Pagina 1 van 1

2.0 diesel 2004 volvo V50

Geplaatst: 26.02.2008 - 00:24
door rocro
ik lees links en rechts niet echt goede reviews over de 2.0 diesel op de volvo V50. Is dit inderdaad een slechte motor of zijn dit uitzonderingen.

Het zou een motor ontwikkeld zijn door Ford en niet door Volvo zelf, weet niet of dit verhaal klopt

Grt,

Geplaatst: 26.02.2008 - 07:39
door Paul
Slecht nieuws haal je nooit zo snel uit de wereld, er zijn wat modellen geweest zeker de eerste serie waar wat problemen waren met de 2.0D, maar die problemen zijn zo goed als weg en het is een heerlijke motor.

Dus tsja, ik denk meer dat de autos met problemen de uitzonderingen zijn hoor!

Succes met je zoektocht

Geplaatst: 26.02.2008 - 09:43
door BG_V50
dit is een PSA motor, en niet zomaar de eerste generatie, de zeer goede HDI's in peugeots bvb zijn de voorgangers.

op fora vind je meestal enkel feedbacks van mensen die problemen hebben gehad met iets, degenen die perfect tevreden zijn zullen nooit iets laten weten, klagen ligt nu eenmaal in de menselijke aard, dus goede commentaar mag je tot in den treure proberen te zoeken, maar zal je waarschijnlijk niet vinden op een forum.

wat betreft de motor en mijn ervaring;

mijn eerste v50 2.0D had inderdaad wat problemen met de EGR klep, maar dat was dus niet de motor maar de EGR klep, en hoe ik begrijp zit er nu een ander type in,

ik zit ondertussen aan mijn tweede V50 2.0D, motor zoemt perfect, enorme trekkracht, imposant koppel, verbruik evenaart hoe je er mee omspringt, eenmaal warm bijzonder stil, kortom, verslavend.

Deze motor zit bvb in Peugeots, fords, volvo's, Jaguars, ik denk niet dat dit gedaan werd als de motor maar als zwakjes of zelfs middelmatig werd ervaren,

gewoon dikke aanrader

Geplaatst: 26.02.2008 - 09:51
door Trebor
rocro,
Ik begrijp wat je bedoelt, maar na ruim vier jaar zijn de meeste kinderziektes wel verdwenen. Waar de motor ontwikkeld is maakt eigenlijk niet uit. Bijvoorbeeld: de 1.6D is van oorsprong ontwikkeld door Peugeot in samenwerking met BMW en wordt in heel veel auto's van verschillende merken toegepast. In iedere toepassing weer met een ander karakter etc.

Elke auto blijft een technisch product met risico's. Wat je mee moet nemen in je afweging is: hoe gaan producent/importeur/dealer met die risico's om, daarom stap ik over van Peugeot naar Volvo.
Ook names mij succes met je zoektocht.

Geplaatst: 26.02.2008 - 09:58
door Trebor
BG_V50

Ik had je reactie net niet gezien, bij deze: helemaal mee eens.
Ik rij al ruim 5 jaar met dieselmotoren van PSA (zowel oude 2.0HDI als 1.6HDI in zowel peugeot als ford) en zal niet snel overstappen naar een andere diesel. Motoren zijn betrouwbaar, relatief zuinig en stil en met een prachtige koppel-toeren karakteristiek.

Geplaatst: 26.02.2008 - 12:25
door kmser
Als het probleem van de EGR opgelost is (normaalgezien in de eerste jaren), is dit een prima en betrouwbare motor. Mijn wagen (jan 2005) heeft na dat ene EGR incidentje geen enkel probleem meer gehad. De motor wordt nu nog altijd gebruikt in de ford mondeo, focus, peugeot 308, 407, 607, 807 en alle volvo's. Misschien vergeet ik er nog een paar, maar het iz een fatsoenlijke motor.

Geplaatst: 26.02.2008 - 13:37
door Plex
wat zijn de kenmerken (problemen) die je hebt met een slechte EGR klep?

Hoe weet je of die niet goed is?

Geplaatst: 26.02.2008 - 15:03
door kmser
Als hij niet werkt merk je het zeer vlug, toch in mijn geval. De wagen stotterde, kwam niet op toeren, leverde te weinig vermogen om te starten en spuwde gifzwarte rook uit die serieus stonk. Na 2 uur reed de wagen terug normaal (zelfherstellend?) en is ie binnen gedaan in de garage waar de ECU en EGR vervangen zijn. Maar ik dacht wel dat dit probleem meestal in de eerste levensjaren voorkomt.

Geplaatst: 27.02.2008 - 10:57
door sanco
Na diverse aanloop probleempjes in de eerste jaren (software, krakende voorpoten, stotteren, afslaan, niet starten) kan ik, sinds ca 1 jaar geleden de EGR en nog wat aanvullende zaken definitief zijn vervangen, zeggen dat mijn V50 nu een betrouwbare auto is gebeleken. De motor levert heerlijk veel vermogen en is daarbij nog redelijk zuinig (ca 1:16/17 obv werkelijk getankte liters)
Dus mits alle updates zijn gedaan en de EGR er 1 is van de nieuwe generatie, dan zou ik je niet afraden deze combinatie te kopen!

Geplaatst: 12.03.2008 - 14:18
door wjschreuder
Ik heb zelf een half jaar terug een V50 2.0D van eind 2004 gekocht, en ben zeer tevreden met deze motor.

Ik heb tot nu toe wat kleine probleempje gehad met de auto, maar met de motor nog helemaal niks. Die van mij is tevens gechipt naar 180pk/380nm wat hem zeer snel maakt (ik geloof ongeveer 8,5s naar de 100km/u).

Fantastische motor met een enorm koppel, vooral als die gechipt is !