Pagina 1 van 1
Welke V70?
Geplaatst: 25.03.2008 - 17:30
door Supergrover
Mijn 850 is, met 330k op de teller, aan een upgrade toe - naar een V70 'met schouders'. Maar ik kan niet wijs worden uit alle V70 versies. Ik wil een zuinige motor, heb geen behoefte aan veel pk's, maar wil wel 'n automaat. Zijn er grote verschillen? Zijn er versies met typische mankementen die in latere versies zijn verholpen (of andersom?). Ik wil, kortom, de degelijkste der V70's onder m'n kont. Jullie tips zijn welkom!
Geplaatst: 25.03.2008 - 18:15
door NOS
Zoek je een benzine of een diesel?
Vanaf midden 2004 hebben ze allemaal de facelift gehad. (heldere koplampen, achterlichten, interieur, e.d.) Dat model ziet er iets beter uit, maar zijn ook een stukkie duurder.
Geplaatst: 25.03.2008 - 19:10
door bardos
Ik rij nu 15 maanden en 45000km (192000 op de teller) deze D5 en ben er heel erg tevreden over.
De enige kosten tot nu toe waren eigenlijk de winterbanden. :lol!:
Heldere koplampen, achterlichten, e.d. zie je toch niet als je rijdt.....
Geplaatst: 25.03.2008 - 19:32
door Oceanracer
Toch heeft NOS een punt: MY05 zijn beter dan die van ervoor. Zie als voorbeeld de ETM, verstuivers, vliegwiel, portiersloten en lakwerk.
Edit: Abusievelijk MY04 getypt. Tekst aangepast.
Geplaatst: 25.03.2008 - 19:50
door Supergrover
Dank voor deze snelle respons.
NOS: ik rij benzine. En ik rij weinig, ca 10k per jaar. Maakt dat uit? Ik denk dat een diesel (D5?) daarom niet interessant voor me is.
Oceanracer, vanaf MY04 zijn ze dus ook motorisch wat verfijnder.
Maar hoe wordt ik wegwijs uit al die typebenamingen? Edition I, II, you name it. Gaat het daarbij om een model, om uitvoering, om accessoires? Het zou fijn zijn als ik ergens een lijstje trof op het web waar staat wat wat is. Weten jullie zoiets te vinden?
Geplaatst: 25.03.2008 - 19:55
door NOS
Dat is wel ergens te vinden, maar ik weet niet waar.
Wat zijn voor jou belangrijke accesoires? (dan kunnen we wel ongeveer een uitrustingsnivo vaststellen)
Geplaatst: 25.03.2008 - 19:56
door Oceanracer
Als je de tijd hebt, moet je even op de
site van Volvo kijken. Daar kun je dit alles vinden.
Geplaatst: 25.03.2008 - 20:16
door Supergrover
Kijk, dat is nou handig. Dank!
Geplaatst: 25.03.2008 - 20:22
door JJDD
Is het niet zo dat de 140pk van 2002 / 2003 niet hetzelfde is als die van 2004 / 2005?. ETM probleem schijnt vanaf 2003 "voorbij" te zijn. Verstuivers een dieselprobleem. Lak en portiersloten weet ik minder van. Maar zelf heb ik in ieder geval gezocht vanaf 2003. 140pk ivm zuinigheid (en aanschafprijs).
Editions: heeft te maken met uitrusting dacht ik, niet motor.
Geplaatst: 25.03.2008 - 20:22
door V70Rene
Mijn V70 2.4 Automaat met 170PK van september 2000 bevalt uitstekend , nu 110.000 Km op de teller , en ziet er nog uit als nieuw zowel het lakwerk en het interieur. Voor foto's kijk in mijn album.
Superzuinig is de wagen niet , maar op de snelweg is er goed 1:13 mee te rijden , in de stad gaat het snel richting de 1:8 wat een gemiddelde oplevert van 1:10 in de 16000 km die ik er nu mee heb gereden.
De onderhoudskosten zijn misschien iets duurder dan een gemiddelde auto zoals een Golf / C4 / of andere iets kleinere auto , maar het plezier en comfort van het rijden met een 5 cilinder en het luxe interieur en de ruimte daar kan niets tegenop.
Ik kreeg vandaag de rekening van de grote beurt ( 150.000 Km beurt ondanks zn 110.000 Km maar wel de 8-jarige leeftijd ) en die viel me niet echt tegen. Zal even opsommen wat er gebeurd is tijdens de beurt:
* Distributieriem - incl spanrol
* Multiriem - incl. spanrol
* Oliefilter - brandstof filter
* Olie - ruitensproeier vloestof
* 5 nieuwe bougies
* Nieuwe bovenste motorsteun
* Wisserblad achter
* Remvloeistof + flush
* Motor flush ( moet nog even vragen wat dit was ) , maar moet wel zeggen dat de motor soepeler schakelt dan voordien , misschien de automaat gespoeld ?
* ETM gereinigd
* Nieuwe APK keuring
Totaal kwam dit op 1340 Euro , best een bedrag , maar deskundig uitgevoerd door de Volvo Dealer. Ook hebben ze nog een trekhaak gemonteerd , maar de kosten daarvan staan niet in dit staatje. Voorlopig kan ik er nu weer 8 jaar tegenaan / of 150.000 Km voordat de distributie weer aan de beurt is.
Nu hopenlijk de komende jaren het reguliere onderhoud en niet teveel onverwachte reparaties. Even ter vergelijk ....met mijn vorige auto ( Ford Focus C-Max ) 1 maal een beurt laten geven in de 1 1/2 jaar dat ik die had en was daar voor een grote beurt 545 Euro kwijt waarbij niets byzonders gebeurt was behalve remblokjes achter. Dat vond ik dus echt duur.
Hoop dat je een mooie V70 met schouders kan vinden , en schuw de eerdere jaren niet mits er goed onderhoud aan geweest is en niet teveel -200.000 Km + mee gereden is.
Geplaatst: 25.03.2008 - 20:27
door anwo
Op de volvo site kun je onder het menu sales & services het item 'prijslijst oudere bouwjaren' vinden. Per kalenderjaar kun je verschillende prijslijsten van (o.a.) de V70 bekijken. Op die manier kun je aardig inzicht krijgen types, uitvoeringen e.d.
Succes.
Geplaatst: 25.03.2008 - 20:36
door Supergrover
Dank, Rene. Zinvolle info. Je ervaringen komen overeen met mijn 850 ervaringen. Volgens mij had die niet meer dan 140pk, bij 10 kleppen en 2.4L. En het verbruik kwam ook gemiddeld op 1 op 10. Automaat is natuurlijk wat onzuiniger, maar wel zo prettig.
Moet ik nog speciaal zoeken naar geartronic of is de gewone automaat te prefereren?
Geplaatst: 25.03.2008 - 20:59
door V70Rene
Supergrover schreef:Dank, Rene. Zinvolle info. Je ervaringen komen overeen met mijn 850 ervaringen. Volgens mij had die niet meer dan 140pk, bij 10 kleppen en 2.4L. En het verbruik kwam ook gemiddeld op 1 op 10. Automaat is natuurlijk wat onzuiniger, maar wel zo prettig.
Moet ik nog speciaal zoeken naar geartronic of is de gewone automaat te prefereren?
Ik heb nog nooit met de geartronic gereden dus kan daar niet over oordelen . De automaat bevalt wel uitstekend , genoeg power ook met de 170 Pk , en cruisen over de snelweg met 120 Km/uur en 2400 RPM is echt een genot. Zeker met het gelaagde glas rondom is het superstil.
Ik vind een verbruik van 1 op 10 met een 2.4/Aut/170 Pk niet verkeerd , de Focus C-max met 1.8 16 klepper deed het niet veel beter met z'n handgeschakelde bak.
Geplaatst: 27.03.2008 - 15:31
door Carfreak
Hey Rene, Schakelt je blok nu beter? Ik dacht altijd dat je versnellingsbak dat deed

Geplaatst: 27.03.2008 - 15:50
door V70Rene
Carfreak schreef:Hey Rene, Schakelt je blok nu beter? Ik dacht altijd dat je versnellingsbak dat deed

Ik had motor geschreven ipv blok , en ja het is idd de versnellingsbak die dat doet maar aangezien bij mijn auto de versnellingsbak een fantastisch geheel vormt met de motor zelf beging ik een vergissing...ach ach wat ben ik toch dom.... :? :? Zal niet meer gebeuren sorry sorry :sign10:
Geplaatst: 27.03.2008 - 16:04
door Carfreak

LOL