Hallo allemaal,
Het volgende probleem doet zich bij mijn V70 uit 2003 voor:
De boardcomputer geeft de volgende melding: "alarmsysteem service vereist".
Gisteren heb ik daarop het systeem gecontroleerd d.m.v. een deur te openen met de sleutel terwijl hij op alarm staat.
Toen kwam de spreekwoordelijke "aap uit de mouw", de lichten knipperen maar de alarmsirene doet het niet meer!
Om de bedrading te kunnen controleren ben ik gaan zoeken waar dat ding zich bevindt, maar tevergeefs...
Voor de duidelijkheid het is een orgineel Volvo-guard systeem "af-fabriek".
Wie weet:
a- waar de sirene zit;
b- wat er hier aan de hand kan zijn?
Probleem met alarm
Heb je de motorkap open gehad?
Laat deze maar eens goed dicht vallen. Mogelijk een van de sloten die goed in het slot zit.
Laat deze maar eens goed dicht vallen. Mogelijk een van de sloten die goed in het slot zit.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Het is een oud topic maar voor mij nu even actueel:
Het ding is plechtig overleden, de sirene dus, en die ga ik vervangen. Ja, ik heb de How-to van M@rcel gezien en gelezen en nee, daar begin ik niet aan. Ik heb een uitvraag voor een gebruikte sirene gedaan bij Rima maar de vraag is:
Kan ik dat ding gewoon vervangen of moet er daarna het een en ander aan software gereset worden?
Het ding is plechtig overleden, de sirene dus, en die ga ik vervangen. Ja, ik heb de How-to van M@rcel gezien en gelezen en nee, daar begin ik niet aan. Ik heb een uitvraag voor een gebruikte sirene gedaan bij Rima maar de vraag is:
Kan ik dat ding gewoon vervangen of moet er daarna het een en ander aan software gereset worden?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Oceanracer
- Geartronic member
Ik heb hier nog een V70 staan met een kierende bumper, jij wilt je sirene vervangen, nog twee of drie man en we hebben een klusdag!V70/2.4D/2003 schreef:Het is een oud topic maar voor mij nu even actueel:
Volvo en lesauto moeten ook weer gepoetst worden, duszzzz...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 3rd Gear member
Dit heb ik in het verleden ook gedaan, alleen had ik binnen een jaar hetzelfde probleem en heb toen de batterijen vervangen. Het probleem is namelijk dat waarschijnlijk alle batterijen (gebruikt in dit type sirene) na verloop van tijd gaan lekken. En van een gebruikte sirene weet je waarschijnlijk niet de leeftijd, maar veel jonger dan vier jaar zal hij nooit zijn.V70/2.4D/2003 schreef: Ik heb een uitvraag voor een gebruikte sirene gedaan bij Rima
Je moet even vragen naar de sirene (set) nr. 9499758
In 2009 € 124,75 ex. de BTW en ex. korting.
In 2009 € 124,75 ex. de BTW en ex. korting.

- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
@Oceanracer: Ik be toe aan de oliewissel en de wissel van alle filters. Verder dus het vervangen van de alarmsirene en een poetsbeurt is ook niks mis mee (waarvoot thans een hele mooie machine in het bezit is)
Alleen de brug van de vorige wissellocatie ia afgekeurd en, alsof de duvel er mee speelt: het ding is nog een kapot ook.
@AlexV70 en toedeledoki: We gaan dan denk ik maar voor een nieuwe (afhankelijk van de prijs van Rima maar voor twee tientjes durf ik dat gokje wel aan c.q. wil er de lol wel van hebben)
Alleen de brug van de vorige wissellocatie ia afgekeurd en, alsof de duvel er mee speelt: het ding is nog een kapot ook.
@AlexV70 en toedeledoki: We gaan dan denk ik maar voor een nieuwe (afhankelijk van de prijs van Rima maar voor twee tientjes durf ik dat gokje wel aan c.q. wil er de lol wel van hebben)
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- sbv
- 6th Gear member
Sirene is redelijk snel vervangen. Alleen uitboren van de breekboutjes is wat werk.
Wiel eraf, dan kunststof spatscherm verwijderen en je kunt erbij
Wiel eraf, dan kunststof spatscherm verwijderen en je kunt erbij
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- Oceanracer
- Geartronic member
En nou dan? Rijplaten oprijden en een trolley om er onder te kruipen?V70/2.4D/2003 schreef:@Oceanracer: Ik be toe aan de oliewissel en de wissel van alle filters. Verder dus het vervangen van de alarmsirene en een poetsbeurt is ook niks mis mee (waarvoot thans een hele mooie machine in het bezit is)
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Ja, en nu? "We" zullen op zoek moeten naar iets anders waar we kunnen beschikken over een brug of een smeerkuil.
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Net mailcontact gehad met Auto Rima. Die hadden er wel een paar in de kast liggen en sturen er eentje naar me op. Kosten dezes: 35 euro en een beetje gratis sleutelplezier.
Dat is beter dan anderhalfhonderd voor een nieuwe......in deze barre tijden van bezuinigingen, dalende huizenprijzen, stijgende kosten van levensonderhoud en 1,44 voor een literje diesel
Dat is beter dan anderhalfhonderd voor een nieuwe......in deze barre tijden van bezuinigingen, dalende huizenprijzen, stijgende kosten van levensonderhoud en 1,44 voor een literje diesel

Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- sbv
- 6th Gear member
Hoe goed zijn de gebruikte ? Ja werkend uit een auto gekomen, maar dan.. Ik zou zelf een nieuwe erin gezet hebben. Crises praten we ons zelf erg makkelijk aan, zeker als iedereen gaat roepen het gaat slecht etc
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- Oceanracer
- Geartronic member
En bij dat kitje zitten ook de benodigde popnagels die je hebt uit zitten boren en andere leuke gadgets.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Om maar eens op zijn Grunnegers lekker kort door de bocht te gaan:
Zo'n ding kost 3 tientjes. Een nieuwe het vijfvoudige. De popnagels boor ik één keer uit en zet hem daarna gewoon vast met een parkertje want dat is makkelijker voor de volgende 4 wissels :twisted:
Zo'n ding kost 3 tientjes. Een nieuwe het vijfvoudige. De popnagels boor ik één keer uit en zet hem daarna gewoon vast met een parkertje want dat is makkelijker voor de volgende 4 wissels :twisted:
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Oceanracer
- Geartronic member
Heul goud!
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ik moet er ook aan geloven.., maar denk dat we hem maar bij de dealer neer gaan zetten eigenlijk :oops:
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- evert65
- 6th Gear member
dit topic komt voor mij net op tijd, afgelopen week kwam ik er tijdens het testen
( ramen open wagen met de AB op slot en na 3 minuten een tas naar binnen keilen)
achter dat mijn alarm ook naar de: barrebiesjes, de filistijnen etc c.q. ander grauw is , ik ga eerst eens op zoek naar de sirene en kijk dan wel wat er verder moet gebeuren
( ramen open wagen met de AB op slot en na 3 minuten een tas naar binnen keilen)
achter dat mijn alarm ook naar de: barrebiesjes, de filistijnen etc c.q. ander grauw is , ik ga eerst eens op zoek naar de sirene en kijk dan wel wat er verder moet gebeuren
keep calm!, your randomizer is running