Pagina 1 van 1
5 of 6 bak voor 544 C
Geplaatst: 14.08.2005 - 21:31
door Guestuser
Heeft iemand wel eens een 5 of 6 bak in een 544 ingebouwd ? Ervaringen met overdrives zijn er genoeg maar dan moet je de hele tunnel verbouwen en dat is niet echt de bedoeling. Ik rij 185 in z'n 4 maar het wil maar harder, 7000 rpm maakt wel een hoop herrie, komt natuurlijk ook door door de 2,5 inch uitlaat.
Groetjes Walter :badairday:
Geplaatst: 17.09.2005 - 23:57
door VolVoGirl
Is dit een grapje of meen je dat nou? Kan me niet voorstellen dat een PV zo hard gaat, of je hebt er flink aan lopen rommelen! Laat even weten hoe je hem zo gekregen hebt, die vanmij kan ook wel een oppepper gebruiken! Ik haal netaan de 135....
Geplaatst: 19.09.2005 - 09:05
door Walter
185 met een 544?? :?:
Re: 5 of 6 bak voor 544 C
Geplaatst: 26.09.2005 - 13:06
door Sieger
Walter schreef:Heeft iemand wel eens een 5 of 6 bak in een 544 ingebouwd ? Ervaringen met overdrives zijn er genoeg maar dan moet je de hele tunnel verbouwen en dat is niet echt de bedoeling. Ik rij 185 in z'n 4 maar het wil maar harder, 7000 rpm maakt wel een hoop herrie, komt natuurlijk ook door door de 2,5 inch uitlaat.
Groetjes Walter :badairday:
Een Volvo M47 (originele 5-bak) past denk ik ook niet in de tunnelbak van een 544 als een M41 (originele 4-bak+OD) ook niet past zonder rigoreus verbouwen ! Andere, langere eindreductie (bij voldoende koppel bij lagere toerentallen) is geen optie ??
Overigens: Is de beremming (4 trommeltjes ?) voldoende bij een noodstop van stel 200+ km/h ?
Re: 5 of 6 bak voor 544 C
Geplaatst: 22.04.2006 - 20:41
door bflierman
Hier
http://www.tinustechniek.nl/1-div-aandrijving.html staat wat info over het inbouwen van een overdrive of 5-bak. (onderaan een link naar foto's) De volvo bakken die achter een B18/20 passen zijn allemaal tegroot om zonder enig slijpwerk te passen. Daarbij zit de pook op een andere plaats. Een redelijk kleine bak is een borgwarner T5 bak. De 5e versnellings is echter maar een hele kleine overdrive. Als je perse niet wil slijpen in de tunnel, zul je een andere achterasratio kunnen gebruiken. Je hebt nu denk ik 4,3:1 of 4,1:1 maar er is ook 3,9:1 en zelfs 3,3:1 als het goed is. Je acceleratie gaat dan wel ietsje achteruit, maar het toeren op de snelweg wordt aangenamer. Wie weet haal dan de 200 km/u?
Ben
Geplaatst: 18.03.2007 - 12:54
door Pa
Een nieuwe snelheidsmeter lijkt me meer op z'n plaats. :8:
Geplaatst: 08.08.2011 - 12:14
door twaintje
Ja, en een normale toerenteller ipv van een van 'n eend (2 cilinder)
:BIG:
Geplaatst: 08.08.2011 - 12:28
door Walter
*Hatsjoe!!!!!!* Wil je dergelijke topics wel eerst ff afstoffen voordat je ze uit te kelder trekt? hahaha