Als ik de autoweek pagina moet geloven heeft de turbo meer pk's (maar de keuze in turbo's is wel kleiner, en ik vermoed meer kans op afgetrapte exemplaren...)
Geplaatst: 05.02.2008 - 21:43
door sjoerdb
als je veel kilometers gaat rijden dan kan ik je een 1.9 turbodiesel ook wel aanbevelen. is wel iets langzamer als 2 liter of 1.7 turbo maar trekt ook als een jekko. ik heb al menig mannetje versteld doen staan van de kracht. en buiten die paar keer dat je wil genieten van trekkracht en PK's is ie daarbuiten een zuinig karretje. vanaf 8000 a 10000 kilometer ligt het omslagpunt al.
Geplaatst: 05.02.2008 - 22:07
door Volvo_480_turbootje
Ik heb eens met een 2 liter gereden, die is identiek als een turbo qua optrekken, maar een turbo is makkelijker op te voeren, vandaar voor mij dus de keuze naar een turbo...
Vermits ik toch met mijn fietske naar het werk rij moet ik niet letten op brandstofverbruik, mijn auto rijdt maximum twee keer per week...
Geplaatst: 05.02.2008 - 22:16
door Jaco S
ik heb zelf een 2liter voorheen een 1.8 en ik vind 2 liter prima rijden...turbo zal altijd wat meer kracht wel hebben vooral als je heb wilt opvoeren,en ja als er iets kapot is aan de turbo kost dit denk toch wel aardig een centje weer....daarom heb ik die tijd ook gewoon gekozen voor 2liter!
Geplaatst: 05.02.2008 - 22:30
door AndorabLe
Het maximale vermogen en koppel van de 2.0 en de 1.7T zijn vrijwel gelijk. (De turbo heeft ongeveer 10 pk meer, en ongeveer 10 Nm meer.)
Het maximale koppel van de 1.7T is al vanaf 2150rpm beschikbaar. Dat van de 2.0 is dat pas vanaf 4000rpm. Hierdoor voelt de turbo soepeler aan.
Geplaatst: 05.02.2008 - 22:42
door sjoerdb
en op diesel kan je lekker lang door blijven rijden. 900 kilometer en meer op 1 tankinhoud.
Geplaatst: 06.02.2008 - 09:58
door YannickvanRooyen
gehehe, koop nooit een Amerikaan, 5 liter V8 en dan traag.. maarja, die auto weegt ook bijna evenveel als de maan..
Het is maar net wat je wilt.. wil je lekker vlot toeren, koop een turbodiesel. Ook die zijn nog aardig te kietelen.
Wil je gewoon power, koop een turbo, met een simpele ingreep heeft dat ding bijna evenveel pk's als die 5 liter V8, alleen weegt de auto 800 kilo minder

Geplaatst: 06.02.2008 - 10:43
door Auk
Inderdaad, je kunt het beste gewoon een turbo kopen, die kun je met gemak naar de 170/190 pk brengen (en dat rijdt zoals de turbo eigenlijk standaard al verdient had!)
Maarja.. een Amerikaan.. daar hou ik mijn mond over dicht.. als je die dingen langs hoort komen komt het slurpen uit de tank nog fel over het uitlaat geluid heen
Maar voor mij gaat er niks lekkerder dan een goede turbodiesel.. alleen niet zo'n tractor van VAG.. rotzooi, t walmt, t stinkt en t maakt geluid alsof je met boer henk s'ochtends t land staat te mesten met de Lamborghini tractor

Geplaatst: 06.02.2008 - 11:03
door sjoerdb
110 pk met een turbodiesel is mogelijk. ik ga proberen dit te halen, ben zeker benieuwd naar hoe dat voelt. binnenkort eens vrijplannen om een rollenbank te doen voor een eerste meting.
Geplaatst: 06.02.2008 - 12:00
door 945i
Vanwaar de keuze voor een 400?
Geplaatst: 06.02.2008 - 12:33
door YannickvanRooyen
945i schreef:Vanwaar de keuze voor een 400?
Goedkoop in aanschaf, licht en daardoor goedkoop in belasting, goedkoop in verzekering, vrij zuinig.
Genoeg redenen...
Geplaatst: 06.02.2008 - 19:23
door Erikl
Auk schreef:
Maarja.. een Amerikaan.. daar hou ik mijn mond over dicht.. als je die dingen langs hoort komen komt het slurpen uit de tank nog fel over het uitlaat geluid heen
haha, geen slecht woord over amerikanen he :razz: Was het niet voor het geld, dan zou ik er nu nog steeds in rijden. (Dat heerlijke geluid van de V8, de soft ride suspension, de kickdown en de ruimte, daar kan toch geen enkele europese auto tegenop?

) Dat verbruik viel trouwens erg mee, ik reed 1 op 7 op LPG, exact het zelfde wat mijn vaders volvo 940 rijd op LPG G3 (maar die heeft maar de helft van het gewicht van de caprice, en de helft van de motor, welke auto is dan het efficientst? )
YannickvanRooyen schreef:945i schreef:Vanwaar de keuze voor een 400?
Goedkoop in aanschaf, licht en daardoor goedkoop in belasting, goedkoop in verzekering, vrij zuinig.
Genoeg redenen...
wat Yannick zegt klopt helemaal, ik heb gewoon iets nodig waarmee ik me e ik wat goedkoper uit ben. Bevendien heb ik voordat ik m'n eigen auto had ook altijd in volvo's rond gereden, en dat beviel opzich best.
Geplaatst: 06.02.2008 - 21:49
door +++t blijft behelpen+++
jongen, je gaat huilen
een 440 is niet wat je leuk gaat vinden.
als je storingsvrij wil rijden en goedkoop..
een japanner..
Geplaatst: 06.02.2008 - 22:53
door sjoerdb
hangt er net vanaf wat voor 400 je koopt, benzine modellen stikken van de bedrading en computers. een diesel 440/460 heeft daarintegen bijna niks aanboord maar wel de power voor wegtrekke bij stoplicht. en daar valt echt nog vaak wat zelf aan te sleutelen.