Pagina 1 van 1
460 GLT 2.0 ('96) op LPG
Geplaatst: 12.02.2008 - 17:12
door Dhoeksema
Beste medeforumleden,
In mijn zoektocht naar een fraaie 850 stuitte ik op een 460 GLT 2.0 ('96) op LPG.
Misschien lijkt dat me wel wat, tijdelijk in een 'mini-850' rijden?
Alleen . . . ik heb altijd begrepen dat Nissan Primera en Volvo 850's prima op gas rijden en de rest 'vrij spannend is', vanwege de hetere verbranding. (gas is om op te koken? :? )
Wat zijn jullie ervaringen met LPG in een 460?
Ik kijk uit naar jullie reacties.
Alvast bedankt,
Dane
Geplaatst: 12.02.2008 - 17:36
door Walter
kan op zich wel al is de 2.0 niet de beste motor in een 440. Wel een lekkere maar ze gebruiken nog wel eens olie en lusten een knappe slok benzine. Zal op gas niet anders zijn. Als je de mogelijkheid hebt om door te zoeken zou ik dat doen. 440-460 zijn technisch hetzelfde. Volgens mij doet de B18U het op gas het lekkerste
Overigens is een 200-700-900 op lpg ook geen probleem hoor
Geplaatst: 12.02.2008 - 17:46
door Dhoeksema
VolvoMafia schreef: Volgens mij doet de B18U het op gas het lekkerste
Een maat van mij heeft een 2.0 gehad (Turbo) en dat vond ik een lekker rappe machine.
De B18U is de 1.8? En even buiten het olie/brandstof verbruik; is het technisch gezien (icm lpg) verantwoordt?
'Verder zoeken'? Ja, maar dit is wel een heerlijk 'full loaded' 460 . . . Vind ze maar eens in nette staat

Geplaatst: 12.02.2008 - 18:56
door Johan_B
Mijn 460 1.8 loopt al 2,5 ton perfect op lpg, een verbruik van 1 op 11 ongeveer en verder geen enkel probleem tot nu toe.
Geplaatst: 12.02.2008 - 20:31
door YannickvanRooyen
ik gok dat aangezien de 2.0 een multipoint injectie model is, de gasinstallatie gebaseert is op gasinjectoren ipv een gasmixer in het luchtkanaal, hierdoor worden de kleppen beter gekoelt en blijven je pk's.. lijkt me dus een vrij goeie gok..
wel is het belangrijk regelmatig de kleppen te stellen, en dat schiet er in de praktijk nog wel eens bij in, dus koop zoiets alleen (geld voor alle merken) als er een goeie onderhoudshistorie bij zit..
Geplaatst: 28.02.2008 - 12:18
door Dhoeksema
Goede middag,
Daar was ik weer, terug van weggeweest.
De verkoper van de hier boven beschreven auto is 2 weken afwezig geweest en die 2 weken ook niet bereikbaar geweest. Uiteindelijk toch een afspraak kunnen maken.
Nu ben ik niet zo heel technisch. Ik weet dat ik op het volgende ga letten:
. Regelmatig stellen kleppen terug te vinden in onderhoudshistorie?
. Auto heeft nu 239000 gelopen, recentelijk distributieratteplan vervangen?
. Profiel banden
. Wielschermen achter
Vergeet ik iets? :roll:
En . . . kan iemand mij een indicatie geven wat het stellen van de kleppen kost (gemidd., bij erkende garage)?
Mvgr,
Dane
Geplaatst: 28.02.2008 - 13:45
door glitz
even kijken of de cilinderkop als eens is vervangen ( ivm lpg ) zo niet heb je kans dat het gaat komen en het zal dan erg duur zijn. Tevens bij eventuele airco even checken oftie goed koelt.