Pagina 1 van 2

ETM

Geplaatst: 26.02.2008 - 20:14
door marc'ss80
onregelmatige stationair-toerental dus dat zal wel een aankomende ETM zijn!
het was al een kriem om hem er af te halen (s80 t6 1999)
eerst maar eens schoon gemaakt,hij was wel vuil maar om nu te zeggen dat hij echt vuil was :( zie foto 1
toch maar schoon gemaakt
daarna weer ingebouwd en gestart,maar geen verbetering,zou hij dan toch stuk zijn?
het zit er in natuurlijk na 150000km,maar je wil er niet aan he!
een behoorlijke kosten post.
vr,gr marc

Geplaatst: 01.03.2008 - 15:44
door hollander
Hoi marc, is het ook een nieuw gasklephuis geworden of is er een andere storing die deze problemen geeft?
Ik ben daar wel benieuwd naar.
Grt Peter

Geplaatst: 03.03.2008 - 19:54
door DrRossi
Een keer je auto resetten wil ook helpen!
Auto loopt weer een stuk mooier sindsdien.
Contact aan licht uit, min los, min tegen plus, min terug plaatsen!

Geplaatst: 03.03.2008 - 20:25
door MilU
DrRossi schreef:Een keer je auto resetten wil ook helpen!
Auto loopt weer een stuk mooier sindsdien.
Contact aan licht uit, min los, min tegen plus, min terug plaatsen!
Gekke vraag misschien,maar toen ik dit bij mijn vorige auto deed(per ongeluk :oops: )had ik meteen last van electronische storingen ! is dit bij de Volvo anders ?

Geplaatst: 03.03.2008 - 21:15
door Gast
Als je de -pool er op zet zonder het contact in stand II te zetten kunnen er problemen onstaan in de computer door piekspanningen.

etm

Geplaatst: 19.04.2008 - 05:00
door marc'ss80
gaat toch een nieuwe etm worden.
de motor valt nu te pas en vooral te onpas uit.
hij zou in de nood-loop moeten gaan maar tegen die tijd dat ik naar de vluchtstrook rij valt de moter compleet stil,compleet met de bekende meldingen als motormanagement service spoed.
stoppen contact uit en weer starten,op het eerste gezicht niets mis meer alleen een melding Emissie service vereist.hij loopt zelfs beter dan er voor.uit laten lezen bij de garage 4 seconde geen signaal gehad van ETM
het probleem doet zich steeds meer voor.
mijn Dealer stelde voor om een nieuwe te kopen om dat hij niet zulke goede ervaringen had met het revisie bedrijf in almelo,probleemen met software laden met een gereviseerde ETM.
kosten ETM = 492euro ex btw en ex inbouwen en ex software.
o.k. het moet dan maar!!!!! :-x
hebben ze hem niet (heel europa niet)
waarschijnlijk pas volgende week.
mooi k.......

Geplaatst: 19.04.2008 - 08:34
door Oceanracer
Maar daarna rijdt ie wel weer als nieuw. :P

Geplaatst: 19.04.2008 - 17:23
door marc'ss80
dat mag dan ook wel zeg! :onfire:
wat mij het meest irriteerd is de houding van volvo,
zo van het komt nooit voor. [-X
ja wij weten wel beter.
dat er nooit een betere ETM versie voor gekomen is is ook vreemd voor z'n merk als volvo.
volvo laat wat mij betreft wat stekken liggen.

Geplaatst: 19.04.2008 - 17:56
door arjen
De nieuwe etm is volgens mij van bosh en de oude was van een italiaans bedrijf.... dacht ik ooit ergens gelezen te hebben.
Ook de kleur van de stickers erop zijn anders zodat je kan zien of het een nieuw of ouder type betreft.

Er is denk ik dus wel degelijk wat aan gedaan. Echter niks met kosten.

Geplaatst: 19.04.2008 - 18:20
door arnoud
Ik dacht dat de oude en de nieuwe door Magneti Marelli gemaakt werd? Het was toch de luchtmassameter die van een ander merk was?

Ik heb 'm vorige week losgehaald, en gelukkig was het op een normale 2.4 benzine iets eenvoudiger:

Afbeelding

Maar (zoals wel te verwachten was) heeft het helemaal niets geholpen...

Geplaatst: 20.04.2008 - 17:48
door Rogier64
De ETM in oude en nieuwe uitvoering (weet zo niet wat er gewijzigd is) komt in alle gevallen van Mageti Marelli. De oude heeft een witte sticker en de nieuwe een gele sticker. Een beetje shoppen langs dealers kan wat uitmaken in de prijs. Voor turbo motoren is het meer werk zoals al wordt opgemerkt.

Geplaatst: 31.12.2008 - 13:01
door jleem
Ik had het probleem dat de cruise control steeds uitviel, dit was al een aantal weken het geval samen met een onregelmatig stationair toerental. Vandaag hebben ze de etm gereinigd en de software geupdate. Er zat een behoorlijke aanslag in. Nu rijd hij weer als een zonnetje (voorlopig). :D

Geplaatst: 31.12.2008 - 13:04
door Oceanracer
Begin maar vast met sparen... :)

Geplaatst: 31.12.2008 - 20:53
door Gast
Gaat je geld kosten in het nieuwe jaar. :P

Geplaatst: 31.12.2008 - 21:40
door arnoud
Als je van knutselen houdt heb ik nog wel een bijna-goed-werkend exemplaar in de schuur liggen...

Maareh, jongens, leedvermaak opzij, het is al erg genoeg voor 'm. Ook al hebben jullie gelijk, probeer het een beetje voorzichtiger te brengen hè?

Geplaatst: 01.01.2009 - 17:42
door jleem
zo erg is het allemaal nog niet, heb nog een hele poos garantie op mijn aankoop en ben vast zo slim geweest dit euvel op papier veilig te stellen voor de nabije toekomst. Voor mij dus voorlopig geen kosten aan de ETM

Geplaatst: 05.01.2009 - 21:01
door denkweb
Via wat omwegen ben ik met deze storingen uitgekomen bij actronics.nl, zij reviseren de ETM door oa de sleepsensor te vervangen voor een contactloze sensor. Dit zou het probleem teniet moeten doen, en dan voorgoed.

Ik laat mij voor 262,50 excl btw verrassen; volgende week gaat het ding er naartoe. Uiteraard zal ik mijn bevindingen hier even posten. Deze optie lijkt mij duurzamer en goedkoper als een nieuwe ETM met mogelijk dezelfde kuren op termijn.

Geplaatst: 05.01.2009 - 21:03
door arnoud
denkweb, lees vooral op het forum de topics over deze revisie voordat je er aan begint! (even zoeken op ACtronics)...

Geplaatst: 05.01.2009 - 22:16
door Gast
Idd, ik heb er drie gehad van dat bedrijf, uiteindelijk een nieuwe van Volvo.
En ik ben hier niet de enige in.
Dus even op zoek naar het grootste ETM topic. :wink:

Geplaatst: 06.01.2009 - 09:24
door Oceanracer
Kom op jongens! Die man is nog zo onbevangen en vol enthousiasme! Ga dat nou niet gelijk de grond in boren! Dat mocht ik 7 reacties terug ook niet. :)