Pagina 1 van 1

Chiptuning XC90 2.5T, 2004

Geplaatst: 13.02.2008 - 21:09
door subvolvo
Heeft iemand zijn XC90 2.5T laten chippen?
Bij wie?
Hoe bevalt het?
Hoe zit het met garantie?
Is er toename van slijtage van de motor te verwachten?

Ik heb nog nooit een auto laten chippen. Dus alle info is welkom.

Geplaatst: 13.02.2008 - 21:15
door the fonz
Subvolvo. Hier zijn tal van discussies geweest hier op het forum. Maar wat ik heirmee wil aangeven is dat als je gaat zoeken op deze info, je in feite tegenstanders en voorstanders tegenkomt. Er is geen bewijs dat het slecht is voor je volvo, maar ook niet dat het goed is. Je zult die afweging zelf moeten maken vrees ik.

Wel zou ik kiezen voor een gerenomeerd bedrijf die gespecialiseerd is in Volvo. Hier kun je dan ook een garantietermijn bespreken.

Tevens zal een chip je banden ietsje sneller doen slijten....

Sterkte. Wellicht dat hieronder een goede discussie komt zodat je weet wat je wilt doen

Geplaatst: 13.02.2008 - 21:36
door subvolvo
Hoi Maurice,

Ik heb een deel van alle discussies gelezen. Maar het meest gaat het toch over de diesels.
Sommige discussies bevatte een paar honderd reakties.
Vandaar dat ik toch nog een discussie opgestart hebt.

Geplaatst: 13.02.2008 - 21:45
door the fonz
Hans,

Een tuning van een benzine motor levert beduidend minder vermogen op als bij een (turbo) diesel.

Enkele links:

http://www.fasttech.nl/index.php?id=76

http://www.bullpower.nl/chiptuning/benzine/volvo.html

Volgens bullpower komt er ongeveer 30 pk en 50Nm.

Het is wachten totdat zich mensen melden met meer verstand van tunen dan ik.

Sterkte

Geplaatst: 13.02.2008 - 21:49
door liquid_force
mijn 2.5T (in de S60) heeft dank de chiptuning circa 265pk gekregen met BSR tuning (uit Zweden) dank zij nog een paar aanpassingen meer nu rond de 280pk :) :) :)

Geplaatst: 13.02.2008 - 22:15
door Edgar
the fonz schreef: Er is geen bewijs dat het slecht is voor je volvo, maar ook niet dat het goed is. Je zult die afweging zelf moeten maken vrees ik.


Tevens zal een chip je banden ietsje sneller doen slijten....
Ik ben het niet met je eens...

Bewijs is er genoeg... goede tuners weten waar ze mee bezig zijn, "bewijs" is er dus wel degelijk :wink:

Een goede tuner beoordeeld de staat van de auto voor dat hij de auto gaat tunen. Aan de hand daarvan gaat hij de auto tunen.

De banden slijten niet meer door tuning natuurlijk... dat ligt helemaal aan je rechtervoet... :D (kan een oorzaak zijn)

De motor slijt idd meer dan bij een niet getunede wagen... zie het zo, stel dat je blok 500.000 km mee gaat, dan doet hij dat met tuning 490.000 km...
Kijk als je het vermogen wat je erbij krijgt altijd volledig aanspreekt dat slijt alles sneller... das logisch.
Een goede tuner houdt ook rekening met de koppeling... hij zal nooit het uiterste eruit halen..

Ik zou in jouw geval kiezen voor BSR tuning (zelf aan te passen) of maatwerk.. Ik heb hele goede ervaringen met Hartog Tuning (forumsponsor) lees ook maar is op het Audiforum :oops: daar komen ze van 400km heen en 400km terug speciaal naar Alkmaar rijden voor hem. Ook voor BSR kan je bij hem terecht, daar is hij dealer van.

Succes met je keuze.. en ik zal zeggen voor eerlijke informatie kun je Pedro Hartog bellen of mailen.