XC 70 2.5T 2001 met 200.000 KM

Plaats reactie
BeerJr
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 24.03.2008 - 13:09

Graag wil ik jullie mening horen over het volgende dilema wat ik heb.

Ik ben voornemens om een XC70 2.5T automaat uit 2001 aanteschaffen met 2 ton op de teller, doe ik daar verstandig aan of .......
Heb geen ervaring met Volvo maar ben helemaal weg van die auto.
eddy3
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11

Is het geen 2.4T,dacht dat 2.5Tvan iets latere datum was,(kan me ook vergissen!)
BeerJr
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 24.03.2008 - 13:09

Auto komt uit belgie, weet niet of dat wat uitmaakt?
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40667
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Pas op met de koppeling van de AWD
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
BeerJr
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 24.03.2008 - 13:09

Hoe merk ik dat het slecht is?
darkyduck
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 12.03.2008 - 23:25

Volvo is op een 'gegeven moment' overgestapt naar Haldex voor hun AWD aandrijving. De oudere visco koppelingen hebben de naam stuk te gaan, haldex schijnt dus beter te zijn.
Details weet ik eerlijk gezegd niet.

2 ton op de teller is redelijk fors voor een benzine motor maar er zijn genoeg voorbeelden van benzinemotoren die de 300k makkelijk halen.
Daarnaast weegt mee hoeveel je zelf rijdt en of je hem nog wil doorverkopen. Als je hier nog 100.000km 'weggumt' zal hij niet echt courant meer zijn als inruil/verkoop.

t'is maar wat je wil: Een chiquere/exclusievere auto rijden met wat risico of een doorsnee middenklasser (kan ook van alles mis mee zijn overigens)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

die Haldex was gelijk met de verandering van 2.4T naar 2.5T
Volvo for life
tonschaa
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 24.09.2007 - 18:41

Kun je verder niks aan zien, maar het is min of meer algemeen bekend dat de visco-koppeling problemen kan geven.
Op het 850 forum zijn er verschillende topics aan gewijd.
De koppeling is vanaf 2003 vervangen door een Haldex koppeling die geen storingen kent.

In datzelfde jaar is de motor van 2.4T naar 2.5T geupgraded.
Van 200 naar 210 pk dus.

200.000 wil niet zo veel zeggen als je de onderhoudshistorie kent/niet kent.
Als je de gehele historie hebt kun je eens bekijken wat er allemaal gedaan is of niet.
MY '06 XC70 D5 Ocean Race

Zakelijk S40 1.6D Edition II+Bus. Line II, Savile Grey Pearl, 17"; Mestra`s.
BeerJr
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 24.03.2008 - 13:09

Bedankt voor jullie snelle reacties, ben voor het eerst op een forum.

Toch nog een vraagje, welke bijzondere kosten kan ik verwachten bij 2 ton?
BeerJr
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 24.03.2008 - 13:09

Hai Boy's

Ik heb de geschiedenis in kunnen kijken en daar vielen mij 2 dingen op:
1e Is een ditriebutieriem bij Volvo zo voordelig? +/- 100 euro
2e Is het normaal dat er bij 175.000 km er een nieuwe versnellingsbak
(automaat) in moet?

groet
BeerJr
Gebruikersavatar
Wolfs XC
5th Gear member
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
Locatie: 't Gooi

BeerJr schreef:Hai Boy's

Ik heb de geschiedenis in kunnen kijken en daar vielen mij 2 dingen op:
1e Is een ditriebutieriem bij Volvo zo voordelig? +/- 100 euro
2e Is het normaal dat er bij 175.000 km er een nieuwe versnellingsbak
(automaat) in moet?

groet
BeerJr
De distributie (inclusief de waterpomp) laten vervangen bij de Volvo dealer inclusief de beurt kost zo'n 1000Euro - zonder de beurt 600Euro.

De versnellingsbak vervangen bij 175.000km, dat is wat vroeg maar dat ligt maar net aan de persoon die ermee gereden heeft.

Qua verwachte kosten bij 200.000km valt weinig te zeggen. Bij die kilometerstand is de auto nog lang niet op de helft mits goed onderhouden. Goed onderhouden betekent beurten op tijd (qua km's) en verder niet bezuinigd op onderdelen vervangen etc.
Bij mijn zoektocht naar een XC702.5T had ik bijna een zeer goed onderhouden XC gekocht van eind 2002 met 226.000km's bij de Volvo dealer. We hebben de auto niet gekocht omdat deze stonk naar sigaren rook echter voor de rest was de auto fantastisch!

Kilometerstand zegt niets! Onderhoudshistorie en berijder wel!

Weet je zeker dat het om een 2.5T gaat?
Enkele garages weten het verschil niet en zetten doodleuk 2.5T (210pk) in de advertentie terwijl het om een 2.4T (200pk) gaat. Als je het zekere voor het onzekere wilt nemen, laat de auto op de brug zetten. Bij het differentieel achter zit een rechthoekig aluminium plaatje van ongeveer 4 bij 8 cm met de naam HALDEX erop vermeld. Als dit zo is dan heb je de goeie. Zo niet - laten staan tenzij de prijs het rechtvaardigt en hou dan rekening met een kostenpost van 3800Euro!

Kun je anders een linkje zetten van de auto zodat wij ook kunnen kijken?

Hoeveel wil je maximaal uitgeven als ik vragen mag? Help je wel met zoeken naar een geschikte wagen!
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
BeerJr
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 24.03.2008 - 13:09

Gebruikersavatar
Wolfs XC
5th Gear member
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
Locatie: 't Gooi

De auto in Loosdrecht is een 2.4T!!!

Op zich een mooie auto maar ik zou voor dat geld een Nederlandse 2.4T kopen. De reden hiervan is puur het gemak om de onderhoudshistorie na te trekken. Er worden er genoeg van aangeboden op het internet voor dezelfde prijs!

Bij autobedrijf Bleukens in Breda staat een zilvere 2.5T van 2003 voor 17.950 met 227.000km. Deze staat al een tijd te koop dus misschien interessant qua onderhandelingen.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
BeerJr
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 24.03.2008 - 13:09

Bedankt voor de info, maar ik zoek alleen naar een automaat en daar kom ik er niet zoveel van tegen op de bekende site's.
Ik heb de geschiedenis op papier gezien en hij is vanaf het begin tot import door de volvo dealer onderhouden.
BeerJr
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 24.03.2008 - 13:09

Nog even een reactie op je eerdere berichtje: waar zijn die 3800 euro voor.
Gebruikersavatar
Wolfs XC
5th Gear member
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
Locatie: 't Gooi

Even een andere mooie wagen.

Veldhoven:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=5016330

.....en zo staan er nog vele op autotrader en autotrack.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Gebruikersavatar
Wolfs XC
5th Gear member
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
Locatie: 't Gooi

BeerJr schreef:Nog even een reactie op je eerdere berichtje: waar zijn die 3800 euro voor.
"Als" je differentieel door ongelijke bandenslijtage vervangen moet worden is dat een schadepost van zo'n 3800Euro. Deze hoge prijs zit 'm voornamelijk in arbeidsloon wat ik heb begrepen hier op het forum. Het onderdeel zelf kost iets van 1000 a 1500Euro.

Gebruik de ZOEK funtie bovenaan de pagina maar eens met het trefwoord: differentieel in het forum XC70/XC90.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
BeerJr
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 24.03.2008 - 13:09

Ga ik zeker doen, bedankt voor je hulp en interesse.

Gr
BeerJr
Gebruikersavatar
Wolfs XC
5th Gear member
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
Locatie: 't Gooi

Een 2.4 hoeft niet per definite slecht te zijn hoor mbt het differentieel!

Als je de financielle keus hebt dan moet je zeker voor een 2.5 gaan. Zo niet dan moet je goed op de banden letten qua profiel en de geschiedenis bij de dealer proberen te achterhalen. Het mooiste zou zijn als de dealer je kan vertellen/aantonen dat de wielen bij elke beurt gewisseld zijn (voor en achter wisselen).

Bij de Volvo dealer in Zaltbommel www.vosautobedrijven.nl staat een hele mooie bruin metallic/zwart leer 2.4T AUT met Mobility, Prestige line,schuifdak en trekhaak. Bouwjaar 2001 met 190.000km en 6 maanden garantie voor 19950 vraagprijs!
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”