Ik ben op zoek naar een andere auto.
Momenteel rijd ik in een 850 Estate automaat 2.5 l/10v/144PK uit 1996.
Nu twijfel ik voor de opvolger, tussen een V70 D5 automaat uit 2002-2004 en een XC70 automaat (waarschijnlijk 2001-2002). Mijn budget ligt rond de 20.000.
De V70 kan ik voor dat geld jonger kopen dan de XC70 en de diesel van de V70 is zuiniger etc. dan de benzinemotor van de XC70, maar ik vind de XC70 zoveel mooier dan de V70.
Wat is wijsheid? Is de XC70 veel duurder in onderhoud? Is er kwaliteitsverschil? Zit er veel verschil in kwaliteit van de motoren? Is een jongere Volvo per definitie beter dan een iets oudere? etc. etc. :?:
Graag hoor ik jullie mening.
Ik vond bij de Lange in Middelie onderstaande auto. Wat denken jullie hiervan?
Het enige voordeel van de XC is dat je wat hoger zit, dus een beter overzicht om je heen hebt. Als je voor een V70 gaat heb je misschien het geluk dat je nét een facelift (vanaf eind 2004) kan kopen..... Die is toch heeel anders, vergeleken met het model ervoor!
Geplaatst: 19.02.2008 - 19:47
door Carfreak
S80Taxi schreef:Het enige voordeel van de XC is dat je wat hoger zit, dus een beter overzicht om je heen hebt. Als je voor een V70 gaat heb je misschien het geluk dat je nét een facelift (vanaf eind 2004) kan kopen..... Die is toch heeel anders, vergeleken met het model ervoor!
Klopt. Totaaaaaal verschillende auto's. Je herkent het model gewoon niet meer
Overdrijven is ook een vak he?
Geplaatst: 19.02.2008 - 20:05
door Bover
er zijn meer voordelen bij de XC: vierwieldrive, waardoor je andere veiligheid meeneemt, andere uitstraling.
Nadeel XC is hogere verbruik en vaste kosten.
Met 20.000 kun je ook wel V70 2003-2004 import op de kop tikken. Zeker in de grens streek
Geplaatst: 19.02.2008 - 20:08
door S80Taxi
Carfreak
Als je naar de afwerking van het dashboard + middenconsole en de meegespoten stootstrips, nieuwere wielen + voor- en achterlichten kijkt vind ik toch wel dat je in een stuk modernere auto rijdt.
Maarja, dat is mijn mening en overdrijven mag, toch?
Geplaatst: 19.02.2008 - 20:10
door S80Taxi
Hoi Bover,
Zijn die vaste kosten van een XC zoveel hoger? Waar zit 't verschil 'm dan in (ik heb ook zitten twijfelen tussen een XC en een V70).
Geplaatst: 19.02.2008 - 22:10
door busje komt zo
S80Taxi schreef:Carfreak
Als je naar de afwerking van het dashboard + middenconsole en de meegespoten stootstrips, nieuwere wielen + voor- en achterlichten kijkt vind ik toch wel dat je in een stuk modernere auto rijdt.
Maarja, dat is mijn mening en overdrijven mag, toch?
S80 taxi: wat bedoel je hiermee? Doel je hiermee op de V70 AWD die in de link staat? (die dus inderdaad gee xc70 is ;-( )
Gr. Remo
Geplaatst: 19.02.2008 - 22:18
door S80Taxi
Hoi Remo,
Nee hoor. Ik bedoel dat je voor ongeveer 20.000 euro miscchien net een gefacelifte V70 kan kopen (vanaf eind 2004), maar een gefacelifte XC70 kan je niet kopen van dat geld. Da's alles....
Geplaatst: 20.02.2008 - 08:48
door Carfreak
S80Taxi schreef:Carfreak
Als je naar de afwerking van het dashboard + middenconsole en de meegespoten stootstrips, nieuwere wielen + voor- en achterlichten kijkt vind ik toch wel dat je in een stuk modernere auto rijdt.
Maarja, dat is mijn mening en overdrijven mag, toch?
Tuurlijk, alleen je opmerking dat het een heeeel andere auto is vond ik grappig
Geplaatst: 20.02.2008 - 12:18
door S80Taxi
Jaaaa ik ben een beetje erg autogek, kan er ook niks aan doen, vind die kleine verschillen gewoon erg mooi.
Geplaatst: 20.02.2008 - 12:49
door Carfreak
S80Taxi schreef:Jaaaa ik ben een beetje erg autogek, kan er ook niks aan doen, vind die kleine verschillen gewoon erg mooi.
Ik ook hoor
Geplaatst: 21.02.2008 - 10:21
door busje komt zo
Alvast bedankt voor het meedenken.
Stel nu dat het een V 70 zou worden. Moet ik dan voor de 2.4 D gaan of voor de D5?
Het is de bedoeling dat ie een caravan gaat trekken. Ik wil hem dus niet lichter dan de 163 PK versie.
Ik zie overigens veel V70's te koop staan, waarin geen Volvo radio zit en ook geen stuurwielbediening voor de radio. Ik weet dat het inbouwen van een Volvoradio geen probleem is, maar is het ook mogelijk om achteraf de stuurwielbediening te installeren? En zo ja, wat kost dat?
Groeten Remo
PS: NOS schrijft dat de XC70 van voor 2003 een kwetsbare aandrijving heeft. Zijn jullie het daar mee eens?
Geplaatst: 21.02.2008 - 11:58
door S80Taxi
Ik zou altijd voor de D5 gaan, beetje power is toch wel lekker, vooral met een caravan....mocht het een 2.4D worden, dan kan je 'm nog altijd laten chippen..
Geplaatst: 21.02.2008 - 12:57
door Carfreak
busje komt zo schreef:Alvast bedankt voor het meedenken.
Stel nu dat het een V 70 zou worden. Moet ik dan voor de 2.4 D gaan of voor de D5?
Het is de bedoeling dat ie een caravan gaat trekken. Ik wil hem dus niet lichter dan de 163 PK versie.
Ik zie overigens veel V70's te koop staan, waarin geen Volvo radio zit en ook geen stuurwielbediening voor de radio. Ik weet dat het inbouwen van een Volvoradio geen probleem is, maar is het ook mogelijk om achteraf de stuurwielbediening te installeren? En zo ja, wat kost dat?
Groeten Remo
PS: NOS schrijft dat de XC70 van voor 2003 een kwetsbare aandrijving heeft. Zijn jullie het daar mee eens?
Inbouwen van radiostuurbediening is geen probleem. Volgens mij heeft iemand hier dat pas geleden laten doen voor +/- 100 euro bij de dealer.
Ik ben geen techneut, maar ik zie de echte meerwaarde
van een xc niet, oké de auto ziet er stoer uit en de veiligheid
zal in bepaalde weersomstandigheden beter zijn, maar als je
gewoon een lekkere trekauto wilt hebben dan is een D5 of
een 2.4D zeker zo prettig.
Zelf rij ik een 2.4D met Rica chip(198pk) en als je er een
caravan achter hangt, zorg er dan voor dat de caravanopbouw
goed op het onderstel zit, want anders trek je het onderstel er
onderuit!!
De terrein capaciteiten van een XC zijn niet echt geweldig
als ik dit filmpje bekijk.
Succes met je speurtocht
BartV70
Geplaatst: 21.02.2008 - 13:54
door Paul
Ga er dan maar eens mee rijden, Bart!
En mijn vader wil niet meer zonder! Ongelooflijk fijne hoge instap, en een man op leeftijd krijgt wel eens last van zijn rug, na 18holes lopen, is het dan ook een feest om terug te rijden.