Pagina 1 van 1

su carburator(en)

Geplaatst: 09.02.2008 - 11:58
door pieter007
een tijdje geleden zag ik op een rit (ik dacht de zeelandrit ?)

dat er een amazon was met su carburator & lpg
deze had de schuif geblokeert helemaal bovenaan (zodat het gat helemaal open is en de naald niet slijt)

nu had ik graag geweten hoe ik dit moet doen bij mijn su , waar ik het gat juist moet boren

hoe ik het moet aansluiten ..

blijft de schuif dan constant open ? tot ik de motor stil leg ?
of zakt de schuif een beetje als ik stationair laat draaien ? of is de vaacum hoog genoeg om hem constant omhoog te houden zolang de motor draait

Geplaatst: 09.02.2008 - 22:54
door Frans245
Pieter. kijk eens op het forum van de V44 vereniging, www.v44.nl.
Daar wordt dit onderwerp net besproken.
Je kan daar als gast inloggen indien je geen lid bent.

Geplaatst: 10.02.2008 - 10:52
door pieter007
dat ben ik ;)
toch bedankt :D

Geplaatst: 24.03.2008 - 08:40
door ferdy
Afbeelding electrisch en eenvoudig om te schakelen ;)

Geplaatst: 31.03.2008 - 18:01
door pieter007
gaat dit bij su's ook ? om het in dat plastiekje te boven bovenaan ?

kan je eens een foto van bovenaf nemen ? om de stangen eens te bekijken want blijkbaar is dit toch wel wat anders als bij su's

Geplaatst: 28.05.2008 - 14:44
door bflierman
Je kunt zoiets relatief eenvoudig zelf maken: je gebruikt het vacuum van het inlaatspruitstuk om de zuiger van de carb. naar boven te zuigen. Je moet er voor zorgen dat de zuiger dan wel luchtdicht is (er zit een gaatje in de onderkant dus die moet je even afdoppen). Als je dus gewoon een vacuumslangetje van het inlaatspruitstuk naar de dop bovenop de carb maakt ben je klaar. Als je het wat netter wil doen, zet je er even een electroklepje tussen, die aan/uit gaat bij het overschakelen van benzine/gas.

Ben

Geplaatst: 28.05.2008 - 22:58
door pieter007
ondertussen heb ik een werkend systeem ;)

heb niets afgedopt ofzo ..

eerst gedaan zoals ze op het forum van de v44 zeiden ,
werkte NIET !
boor dus geen gaten in het huis voor een nippelje , het moet gewoon in het zwarte plastiek stukje

zoals de foto hierboven

Geplaatst: 16.07.2008 - 01:01
door jos244245
Aansluitend op het onderwerp SU heb ik een ander vraagje:

weet iemand of de SU HIF 6 carburateur naast de B27A motor van de oude Volvo 264 ook op andere oude Volvo's zit?

Geplaatst: 26.07.2008 - 22:08
door wepster850
jos244245 schreef:Aansluitend op het onderwerp SU heb ik een ander vraagje:

weet iemand of de SU HIF 6 carburateur naast de B27A motor van de oude Volvo 264 ook op andere oude Volvo's zit?
een su hif ^is een veel gebruikte carburateur op oudere auto's daar hij betroubaar is en simpel van opzet maar ook veel vermogen kan leveren (door met naalden te werken ) en toch zuinig en goed afte stellen is
bij voorbeeld de morris en de mg's en de mini 1300 motoren zijnn af fabriek voorzien van zo'n carbu en dan ook de b20 a motoren van volvo zo als ze voorkomen in de 142 en de amazon (hier staat wel stromberg op maar het is een hif )