Wie weet wat het beste gereedschap is om de stootstrippen (zie rode pijl op plaatje) van de bumper te verwijderen zonder de lak te beschadigen.
Ik moet morgen de bumber eraf halen omdat ik een nieuwe alarm sensor voor de moterkap moet plaatsen.
Plaatje is niet van mijn auto maar zomaar ergens van internet. Mijn stootstrips zijn in de kleur van de auto gespoten dus durf geen schroevendraaier meer te gebruiken (heb met proberen al een beetje lak beschadigd).
Alvast bedankt.
Stootstrippen op bumper demonteren !! Welk gereedschap ??
- Frumpy
- 5th Gear member
Omdat het vastgeklikt zit, lukt het voorzichtig met een plastic spateltje dat je bijv. bij een tube bisonkit krijgt of een kleine schroevendraaier ook, maar omdat ik hobbymatig wel vaker kunststof en bekledingsdelen loshaal, heb ik het volgende aangeschaft:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=17939
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=17939
S80 2,5T AUT5 2004
- V70Rene
- 4th Gear member
Plastic bandenlichter voor de fiets gebruiken , werkt perfect en kost haast niets.
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
-
- 1st Gear member
Ik heb zo'n plastic spateltje van de lijm gebruikt, en inderdaad het ging super.
Had binnen 2 uur de sensor vervangen en de auto weer bedrijfsklaar.
(had bij de dealer geinformeerd en dat zou me 2 uur arbeidsloon kosten meer dan 200 euro excl. materiaal. Dus weer voldoende bespaart vandaag. En de dealer rekent wat mij betreft wel erg ruim die arbeidstijd als een leek het ook binnen die tijd kan !!)
Bedankt voor de tips.
Had binnen 2 uur de sensor vervangen en de auto weer bedrijfsklaar.
(had bij de dealer geinformeerd en dat zou me 2 uur arbeidsloon kosten meer dan 200 euro excl. materiaal. Dus weer voldoende bespaart vandaag. En de dealer rekent wat mij betreft wel erg ruim die arbeidstijd als een leek het ook binnen die tijd kan !!)
Bedankt voor de tips.