Pagina 1 van 1
Aankoop V70 2.4T 2001
Geplaatst: 02.03.2008 - 12:19
door Jodokus
Ik kan bij een dealer een V70 2.4T uit 2001 kopen voor 15.000e. Heeft ongeveer 170k op de teller, Comfort Line ECC, Estate Line, Family Line, leren bekleding, 6 maanden garantie. Ziet er netjes uit (dealer onderhouden) en de proefrit viel ook absoluut niet tegen.
Dus.... ik heb serieuze interesse! Mijn vragen: is de prijs voor deze uitrusting etc. reeel? Zijn er nog zaken of bekende problemen waar ik op moet letten? Zouden jullie een keuring adviseren?
Alvast bedankt!
Joost
Geplaatst: 02.03.2008 - 12:55
door Wolfs XC
Keuren kan je ook nog doen voor het aflopen van de garantie. In de tussentijd heb je toch garantie van de dealer dus benutten zou ik zeggen.
Mits de vorige eigenaar er met beleid mee heeft gereden en op tijd de beurten heeft laten uitvoeren hoef je niet zoveel te verwachten. Even navragen bij de dealer.
De prijs is zo gek nog niet denk ik (heb ff op Marktplaats gekeken) vooral als je bedenkt dat je 'm bij de Volvo dealer koopt.
Over de 2.4T weet ik niets. Gewoon de zoekfunctie gebruiken.
Succes
Geplaatst: 02.03.2008 - 13:15
door otter
Op zich een goede prijs voor V70 met een wel erg lekkere, maar ietwat dorstige motor!
FF checken of gasklephuis reeds vervangen is. Is veelvoorkomend probleem en kost een aardige duit.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=5557
Daarnaast zou ik persoonlijk vragen/checken of de distributieriem/spanrollen zijn vervangen.
Controleren is beter dan genezen....succes!
Geplaatst: 02.03.2008 - 14:31
door Wolfs XC
Als de distributie nog niet is vervangen dit gewoon meenemen in de onderhandelingen.
Geplaatst: 02.03.2008 - 14:45
door Jodokus
Op zich een goede prijs voor V70 met een wel erg lekkere, maar ietwat dorstige motor!
Ik had begrepen dat bij gemiddeld gebruik ongeveer 1 op 10 wel haalbaar is. Klopt dat? De distributie is volgens schema (150k) vervangen. Gasklephuis weet ik niet, dat is inderdaad een puntje van zorg.
Joost
Geplaatst: 02.03.2008 - 15:10
door otter
1:10 is haalbaar bij 'normaal' rijgedrag, goede bandenspanning en een normale combinatie van stads- en snelweggebruik.
Geplaatst: 02.03.2008 - 21:54
door Rob2u
1:10 is goed haalbaar bij niet al te zware rechtervoet

Ik rijd relatief veel in de stad en soms snelweg maar haal een langjarig gemiddelde van 1:10.
Gasklephuis is makkelijk te zien; witte sticker is origineel, gele sticker is gemodificeerd exemplaar. Foto's staan elders op het forum.
Rob.
Geplaatst: 02.03.2008 - 22:26
door Hotdog
1:10 is goed haalbaar bij niet al te zware rechtervoet Ik rijd relatief veel in de stad en soms snelweg maar haal een langjarig gemiddelde van 1:10.
[zeikmode]
Waarom kies je dan voor 200 pk als je rechtervoet niet meer dan 140 pk gaat aanspreken?
[/zeikmode]
Geplaatst: 03.03.2008 - 19:22
door Carfreak
Hotdog schreef:1:10 is goed haalbaar bij niet al te zware rechtervoet Ik rijd relatief veel in de stad en soms snelweg maar haal een langjarig gemiddelde van 1:10.
[zeikmode]
Waarom kies je dan voor 200 pk als je rechtervoet niet meer dan 140 pk gaat aanspreken?
[/zeikmode]
De 140PK rijdt ook gecombineerd 1 op 10. Met de turbo kun je naar wens lekker trappen.
Geplaatst: 03.03.2008 - 22:00
door RVF
Misschien een domme vraag van deze Belg: ik ken de term gasklephuis niet. Wat is dat? Is dat hetzelfde als die ETM (electronic throttle module) waarover je op engelstalige Volvo-forums leest?
Ik ben een beetje ongerust namelijk.
Geplaatst: 03.03.2008 - 22:24
door otter
Een ETM = Gasklephuis
Het is te checken of de ETM al vervangen is (gele sticker) zie:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... hlight=etm
Succes.
Geplaatst: 16.03.2008 - 21:05
door reobr
Ik rijdt nu 4 jaar een 2.4 T en die is erg dorstig. Ik gebruik hem hoofdzakelijk in Duitsland en daar kun je hem nog ongeneerd doortrappen. In Nederland heb je deze 200pk absoluut niet nodig en zou ik een 140 of misschien een 170pk aanschaffen. 1 op 10 is een fabeltje , je moet dan rijden als een oud w...f
Geplaatst: 16.03.2008 - 21:10
door bart simpson
als je als een d****l rijdt is het verbruik ook als zodanig
Geplaatst: 16.03.2008 - 21:57
door Oceanracer
De toegankelijkheid van de ETM is bij een turbomotor niet je van het. Even met een spiegeltje er onder is er dan ook niet bij. Maar omdat ie toch bij de dealer staat, moeten ze dat je zo kunnen vertellen.
Andere zwakke punten van dit model zijn:
- bobbeltjes in de lak van de A-stijl (en soms ook het brandstofklepje en de achterklep, allemaal van kunststof)
- portiersloten en achterklepslot raken geregeld defect (pinnetje schiet omhoog na afsluiten van de auto)
- draagarmrubbers (auto trekt meer naar rechts dan normaal)
- uitlaat zal (als deze nog niet is vervangen) eerdaags aan de beurt zijn
- koppeling (al dan niet met vliegwiel) kan aan de beurt zijn als je trillingen waarneemt bij het koppelen
Verder is 1 op 10 redelijk optimistisch.
Geplaatst: 17.03.2008 - 03:43
door Wolfs XC
Even off-topic (klein beetje maar)
Heeft een XC70 2.5T van 2003 ook zo'n beruchte ETM?...of zeg ik nu iets heel raars?
Geplaatst: 17.03.2008 - 03:48
door Wolfs XC
Oeps, kwam dit net in een ander topic tegen:
[quote="Oceanracer"]Ik weet inderdaad ook niet beter, dan dat er technisch geen aanpassingen/verbeteringen zijn gedaan, na de upgrade. Alleen de ETM's zijn verbeterd. Daar is ook een ander onderdeelnummer voor gekomen, maar dat was al voor MY02. Dat is in elk geval voor de portiersloten niet het geval en het zou mij verbazen als dit wel voor het vliegwiel is gebeurd. [quote]
Geplaatst: 17.03.2008 - 07:10
door Oceanracer
V70-D5,
Zo zie je maar, je zegt dus helemaal niets raars.
