Pagina 1 van 1

HU 603 gebruikt als spaarpot

Geplaatst: 17.03.2008 - 14:36
door Paulusje
:? Helaas heeft mijn zoontje 2 muntjes in mijn cd-speler (HU 603)gestopt. Ik kan nu wel de CD er in en er uit halen maar afspelen gaat niet meer. ik krijg dan een error melding. De radio functioneert nog wel.

Is het eenvoudig om de gehele unit te demonteren en eventueel deze muntjes er uit te halen? Zoja, hoe kan ik de unit demonteren?

groeten

Paul

Geplaatst: 17.03.2008 - 17:37
door Exeres
héhé..als je dit gewoon n eerste keer leest, lukt het echt bijna niet om niet te lachen. 's echt zo'n typische kinderstreek :D maar ik versta mr al te goed hoe vervelend dit voor jou moet zijn! 't lijkt me best om je radio er eerst sowiezo eens uit te halen. en dan te zien of het lukt om de metalen behuizing er af te halen. Hoe dan ook blijft nog altijd de vraag of er niks anders beschadigd is, en of dit blijvende schade is..ik hoop voor jou alvast van niet!!

Geplaatst: 17.03.2008 - 21:22
door ferretje
Doet mij denken aan die keer dat mijn zoon (nu 12 jaar) de videorecorder voor een broodrooster aanzag en op het idee kwam zijn krentenbol te roosteren.....

Geplaatst: 18.03.2008 - 21:07
door robiwankenobi
Het is wellicht een open deur, maar probeer het eens met een pincet of een mes. Misschien krijg je daarmee de muntjes eruit, maar pas op voor de laser! Succes! Ik heb ooit meegemaakt dat mijn zoontje de auto wel even zou starten met een haarspeld.... Zorgt ook weer voor een paar uurtjes bezig zijn :-)

Geplaatst: 21.03.2008 - 19:26
door genie
Radio er uit halen en schroefjes van een kap los helen en even schudden dan grote kans dat ze er uit komen. Even het kapje van de pen houder er afhalen dan 2 torks schroefjes er uit draaien en de radio van onder schuin naar boven trekken.

Geplaatst: 02.04.2008 - 23:43
door VolvoTech
Als je zin hebt, kom je er mee langs... even PM'en voor afspraak.
Deze klus doen we graag voor je. Je zoon mag mee.

Geplaatst: 07.01.2009 - 22:26
door baast64
Ik heb een HU-603 radio gekocht voor in m'n V70 2.4 170PK van 2001.
Er zit nu zo'n dubbel DIN paneel in met onder bergvakje en daarboven een Becker navigatie radio en daarnaast op het linkse loze stuk een oud type telefoonhouder.
Ik wil die graag uitwisselen met de HU-603 radio omdat ik niet tevreden ben oven de Becker en ik vind het dashboard ontzettend mooi als daar een orginele radio inzit.
Ik heb ook een Volvo telefoon displayunit erbij gekregen i.p.v. het kleine bergvakje of bekerhouder.
Ik heb bij Rima in Druten een groene en grijze stekker uit het dashboard van een
Engelse sloop S60 mogen halen maar weet niet of de kleuren allemaal op de juiste plek zitten.
Ik heb namelijk een achteraanzicht van de radio met stekkers op een forum gevonden en een foto van iemand gestuurd gekregen en op beide afbeeldingen zitten de kleuren kabels op andere posities.
Bij de Stekkers die ik heb is de kleuren volgorde als volgt:

Groene stekker:
Bovenste rij van links naar rechts
1 Rood
2 Paars
3 Leeg
4 Leeg
5 Leeg
6 Leeg

Onderste rij van links naar rechts
1 Wit dun
2 Groen dun
3 Blauw/Grijs dun
4 Rood/Grijs dun
5 Grijs dun
6 Bruin dik

Grijze stekker:
Bovenste rij van links naar rechts
1 Rood/Grijs
2 Grijs
3 Leeg
4 Leeg
5 Rood/Grijs
6 Grijs

Onderste rij van links naar rechts
1 Wit/Grijs
2 Grijs
3 Leeg
4 Leeg
5 Wit/Grijs
6 Grijs

Kan iemand mij helpen aan een schema of enig inzicht in de funkties van de diverse kleuren kabels.

B.v.d. Jan v. Baast

Geplaatst: 07.01.2009 - 23:15
door hadico
Zijn de originele stekkers uit de auto afgeknipt ? de kleuren die je opgeeft zijn dat de draden die in de stekker zitten van de s60?
Ik heb hier wel een schema daar zijn ze :

1;rood
2;paars
3
4
5
6

1:wit
2::groen
3: blauw/wit
4:grijs/rood
5:grijs
6:bruin

1:grijs
2:grijs/zwart
3:
4:
5:grijs/rood
6:grijs


1:grijs
2:grijs/wit
3:
4:
5:grijs
6:grijs/wit

Zo staan ze volgens jouw nummering in het boek bedradingschema.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Let even op de onderste grijs wit deze zijn gelijk als je deze aansluit is een paar voor linker speaker en het andere paar voor rechts ,deze kan je dus omdraaien waardoor je balans niet meer klopt.