Pagina 1 van 1

Op en neer naar Berlijn, geloof het of niet!

Geplaatst: 30.03.2008 - 20:17
door euerw
met een Volle tank(BP ult, die duure laat maar zeggen) weg gegaan, heen en terug in NL netjes aan de max snelheid gehouden en in Duitseland ook waar nodig, en af en toe evt niet harder dan 160km stukjes maar meer voor de lol.
was toch nieuwsgierig hoever we zouden komen want nog ruim voor de NL grens op de terug weg ging de meter richting het rode vlak, 15 min na de grens weer getankt!

dagteller op 1134km, bijna 65 liter diesel, 1 op 17,44.
dus 1200km moet makkelijk te halen zijn of het een combi is van tuning en soort diesel weet ik niet maar wel dat het knap zuinig is voor zware Volvo, ja toch?

Geplaatst: 30.03.2008 - 20:20
door Fredhead
Ik weet dat er mensen zijn die het ook redden met gewone diesel en zonder tuning, tenminste zeggen ze.
Maar ik vind het zeker erg netjes voor zo'n grote zware auto

Geplaatst: 30.03.2008 - 20:41
door Richard
Netjes idd. Ik rijdt zelf 1:16.5/ 1:17 op gewone diesel en zonder tuning inderdaad :) Alleen rijdt ik niet 160 :) Max bij mij 140 en dat is af en toe. Kan me voorstellen dat je in duitsland toch even het pedaal naar beneden drukt. Ik kan mij zelf in duitsland nooit inhouden en waar het kan en mag gaat ie helemaal naar beneden richting 210. :)

Geplaatst: 30.03.2008 - 21:40
door Musicus
Erg netjes!!
Zeker gezien de snelheden in Duitsland. Zelf haal ik meestal 1:17 met veel snelweg maar wel met diesel van de witte pomp.
Maar zeker goed voor zo'n zware auto met (in mijn geval) 163 pk. Ik rijd nu zuiniger dan in mijn vorige auto! (peugeot 206, 1.9 diesel)

Geplaatst: 30.03.2008 - 21:42
door gerbenh
Ook netjes omdat het een geartronic is. Verbruikt toch ietsje meer!

Geplaatst: 31.03.2008 - 08:03
door plim
dat zijn mooie gebruikscijfers....

Was het niet goedkoper om in Duitsland te tanken trouwens ?

Geplaatst: 31.03.2008 - 11:19
door euerw
plim schreef:dat zijn mooie gebruikscijfers....

Was het niet goedkoper om in Duitsland te tanken trouwens ?
ach nee jo die zijn gewoon bijna 10cent duurder dan hier, dat was vroeger wel anders :evil:

Geplaatst: 31.03.2008 - 20:00
door plim
echt waar ? Dat was vroeger idd altijd wel zo. Hebben zij dan het kwartje van Kok op een andere manier gekregen ? Het kwartje van Angela Merkel?

Geplaatst: 31.03.2008 - 20:12
door menjo
In duitsland zit er niet zo'n groot verschil in accijns tussen benzine en diesel. Benzine is dus wel goedkoper in duitsland, diesel niet.

Geplaatst: 31.03.2008 - 20:50
door toppertje
diesel was in duitsland altijd al duurder dan in nederland.

Geplaatst: 31.03.2008 - 21:24
door euerw
toppertje schreef:diesel was in duitsland altijd al duurder dan in nederland.
O ja? vroeger ging den hollander toch graag even de grens over om bij de buren te tanken?

Geplaatst: 31.03.2008 - 21:38
door HSRN850
euerw schreef:
toppertje schreef:diesel was in duitsland altijd al duurder dan in nederland.
O ja? vroeger ging den hollander toch graag even de grens over om bij de buren te tanken?
Voor de benzine, maar niet voor de diesel.

Ik was eind december al blij met het feit dat ik met mn vaders Passat TDI 130 PK van tsjechie (Spindleruv Mlyn) in 1 tank terug naar NL reed. Was toch iets minder dan dit nu. Alleen wel veel gewone wegen (in Tsjechie en Oost-D) waar je geen constante snelheid kon rijden. Reed de grens over toen de boordcomputer vermeldde dat ik nog 20 km had! Het lampje brandde al zo'n 70 km. Toen ik even later een afrit opreed voor het tankstation sprong de boordcomputer op 10 km. We hadden klamme handjes allebei, niet normaal!

Edit: Overigens op bepaalde stukken in Duitsland wel 160/170 km/u.

Geplaatst: 31.03.2008 - 22:03
door plim
HSRN850 schreef:Ik was eind december al blij met het feit dat ik met mn vaders Passat TDI 130 PK van tsjechie (Spindleruv Mlyn) in 1 tank terug naar NL reed. Was toch iets minder dan dit nu. Alleen wel veel gewone wegen (in Tsjechie en Oost-D) waar je geen constante snelheid kon rijden. Reed de grens over toen de boordcomputer vermeldde dat ik nog 20 km had! Het lampje brandde al zo'n 70 km. Toen ik even later een afrit opreed voor het tankstation sprong de boordcomputer op 10 km. We hadden klamme handjes allebei, niet normaal!

Edit: Overigens op bepaalde stukken in Duitsland wel 160/170 km/u.
zo duur zal de diesel toch niet zijn in D .... ;-)

wel leuk voor een aflevering van Top Gear of zo !

Geplaatst: 01.04.2008 - 11:02
door HSRN850
plim schreef:
HSRN850 schreef:Ik was eind december al blij met het feit dat ik met mn vaders Passat TDI 130 PK van tsjechie (Spindleruv Mlyn) in 1 tank terug naar NL reed. Was toch iets minder dan dit nu. Alleen wel veel gewone wegen (in Tsjechie en Oost-D) waar je geen constante snelheid kon rijden. Reed de grens over toen de boordcomputer vermeldde dat ik nog 20 km had! Het lampje brandde al zo'n 70 km. Toen ik even later een afrit opreed voor het tankstation sprong de boordcomputer op 10 km. We hadden klamme handjes allebei, niet normaal!

Edit: Overigens op bepaalde stukken in Duitsland wel 160/170 km/u.
zo duur zal de diesel toch niet zijn in D .... ;-)

wel leuk voor een aflevering van Top Gear of zo !
Je zegt 's ochtends tegen elkaar, laten we proberen om met 1 tank naar NL te rijden zonder daar het rijgedrag aan aan te passen. :)
De laatste 200 km peinsde ik er niet meer over, het moest gewoon lukken!

(Ik verwacht overigens dadelijk allemaal reacties over het feit hoe slechts het is, je tank zo ver leeg te rijden... )

Geplaatst: 01.04.2008 - 11:20
door M'n eerste Volvo
HSRN850 schreef:(Ik verwacht overigens dadelijk allemaal reacties over het feit hoe slechts het is, je tank zo ver leeg te rijden... )
Nee hoor, zo flauw zijn we hier niet :wink: (als je het maar niet elke keer doet.... :D )

Geplaatst: 01.04.2008 - 11:44
door Summum
Je tactiek lijkt me waterdicht.....

Gewoon zo hard mogelijk rijden, dan ben je des te eerder in NL om te tanken! :lol:

Geplaatst: 01.04.2008 - 12:19
door Grutte Pier
Eurerw: Ziet er goed uit met ruim 1:17 op overwegend autobahn! Het verbruik in NL kan m.i. ook laag zijn; Zelf rijd ik gemiddeld bijna 1:20 (!) met een S60 D5 (163 pk) maar dan ligt de gemiddelde snelheid ongetwijfeld lager. Iets hogere bandenspanning en een zo constant mogelijke (doorgaans geoorloofde) snelheid werkt verbluffend goed. Actieradius op deze manier 1500 km op een tank. Heb nu tot 2x toe ruim 74 liter getankt. Het wordt wel link zo...

Geplaatst: 01.04.2008 - 15:29
door 480S60
Bij Top Gear hebben ze al eens een test gedaan om van London naar ergens in Schotland en weer terug te rijden op 1 tank. Dat ging maar net goed. Was erg spannend en mooi om te zien!

Geplaatst: 01.04.2008 - 15:50
door euerw
ik dacht dat de gewone diesel al ruim over de 1,40- p/l kost in Duitseland

Geplaatst: 01.04.2008 - 15:52
door euerw
Grutte Pier schreef:Eurerw: Ziet er goed uit met ruim 1:17 op overwegend autobahn! Het verbruik in NL kan m.i. ook laag zijn; Zelf rijd ik gemiddeld bijna 1:20 (!) met een S60 D5 (163 pk) maar dan ligt de gemiddelde snelheid ongetwijfeld lager. Iets hogere bandenspanning en een zo constant mogelijke (doorgaans geoorloofde) snelheid werkt verbluffend goed. Actieradius op deze manier 1500 km op een tank. Heb nu tot 2x toe ruim 74 liter getankt. Het wordt wel link zo...
Wow das echt knap