Volvo dealers tevreden over importeur
Geplaatst: 12.03.2008 - 14:51
Volvo winnaar Rodi-onderzoek
11 Maart 2008
Volvo is tijdens het Bovag dealercongres uitgeroepen tot de winnaar van het Rodi-onderzoek, een onderzoek dat jaarlijks wordt gehouden en dat de relatie meet tussen dealers en hun importeurs. Dit jaar deden 1470 dealerbedrijven mee aan het onderzoek.
Blijkbaar zijn de Volvo-dealers het meest tevreden over hun importeur. Volvo eindigde met 7.8 punten. Lexus en Suzuki delen de tweede plaats met 7.7 punten. Vierde is Mercedes-Benz met 7.2 punten.
De Franse merken scoorden laag dit jaar. Renault eindigde met 5.4 punten onder het gemiddelde van 6.1. Peugeot en Citroën kwamen zelfs niet verder dan 4.9 punten. Heel opvallend was dat er zelfs één merk lager dan een 4 eindigde. Die twijfelachtige eer was voor Nissan, voor de helft eigendom van Renault. De dealers van Nissan gaven hun importeur niet meer dan 3.9 punten.
11 Maart 2008
Volvo is tijdens het Bovag dealercongres uitgeroepen tot de winnaar van het Rodi-onderzoek, een onderzoek dat jaarlijks wordt gehouden en dat de relatie meet tussen dealers en hun importeurs. Dit jaar deden 1470 dealerbedrijven mee aan het onderzoek.
Blijkbaar zijn de Volvo-dealers het meest tevreden over hun importeur. Volvo eindigde met 7.8 punten. Lexus en Suzuki delen de tweede plaats met 7.7 punten. Vierde is Mercedes-Benz met 7.2 punten.
De Franse merken scoorden laag dit jaar. Renault eindigde met 5.4 punten onder het gemiddelde van 6.1. Peugeot en Citroën kwamen zelfs niet verder dan 4.9 punten. Heel opvallend was dat er zelfs één merk lager dan een 4 eindigde. Die twijfelachtige eer was voor Nissan, voor de helft eigendom van Renault. De dealers van Nissan gaven hun importeur niet meer dan 3.9 punten.