Pagina 1 van 1

verstopte carterventilatie

Geplaatst: 08.03.2008 - 10:41
door Coffin
Ik ben in het bezit van een Volvo V70 2.4T (2001). Bij de laatste APK controle gaf mijn garage aan dat er sprake is van een te hoge oliedruk die veroorzaakt wordt door verstopte carterventilatie waardoor olie is gaan lekken. Reparatie (+schoonmaken) zou e1.600 euri :oops: gaan kosten. De auto moet 2 dagen naar de garage. Mijn garage noemt het een typisch 'turboprobleem' dat optreedt als er veel korte ritten gemaakt worden.

Daarnaast staat de teller nu op 142.500 km en zal de distributieriem vervangen moeten worden bij 150.000 km. Is het zinvol die vervanging gelijktijdig met de hiervoor genoemde reparatie te doen uitvoeren ?

Geplaatst: 08.03.2008 - 11:24
door Armin
Ja is zeker zinvol om deze te laten meenemen, aangezien de distributie er toch af moet (afhankelijk welke kant de lekkage zit). Door de te hoge oliedruk gaan de krukas keeringen lekken. Dit is niet specifiek voor auto's met turbo's, maar voor elke auto.

Het meeste werk zit in het vervangen van de krukas keering aan de versnellingsbak zijde. Aangezien dan de bak er af moet, wellicht misschien handig om in dit geval ook de koppeling mee te nemen, omdat deze nu binnen handbereik zit.

Geplaatst: 08.03.2008 - 11:27
door Wolfs XC
Dat wordt een vrij kostbare reparatie als je alles tegelijk doet maar is inderdaad wel het beste.

Geplaatst: 15.03.2008 - 16:27
door jaapie67
hoi heb dat met de carter ook gehad
dat ding zit onder het inlaat spruitstuk deze moet er even af
heb dit bij broekhuis in zeist laten doen was iets van de 450 euro incl nieuwe olie

ken je niet een handig mannetje in de buurt want zo tehoren kost alles wat je gaat doen zo n 2500 euro

succes :evil: