Stationair lopen
Geplaatst: 07.02.2008 - 21:34
Hallo,
Ik heb een volvo 460 sportline uit 95 met een 2.0i motor. Sinds geruime rijd de auto niet meer lekker. Heb al meerdere malen bougies moeten vervangen en heb zelfs een bougie gehad die er uitzag alsof er beton tussen zat. Ik heb op het forum rondgekeken en kwam heel wat oplossingen tegen, maar allemaal voor de 1.8 motor.
Als ik de auto bij een koude motor start, start de auto direct! Ik start zonder gas dus hij schiet aan en dan zakt de toerenteller onder de 1000 en stijgt dan weer gelijk naar 1000. Dan loopt de auto op dat moment stationair. Zodra ik ga rijden en ik moet plots flink remmen terwijl de motor nog koud is duikt het toerental razendsnel naar de 0 en soms slaat de motor dan af, wat al voor een gevaarlijke situatie heeft opgeleverd aangezien mijn stuur dan bijna niet te bewegen is evenals de remmen.
Vervolgens rijd ik verder en stijgt de motortemperatuur naar normale waarde. Rem ik dan plots tot dat ik bijna stil sta ook dan duikt de toerenteller naar de 0 maar loopt dan weer stationair. Als ik dan vervolgens in een file kom te staan en ik sta ongeveer 4 minuten stil dan staat de toerenteller niet meer stil, maar gaat ie onder de 1000 en dan weer er boven. Ik heb net nog een test gedaan met een monteur (kennis) en hij zette de auto stil en ging toen flink het gas een paar keer intrappen met als gevolg dat de auto op 3 cilinders begon te lopen ( de motor trilde als een gek). Vervolgens ging ik weer rijden en toen liep de auto weer op 4 cilinders.
Bij de garage heb ik de compressie laten doormeten van de cilinders en die was goed. Ik las wel iets over injectoren. Waar zitten die precies? IK heb totaal geen verstand van auto's, want ik ben a-technisch, maar een precieze omschrijving graag.. waar herken ik ze aan, hoe maak je ze schoon, is het eenvoudig, kan er veel misgaan?
Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen of eventuele andere oplossingen kunnen voordragen. In ieder geval wil ik graag weten waar exact de injectoren zitten dus niet een beschrijving als die zitten daar en daar achter, maar ook hoe ik ze herken!
Alvast bedankt
Ik heb een volvo 460 sportline uit 95 met een 2.0i motor. Sinds geruime rijd de auto niet meer lekker. Heb al meerdere malen bougies moeten vervangen en heb zelfs een bougie gehad die er uitzag alsof er beton tussen zat. Ik heb op het forum rondgekeken en kwam heel wat oplossingen tegen, maar allemaal voor de 1.8 motor.
Als ik de auto bij een koude motor start, start de auto direct! Ik start zonder gas dus hij schiet aan en dan zakt de toerenteller onder de 1000 en stijgt dan weer gelijk naar 1000. Dan loopt de auto op dat moment stationair. Zodra ik ga rijden en ik moet plots flink remmen terwijl de motor nog koud is duikt het toerental razendsnel naar de 0 en soms slaat de motor dan af, wat al voor een gevaarlijke situatie heeft opgeleverd aangezien mijn stuur dan bijna niet te bewegen is evenals de remmen.
Vervolgens rijd ik verder en stijgt de motortemperatuur naar normale waarde. Rem ik dan plots tot dat ik bijna stil sta ook dan duikt de toerenteller naar de 0 maar loopt dan weer stationair. Als ik dan vervolgens in een file kom te staan en ik sta ongeveer 4 minuten stil dan staat de toerenteller niet meer stil, maar gaat ie onder de 1000 en dan weer er boven. Ik heb net nog een test gedaan met een monteur (kennis) en hij zette de auto stil en ging toen flink het gas een paar keer intrappen met als gevolg dat de auto op 3 cilinders begon te lopen ( de motor trilde als een gek). Vervolgens ging ik weer rijden en toen liep de auto weer op 4 cilinders.
Bij de garage heb ik de compressie laten doormeten van de cilinders en die was goed. Ik las wel iets over injectoren. Waar zitten die precies? IK heb totaal geen verstand van auto's, want ik ben a-technisch, maar een precieze omschrijving graag.. waar herken ik ze aan, hoe maak je ze schoon, is het eenvoudig, kan er veel misgaan?
Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen of eventuele andere oplossingen kunnen voordragen. In ieder geval wil ik graag weten waar exact de injectoren zitten dus niet een beschrijving als die zitten daar en daar achter, maar ook hoe ik ze herken!
Alvast bedankt