Pagina 1 van 1
Groene peilstok
Geplaatst: 05.03.2008 - 21:45
door DennisC30
Hallo,
Ik zie in veel advertenties en topics over de 480 mensen over "de groene peilstok" praten... Kan iemand mij vertellen wat hier het bijzondere of afwijkende van is (behalve de kleur)?
Groeten
Geplaatst: 05.03.2008 - 23:22
door tully1
Die versie van de 2.0 motoren gebruiken volgens zeggen (veel) minder olie. Mijn ervaring is inderdaad dat die van mij bijna geen olie verbruikt....
Geplaatst: 06.03.2008 - 00:26
door Auk
Nou.. om één ding uit de wereld te helpen vanaf nu!
Rood of Groen? 2liter of 1700... Qua olie verbruik maakt het helemaal niks uit! Rode pijlstokken zijn geen oliezuipers... het zijn de oudere versies van de in de 480 geleverde 2liters...
Dat verhaal is door één iemand de wereld in geholpen, en alle leken in de 480wereld gaan het doorlinken naar iedereen.. en zo wordt het een myth die nodig gebust moet worden!
(Groen = nieuwer) De zuigers van de groene pijlstok zijn beter gekoeld.. hoe het precies zit weet ik niet..
Je kunt net zo goed je rode pijlstok vervangen door een groene pijlstok.. niemand die kan zien of het klopt of niet..
Een 2liter is gewoon een opgeboorde 1700... is niet zo bijzonder zo'n B..F(T) blok..
Geplaatst: 06.03.2008 - 18:19
door Iroll
Wat er is veranderd aan de oude rode peilstok B20F (116/118) versus de nieuwe groene peilstok B20F (208/209):
Andere zuigers en zuigerringen
Nokkenas
Krukas en lagers + drijfstangen
Geen koeling meer van de zuigers via oliesproeiers gericht op de zuigerbodem. Deze veroorzaakten bij sportief gebruik veel olie verbruik. En bleken niet nodig.
ander inlaatspruitstuk
ander gasklep huis met afstel schroef.
Oliecapaciteit 5,7ltr (was 5,3ltr)
Posted: Thu Sep 08, 2005 3:19 am Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
Changes on B20F 208/209 (116/118 old B20F)
New
Pistons and rings
Camshaft
Crankshaft and Main bearings
Connecting rods
No piston cooling
Inlet manifold
Throttle control(house or body dont know the english word) with adjusting screw for base settings.
Oilcapacity 5.7L with filter, 2.2L between max and min
Green dipstick.
http://volvo480.dragons.org.uk/forum/vi ... n+dipstick
Geplaatst: 08.03.2008 - 03:15
door Cruising 480
Ik vind de 1700 toch fijner dan de 2 liter, ook al heeft die van mij een groene pijlstok
Geplaatst: 09.03.2008 - 22:11
door DennisC30
Bedankt! Ik ben namelijk op zoek naar een mooie 480 (liefst 1.7 GT Turbo) ik vind dit model namelijk al jaren geniaal! En moet en zal er ooit een hebben. Nu weet ik weer iets meer..
Gr Dennis
Geplaatst: 09.03.2008 - 22:53
door Auk
De groen pijlstok geldt alleen voor de 2liters... dat zijn namelijk de "oliezuipers"...
een 1700 heeft daar vrijwel niet tot geen last van.
Een GT-Turbo is een mooie keus, lekker volgestampt met opties!
Geplaatst: 10.03.2008 - 22:49
door DennisC30
Auk schreef:De groen pijlstok geldt alleen voor de 2liters... dat zijn namelijk de "oliezuipers"...
een 1700 heeft daar vrijwel niet tot geen last van.
Een GT-Turbo is een mooie keus, lekker volgestampt met opties!
Precies Auk, Als ik dan toch een 480 wil, wil ik wel een complete. Moet zeggen dat ik nu al geniet van het idee dat er op een dag een 480 voor de deur staat!
Dus als iemand nog een goede weet, laathet me weten
Geplaatst: 10.03.2008 - 23:08
door Auk
Ik weet nog wel een mooie Two Tone te staan, waar je de eerste 5 a 6 jaar niks meer aan hoeft te doen (grote onderhoudtsdingen.. ) en je rijdt een hele unieke!
Met werkelijk alle opties