Olie in de cilinders????
Geplaatst: 16.02.2008 - 13:31
Wie kan mij helpen!!
Het begon allemaal een maand nadat ik mijn volvo 850 2.0I 20V estate(1995)gekocht had. Hij begon te schokken als ik optrok tussen de 2,5 en 3,0 toeren. Eenmaal daar voorbij trok hij weer lekker door.
Op een gegeven moment liep hij nog maar op vier cilinders. Naar de bougies gekeken en daar was er een kapot, die dus vervangen.
Helaas probleem niet verholpen. Lampje van de lambda sonde ging branden. Dus deze ook maar vervangen.
Helaas probleem niet voorbij.
Verdeelkap, rotor en de bougiekabels dan allemaal maar vervangen.
Helaas probleem niet verholpen.
Oké dan maar naar de garage en laten uitlezen.
Storing van de lambda sonde en dat er teveel vloeistof in de kamers zit of zoiets. Daar vermoede ze dat er olie bij de brandstof terecht kwam na een uitlaat meting.
Een flesje met lekweg bij de olie zou de oplossing zijn binnen 500 kilometer. Helaas nog steeds drama(zelfs erger). Hij heeft het zowel als ik op gas rij als op benzine(zelfs iets erger)
Het zijn vooral de 1e en de 3e cilinder. maar alle cilinders hebben om het schroefdraad van de bougies een vette olieachtige substantie. Als hij koud is heeft hij het niet, maar zodra hij warm begint te worden begint hij weer te schokken.
Tijdens het rijden schokt hij dus tussen 2,5 en de 3,0 toeren maar als ik op de rijksweg een gelijk toerental houd dan na +/-10 kilometer gaat hij ineens normaal lopen. ga ik dan tanken is het gezellig weer terug.
Ik wordt gek!!
Het begon allemaal een maand nadat ik mijn volvo 850 2.0I 20V estate(1995)gekocht had. Hij begon te schokken als ik optrok tussen de 2,5 en 3,0 toeren. Eenmaal daar voorbij trok hij weer lekker door.
Op een gegeven moment liep hij nog maar op vier cilinders. Naar de bougies gekeken en daar was er een kapot, die dus vervangen.
Helaas probleem niet verholpen. Lampje van de lambda sonde ging branden. Dus deze ook maar vervangen.
Helaas probleem niet voorbij.
Verdeelkap, rotor en de bougiekabels dan allemaal maar vervangen.
Helaas probleem niet verholpen.
Oké dan maar naar de garage en laten uitlezen.
Storing van de lambda sonde en dat er teveel vloeistof in de kamers zit of zoiets. Daar vermoede ze dat er olie bij de brandstof terecht kwam na een uitlaat meting.
Een flesje met lekweg bij de olie zou de oplossing zijn binnen 500 kilometer. Helaas nog steeds drama(zelfs erger). Hij heeft het zowel als ik op gas rij als op benzine(zelfs iets erger)
Het zijn vooral de 1e en de 3e cilinder. maar alle cilinders hebben om het schroefdraad van de bougies een vette olieachtige substantie. Als hij koud is heeft hij het niet, maar zodra hij warm begint te worden begint hij weer te schokken.
Tijdens het rijden schokt hij dus tussen 2,5 en de 3,0 toeren maar als ik op de rijksweg een gelijk toerental houd dan na +/-10 kilometer gaat hij ineens normaal lopen. ga ik dan tanken is het gezellig weer terug.
Ik wordt gek!!