Pagina 1 van 1

Tuning 2.5T

Geplaatst: 15.03.2008 - 22:38
door Duijfje
Vandaag ben ik bij Hartog-tuning geweest met mijn XC 70.
Ik moet zeggen dat je je auto niet terug kent, hij schakelt soepeler en als je echt gas geeft vlieg je laag, perfect gedaan.
Mijn vrouw heeft terug gereden en zij merkte het verschil direct op wat betreft het schakelen, na mijn opmerking geef eens echt gas kwam er een wauwwwwwww. :P :P :P en de bekeuringen zijn voor je zelf.!

Geplaatst: 16.03.2008 - 00:37
door nicolo
Fijn dat je zo enthousiast bent (understatement!). Heb net ook een afspraak vastgelegd. Als ik dit lees word ik natuurlijk héél nieuwsgierig. (Rijd zelf met een XC70 D5 GT6). Wat bedoel je precies met soepeler schakelen? Sneller opschakelen? zachter schakelen? Pedro Hartog vertelde me dat de automaat na de "optimalisatie" zich nog moet aanpassen, wat in het begin bv. schokkerig schakelen kan geven. Iets van gemerkt?

Geplaatst: 16.03.2008 - 11:19
door Edgar
Klinkt goed! Veel plezier ermee!

sucses ik ben benieuwd hoe je het vind.

Geplaatst: 16.03.2008 - 11:53
door Duijfje
Hoi Nicolo
Het schakelen gaat vooral soepeler zo als ik al aangaf je merk er minder van, je kunt het ook zachter schakelen noemen,
ik heb niets gemerk van schokerig schakelen.
zoals Peter vertelde is er met een D5 zeker zoveel uit te halen dan met een T5.
Volgens de fabrieks opgave zou de T5 in 8,5 sec. tot aan de 100 km. moeten zijn bij mij was dat 8.2 sec.
Na het tunen is dit 7.2 sec tot de 100 km.

Geplaatst: 16.03.2008 - 15:27
door Wolfs XC
Is het benzineverbruik minder geworden bij, voor zover mogelijk, dezelfde rijstijl?

Geplaatst: 17.03.2008 - 06:21
door Edgar
Het benzineverbruik zal lager zijn, maar als dat je wens is kan Pedro hem ook eco-tunen.

Geplaatst: 17.03.2008 - 12:13
door Wolfs XC
Eco-tunen schijnt, zoals ik begreep van Pedro met een benzine minder endabel te zijn als met een diesel.