Pagina 1 van 1
Gezocht diesel estate
Geplaatst: 20.02.2008 - 16:54
door v164
Collega zoekt grote diesel wagen. Welke te zoeken? 245, 745, 945.
Zijn de blokken van de 900 serie dezelfde oude VW blokken uit de 240 (en 740?) serie?
Geplaatst: 20.02.2008 - 17:43
door HSRN850
Ik dacht eerst dat er in de 940 uberhaupt geen diesels geleverd waren, maar heb even op autoweek gekeken, en ze zijn toch geleverd. Betreft ook een 6 cylinder met 2383cc. Alleen iets meer vermogen. Ik neem aan een doorontwikkeld blok uit de 240 en 740. Niet de meest efficiente en betrouwbare dus. Misschien dat andere hier anders over denken..?
Ik zou absoluut eerder gaan voor een 850 met de TDI van Audi.
Re: Gezocht diesel estate
Geplaatst: 20.02.2008 - 19:38
door MaGNeT
v164 schreef:Collega zoekt grote diesel wagen. Welke te zoeken? 245, 745, 945.
Zijn de blokken van de 900 serie dezelfde oude VW blokken uit de 240 (en 740?) serie?
Ik zou uit deze serie niet zo snel een diesel kopen.
De LT blokken hadden diverse problemen met lagers en distributie, zover ik erover heb gelezen in de diverse topics (ook op Volvo700vereniging.nl).
Daarnaast is het ook nog niet vooruit te branden, maar dat is natuurlijk net wat je wilt.
Een Volvo uit deze serie op LPG zal een hoop méér plezier opleveren en tevens goedkoper zijn; diesel is behoorlijk duur geworden.
Wil je toch Volvo diesel? Dan inderdaad de 850 en nieuwer.
Geplaatst: 20.02.2008 - 19:59
door Ben
Grote diesel?
Ik zou er zoeentje nemen:
KLIK
En anders een 850 TDi
Geplaatst: 20.02.2008 - 21:28
door Fat Rat
De diesel in de 940(en enkele zeer zeldzame 960's!!) is exact hetzelfde blok als in de 2 en 7 serie. Het verschil in vermogen tussen de 740 turbo diesel en die in de 940 zit in de intercooler. Wat dan dus weer exact hetzelfde is als in de 760 geleverd is dacht ik.
Maar in mijn mening is de diesel zoals die dus in de 2, 7 en 9 serie te vinden is niet heel veel soeps. Je moet ze vrij voorzichtig warm rijden enzovoort, ze houden niet van korte ritjes. Bijna alle diesels zitten met 3 tot 4 ton ook aan een complete revisie welke ergens tussen de 3000 en 5000 euro kost, afhankelijk van het werk wat eraan zit.
Al zijn er binnen de 700 vereniging ook mensen die die diesels prachtig vinden.... Persoonlijk ben ik er gewoon niet kapot van.
Zoals gezegd ga dan voor de 850 met de veel degelijker en modernere tdi van audi. Of kies voor een 2, 7 of 9 serie op lpg.
Geplaatst: 23.02.2008 - 13:19
door The Driver
In ben anders heel tevreden met mijn 940 Estate Turbo-diesel met intercooler, automaat en airco.
Hij heeft wel een ruil-revisie motor van Végé ( € 2.650.- excl. BTW, maar met nieuwe brandstofpomp )