Pagina 1 van 1
tunen xc70 D5
Geplaatst: 23.02.2008 - 23:46
door stippie
Ik zou mijn xc70 D5 163pk geartronic '04 met 70 000 km op de teller willen laten tunen.
Gaat dit in combinatie met een roetfilter?
Klopt het dat de geartronic bak regelmatig op storing valt door het (te) hoge koppel?
Groeten Stippie
Geplaatst: 24.02.2008 - 09:34
door Autogek
Ik heb een getunde xc90 d5 163pk automaat gehad en heb daar helemaal geen probleem mee gehad.
Geplaatst: 25.02.2008 - 15:55
door stippie
Autogek schreef:Ik heb een getunde xc90 d5 163pk automaat gehad en heb daar helemaal geen probleem mee gehad.
OK bedankt, gr stippie
Geplaatst: 25.02.2008 - 16:23
door Cereal
Ik heb een getunede (200PK/420Nm) S60 D5 uit '04 met een retrofit roetfilter.
Nog nooit problemen gehad met de Geartronic, heb überhaubt geen problemen gehad met de auto
Rijd nu sinds 2 maanden met een getunede motor, zo'n 10.000 KM gereden.
Auto heeft nu 170k gelopen.
Geplaatst: 25.02.2008 - 16:23
door euerw
zou gewoon even contact maken met de tuners van het forum, heb zelf GT-bak en roet filter nergens last van
Geplaatst: 25.02.2008 - 17:04
door gertsan
Zouden alle geartronics hetzelfde zijn? Of zit er wezenlijk verschil in. Ik heb er dus ook een, maar mijn probleem is dat als ik hem laat chippen het 300 pk worden.
Geplaatst: 25.02.2008 - 21:09
door Cereal
Ik denk dat Nm's meer impact hebben op een versnellingsbak dan pure pk's, ga je ver boven de 400Nm gertsan?
Geplaatst: 26.02.2008 - 16:34
door crackedtooth
gertsan schreef:Zouden alle geartronics hetzelfde zijn? Of zit er wezenlijk verschil in. Ik heb er dus ook een, maar mijn probleem is dat als ik hem laat chippen het 300 pk worden.
bel eens met hartog tuning of rica, die kunenn het je wel vertellen
en ze zouden hem ook op bv 290pk en onder 400nm kunnen houden als je het graag wilt.. ie niet maximaal tunen kan ook
t5 met tuning is wel een heerlijke bak trouwens
:p
Geplaatst: 12.03.2008 - 13:24
door Gerard van Hoeven
Op andere plaatsen heb ik de vraag ook al gesteld: wie heeft onderzoek gedaan naar welke tuner meest waar voor geld biedt? Wie is de goedkoopste?
Geplaatst: 12.03.2008 - 15:49
door gertsan
Cereal schreef:Ik denk dat Nm's meer impact hebben op een versnellingsbak dan pure pk's, ga je ver boven de 400Nm gertsan?
Bijna elke tuning van de T5 komt boven de 400Nm uit, zelfs rond de 420 Nm of meer.
Geplaatst: 15.03.2008 - 11:54
door Edgar
Gerard van Hoeven schreef:Op andere plaatsen heb ik de vraag ook al gesteld: wie heeft onderzoek gedaan naar welke tuner meest waar voor geld biedt? Wie is de goedkoopste?
:roll: :roll:
Geplaatst: 15.03.2008 - 20:09
door EvolvE
ik zou gewoon eens met een paar tuners bellen, en dan met degene waar je
van denkt: Ja, deze "snapt wat ik bedoel" daar maak je een afspraak.
European Tuning is een forumsponsor, je kan hem altijd eens proberen te bellen.
Ik zou echter niet alleen kijken naar de prijs. Vaak is het belangrijker dat de
tuner je begrijpt en zijn werk vakkundig doet, dan dat het goedkoop gedaan
is en je auto totaal niet meer fijn rijdt.
Erwin
Geplaatst: 04.04.2008 - 23:51
door Bover
dag Stippie,
al een keuze gemaakt of je gaat tunen?
Met XC is het wel prettig met watpk power erbij
Geplaatst: 26.05.2008 - 18:33
door Dieselaar
in de Geartronic zit een koppel sensor. Deze is nodig om het schakelmoment te bepalen, wat ook door het motormanagement wordt gedaan. Want de geartronic heeft variabel schakelmoment. Als de motor getuned wordt, moet deze parameter ook aangepast worden, anders schakelt de geartronic niet op.
http://www.Ziptuning.nl doet dit ook gelijk, bij de prijs inbegrepen, maar niet alle tuners doen dit heb ik geleerd. Dus even navragen, en je kan de tuning eenvoudig weer ongedaan laten maken als je niet tevreden bent!
Geplaatst: 26.05.2008 - 20:15
door Bover
is die sensor er niet voor om automatisch aan te passen?. Dat doet die sensor toch variabel?
Dus waarom aanpassen in de software van de bak?