Pagina 1 van 1
volvo 440 2.0l verbruik
Geplaatst: 07.02.2008 - 20:29
door plizza
ey ik heb een volvo 440 2.0 glt uit 1993, en naar mijn idee verbruikt deze erg veel. ik heb hem gister helemaal vol getankt (ging 50 euro in) en nou heb ik 50 km gereden vandaag niet aso hard ofzo gewoon normaal en af en toe wat vlotter. maar op de 50 km heeft die schat ik zo een 10 liter verbruikt als ik kijk naar me teller. wat ik toch wel erg veel vind. ook als ik in de auto stap ruik ik een beetje een benzine lucht.
er is wel een hoop vervangen aan de auto maar dat heeft mij niet zoveel gekost hoor,
-de bekende olie verbruik modificatie (waarbij de gaatjes in de zuiger moeten worden geboord)
-zuigerveren
-koppeling
-voor banden
-voor remschijven
-voor en achter nieuwe remblokken
-nieuwe koppakking en thermostaat
-groote beurt
dus inprinciepe is de motor zo goed als nieuw, hij heeft wel een jaar stil gestaan nadat dit is gedaan. dus waar zou dit aan kunnen liggen volgens jullie
Geplaatst: 07.02.2008 - 20:31
door sjoerdb
lekkage bij je injectoren, brandstofpomp en leidingen. filter lek?
Geplaatst: 07.02.2008 - 20:36
door plizza
ik ga morgen ff de brug op en ff kijken want word zo wel erg duur rijden
Geplaatst: 08.02.2008 - 14:26
door GKD
Sowieso moet je de teller van je InfoCentre (mits je die hebt) niet als ijkpunt nemen. Bij mij gaan er zo al 2 streepjes af op het moment dat ik een km heb gereden na het tanken (terwijl ik er bijna 60 liter ingegooid hebt). Dit ligt dus aan je vlotter.
Die benzinelucht is nooit een goed teken, inderdaad even op de brug gaan staan zoals Plizza al zei. Zeker niet te lang mee doorrijden zo.
Geplaatst: 08.02.2008 - 17:31
door gertvanderspek
Zelf hou ik mijn stand bij op
www.autoverbruik.nl
Kun je ook zien wat soort genoten met dezelfde type halen.
Geplaatst: 08.02.2008 - 19:33
door plizza
vandaag ff op de brug gekeken en onder de motor kap, alles is droog verstuivers leidingen tank alles. ik rij nu gewoon me tank '' bijna'' leeg en dan ff kijken hoeveel kmter ik heb gereden. anders ff andere termostaat proberen aangezien me temp meter ook niet echt op 90graden komt testaan en een termostaat toch niet zoveel geld kost, is het proberen waard. toch bedankt allemaal en hou jullie op de hoogte
Geplaatst: 08.02.2008 - 19:42
door dr hilus
"niet zo duur zijn" bedoel je? :

Geplaatst: 08.02.2008 - 19:47
door plizza
dr hilus schreef:"niet zo duur zijn" bedoel je? :

heb ik het voor jou ff verandert

Geplaatst: 13.02.2008 - 11:36
door Dragunov86
Mijn auto verbruikt ook ontzettend veel, ongeveer 1 op 10 terwijl hij gemiddeld 1 op 13/4 zou moeten kunnen halen :S
Heb 4 dagen geleden volle tank gehaald en is na 300 kilometer al meer dan de helft leeg
'95 440 1.6 trouwens.
Geplaatst: 13.02.2008 - 12:23
door stefmen
Ik mag in mijn handen klappen als ik 1 op 10 haal.. Meestal 1 op 9 - 1 op 8. Rij dan wel vrij sportief. Ik heb een 1.8 uit '96.
Geplaatst: 13.02.2008 - 18:09
door sjoerdb
ik heb 45000 km met een 480 gereden. B18FP motor erin, das 102 pk, en ik reed wel netjes maar soms ook ff op zijn staart trappen. ik heb gemiddeld over die 45000 km een verbruik gehad van 1 op 12.
hoeveel afwijking heb je op je kilometer teller? het is zo dat als je kleinere maat banden hebt je dan idd bij het berekenen op een hoger verbruik uit komt.
Geplaatst: 13.02.2008 - 18:43
door stefmen
Mijn kilometerteller gaat als ik 50 rij tussen de 45 en de 55 in:P Hijs ietwat zenuwwappig:P Heb gewoon 15 inch banden volgens mij.
Maar ik rij wel echt pittig en veel korte stukken. Meestal bij 3000 toeren schakelen en met flink veel gas naar die toeren toe knallen;)
Geplaatst: 13.02.2008 - 19:12
door plizza
ik heb tot nu toe 160 km gereden op iets meer als een halve tank volgens de wijzer, maar hij ruikt ook erg naar benzine als ik hem ff stil laat staan. leidingen brandstof filter en tank zijn droog
dus ik denk aan een lekkende verstuiver.
Geplaatst: 19.02.2008 - 20:22
door plizza
ik heb zaterdag de theromostaat vervangen, de temperatuur meter komt nu redelijk snel mooi haaks testaan (wat die eerst niet deed).
maar als nog heb ik af en toe de brandstof lucht, ik heb gehoord dat het ook het actief koolfstof filter kan zijn. kwa verbruik weet ik niet hoe het nu gesteld staat heb gister avond moeten tanken en had 350 km gedaan met me vorige tank. dat was dus met een slechte thermostaat.
iemand een idee hoe ik het koolstof filter kan testen? de tank,filter,leidingen,verstuivers, pomp deksel onder de bank lijken allemaal droog en het stinkt zo erg dat die toch wel redelijk moet lekken ergens
Geplaatst: 19.02.2008 - 21:21
door rene en erica
als je de benzinelucht in de auto ruikt kan het zijn dat je een injector lek hebt.die zitten vlak bij je inlaat van je kachel.er verdampt dan een drup benzine om je warme motor en die damp word dan je interieur in geblazen door de kachel motor.misschien kun je hier wat mee.susses met zoeken.
Geplaatst: 19.02.2008 - 22:50
door sjoerdb
zoek eens in het 480 gedeelte. geloof ik dat er laatst ook iemand zoiets had met benzine lucht. wellicht kun je in dat topic je antwoord vinden
Geplaatst: 23.02.2008 - 20:08
door plizza
ik ben er achter gekomen dat waarschijnlijk de bezine pomp zo stonk aangezien er een scheurtje zat bij de aansluiting van een leiding. heb dit ff wat opgeschuurt goed ontvet en met 2 componenten kit gepakt. het is nu nog dicht dus ff kijken hoe het zich houd anders toch een 2derhands pompje.
iedereen bedankt voor de hulp