Pagina 1 van 1

Volvo dealers tevreden over importeur

Geplaatst: 12.03.2008 - 14:51
door Ben
Volvo winnaar Rodi-onderzoek
11 Maart 2008

Volvo is tijdens het Bovag dealercongres uitgeroepen tot de winnaar van het Rodi-onderzoek, een onderzoek dat jaarlijks wordt gehouden en dat de relatie meet tussen dealers en hun importeurs. Dit jaar deden 1470 dealerbedrijven mee aan het onderzoek.

Blijkbaar zijn de Volvo-dealers het meest tevreden over hun importeur. Volvo eindigde met 7.8 punten. Lexus en Suzuki delen de tweede plaats met 7.7 punten. Vierde is Mercedes-Benz met 7.2 punten.

De Franse merken scoorden laag dit jaar. Renault eindigde met 5.4 punten onder het gemiddelde van 6.1. Peugeot en Citroën kwamen zelfs niet verder dan 4.9 punten. Heel opvallend was dat er zelfs één merk lager dan een 4 eindigde. Die twijfelachtige eer was voor Nissan, voor de helft eigendom van Renault. De dealers van Nissan gaven hun importeur niet meer dan 3.9 punten.

Geplaatst: 12.03.2008 - 16:00
door gertsan
Ja echt veel heb ik daar niet aan. Ik bestel nooit nieuwe auto's (helaas, :-( )

Geplaatst: 12.03.2008 - 16:25
door Paul
En waar gaat die opmerking dan over?

Wat heeft een tevredenheid van dealers over hun importeur te maken met een nieuwe auto?
Als je een tweedehands auto hebt, die probleem heeft met iets wat onder garantie valt, gaat dit ook via de importeur. Maar ze doen nog veel meer hoor.

Geplaatst: 12.03.2008 - 21:09
door gertsan
ik ben trouwens of dit forum al meer tegengekomen waarover mensen niet tevreden waren over de importeur.

Geplaatst: 12.03.2008 - 21:12
door bart simpson
gertsan schreef:ik ben trouwens of dit forum al meer tegengekomen waarover mensen niet tevreden waren over de importeur.
kun je nagaan hoe ontevreden men over andere importeurs is :wink:

Geplaatst: 12.03.2008 - 23:01
door Ben
gertsan schreef:ik ben trouwens of dit forum al meer tegengekomen waarover mensen niet tevreden waren over de importeur.
Het gaat er in dit geval niet om of de klant tevereden is. Het onder zoek vroeg dealers hoe tevreden ze zijn over 'hun' importeur.

Geplaatst: 13.03.2008 - 07:31
door V480-S60
Laat ik de vraag eens hier stellen.
Ervaren de hier aanwezige medewerkers van de dealers inderdaad dat Volvo Beesd voldoende ondersteuning geeft. Dat is voor mij een betere graadmeter 8)

Geplaatst: 13.03.2008 - 13:17
door Franswa
Als de importeur coulant is naar de dealer kan de dealer coulant zijn naar de klant.
Dus voor ons als klanten is het wel degelijk belangrijk dat de dealers goed met de importeur over weg kunnen.
Als je geluk hebt merk je er niets van want dan heb je n.l. een auto waar niets aan mankeert. :P En als je het wel merkt kunnen ze beter maar coulant met je omgaan. :twisted:

Geplaatst: 04.04.2008 - 13:58
door DeHulk2.4t
gertsan schreef:Ja echt veel heb ik daar niet aan. Ik bestel nooit nieuwe auto's (helaas, :-( )
Ach, helaas. Als particulier gooi je door de enorme afschrijving in de eerste 3 jaar een hoop geld weg. Volvo's zijn zo goed en blijven zolang mooi dat het er toch niet zo veel toe doet?