verstopte carterventilatie
Geplaatst: 08.03.2008 - 10:41
Ik ben in het bezit van een Volvo V70 2.4T (2001). Bij de laatste APK controle gaf mijn garage aan dat er sprake is van een te hoge oliedruk die veroorzaakt wordt door verstopte carterventilatie waardoor olie is gaan lekken. Reparatie (+schoonmaken) zou e1.600 euri :oops: gaan kosten. De auto moet 2 dagen naar de garage. Mijn garage noemt het een typisch 'turboprobleem' dat optreedt als er veel korte ritten gemaakt worden.
Daarnaast staat de teller nu op 142.500 km en zal de distributieriem vervangen moeten worden bij 150.000 km. Is het zinvol die vervanging gelijktijdig met de hiervoor genoemde reparatie te doen uitvoeren ?
Daarnaast staat de teller nu op 142.500 km en zal de distributieriem vervangen moeten worden bij 150.000 km. Is het zinvol die vervanging gelijktijdig met de hiervoor genoemde reparatie te doen uitvoeren ?