Pagina 1 van 1

achteraf turbochargen

Geplaatst: 13.02.2008 - 18:33
door fransb85
hallo, ik vroeg me af of één van jullie weet of er berdrijven zijn die achteraf turbo's opbouwen in nederland. ik weet dat dit in andere landen wel gebeurt, ik weet ook dat dit niet goedkoop is en dat er veel bij komt kijken.

Geplaatst: 13.02.2008 - 19:57
door gvanminnen
Zijn er zeker wel. Als je op marktplaats zoekt kom je wel wat bedrijven tegen.
In den haag zit er ook een, ik dacht vanaf zo'n 2600 euro.

Geplaatst: 13.02.2008 - 20:36
door sjoerdb
waarom niet op zoek gaan naar een andere auto? eentje die al fabrieksaf een turbo heeft....

Geplaatst: 13.02.2008 - 21:00
door NOS
Bij Beek autoracing in het Forepark zul je best een heel eind komen.
www.beekautoracing.nl

Geplaatst: 14.02.2008 - 14:56
door fransb85
sjoerdb schreef:waarom niet op zoek gaan naar een andere auto? eentje die al fabrieksaf een turbo heeft....
emotionele waarde. zit ook wel te denken aan aan transplantatie, moet je alleen motor+bak+ecu in een keer erin hijsen, dus een schadeauto met goed werkende motor kopen. maarja, hoeveel 2,5T automaten met acceptabele kilometerstand kom je tegen? staat er nu maar één op makrtplaats met meer dan 3 ton, dat vind ik wat te veel. vraag me gewoon af wat de mogelijkheden zijn. denk wel dat je meteen moet honen, nieuwe zuigers en drijfstangen, ECU upgrade, uitlaatsysteem etc..
voorlopig gebeurt het toch nog niet, maar als de auto ooit een keer echt motorische aandacht nodig heeft vind ik het het overwege waard om te kijken wat er allemaal mogelijk is als het blok toch geopereerd moet worden.

Geplaatst: 14.02.2008 - 19:54
door sjoerdb
compressie veranderen, injectoren, versnellingsbak, koppeling, hitteschilden. mooi lijstje zal het worden

Geplaatst: 15.02.2008 - 13:42
door fransb85
daarom dnek ik dat het makelijker is om een 2,5T te vinden met een motor+bak die in orde is (dus eigenlijk één met alleen zijschade ofzo, wil de uitlaat ook gebruiken) zodat ik gewoon de hele handel in één keer kan overzetten (met subframe en al misschien zelfs). maarja, daar loop je niet zo snel tegen aan

Geplaatst: 16.02.2008 - 16:41
door WillemH
Mosselman Turbo Systems, Nederlands bedrijf met veel ervaring.
http://84.243.254.242/~verhoeven/websit ... .php?id=23

Geplaatst: 17.02.2008 - 16:50
door fransb85
bedankt voor jullie hulp tot nu toe!

Geplaatst: 19.02.2008 - 22:30
door fransb85
heb ook iemand gevonden op het 850 forum die z;n s70 10v heeft geturbocharged. het gebeurt dus! jippie

Geplaatst: 05.03.2008 - 19:55
door 460_turbo
Schadeauto zoeken met een turboblok en het blok overzetten. Je hebt ook de hele poespas erom heen nodig he, Kwa regeling van de turbo / andere computer en ga maar door.

Dat zal ik dan doen.

Maarja je bent zoiezo aardig wat eurotjes kwijt.

Geplaatst: 05.03.2008 - 20:08
door V70 classic
460_turbo schreef:Schadeauto zoeken met een turboblok en het blok overzetten. Je hebt ook de hele poespas erom heen nodig he, Kwa regeling van de turbo / andere computer en ga maar door.

Dat zal ik dan doen.

Maarja je bent zoiezo aardig wat eurotjes kwijt.
En wat denk je van de type goedkeuring.
Je krijgt dat ding nooit meer door de apk . #-o

Geplaatst: 05.03.2008 - 21:40
door 460_turbo
Dan zou je hem weer moeten laten keuren bij het rdw. ::?

Geplaatst: 05.03.2008 - 21:41
door fransb85
keuring schijnt dus niet zo'n probleem te zijn, ander topic sprak ik iemand die dit ook gedaan had. schijnt dat je tot 40% vermogenstoename geen herkeuring van de rdw nodig hebt, en je moet iets van 50 piek aftikken voor registratie van je nieuwe motornummer. apk heeft er niet zoveel mee te maken eigenlijk... gewoon na evt. inbouw naar m'n dealer en even laten nakijken. maar goed, voorlopig niet aan de orde, als ik dit ga doen gebeurt het wel in 1 keer goed, dan ga ik niet beknibbelen op kwaliteit, dus het zal wel weer duur worden ben ik bang. maar voorlopig ben ik nog maar student en heb ik geen tijd en budget hiervoor dus het is nog toekomstmuziek.

Geplaatst: 05.03.2008 - 21:51
door 460_turbo
Je verhaal klopt helemaal, maar als je boven die 40 % (wat volgens mij 30 % moet zijn) komt gaan ze meer tests uitvoeren en dat kost volgens mij ook een behoorlijk stukje meer.

Ze kijken dan volgens mij hoe de auto reageert op al het vermogen en of het chassis het wel aan kan, of de remmerij wel geschikt is voor dat vermogen en ga zo maar door.

En jah als je nog student bent vliegen de euro's je niet om de oren, ik weet er meer van. :(

Geplaatst: 06.03.2008 - 10:50
door V70 classic
Jij moet aantonen dat alles klopt.
dus de remkracht ophanging uitlaat geluidsdruk dat is niet simpel.

tijdje terug blik op de weg.
Komt een 3 serie een roffeltje van de KLPD voorbij
Agent zegt simpel een 3 serie loopt niet zo hard.
Kentekenbewijs gevraagd kap open oei 2 biggen meer.
Auto naar tech diens motor uit 5 serie.
Kentekenbewijze vernietigd en alles op de ambulance naar huis.
dit kost geld.

Geplaatst: 06.03.2008 - 20:20
door J
vermogens toename mag inderdaad via bv chiptunig of turbodruk opschroeven, maar motorblok veranderen vereist wel herkeuring van de rdw.