Pagina 1 van 1
Probleempjes (3: tik, rammel en CPV)
Geplaatst: 04.04.2008 - 10:20
door harold.bijmolt
Collega's,
de volgende 'probleempjes' doen zich voor:
1. tik in de vooras (is iets met steekassen geloof ik? schijnt dat je daarvoor het beste de bouten in de steekassen kunt laten vervangen. weet iemand dit en zo ja, een serienummer van deze bouten bij de volvo-garage?)
2. rabbel in de achterklep (komt achter de bekleding vandaan lijkt het wel)
3. CPV van portier bestuurder springt weer omhoog (op
www.volvos.nl kun je voor 75 euri een motortje kopen want dit schijnt een veel voorkomend probleem te zijn?)
dank voor jullie reacties !
Geplaatst: 04.04.2008 - 13:42
door Black 2.4T awd
Hallo, dit euvel had ik pas geleden ook. Mijn volvo-specialist heeft de steekassen losgemaakt, wat locktite erin en de steekassen opnieuw gemonteerd met de oude bouten. De auto heeft een paar uur gestaan om de locktite te laten uitharden. De kosten waren volgens mij +/- 45,00 euro. Uurloon + wat materiaalkosten
Geplaatst: 04.04.2008 - 17:07
door Dexter
Het probleem van je centrale portier vergrendeling ligt inderdaad aan je slot. Ik had het zelf bij mijn S60 ook, maar na wat speurwerk op het forum zag ik dat een beetje WD40 in het slot ook wonderen kan doen.
Nadat ik dat gedaan heb heeft het slot nog niet 1 keer weer gehaperd.
Geplaatst: 04.04.2008 - 21:16
door harold.bijmolt
Dat van die Locktite heb ik ook wel eens gehoord. Maar dat schijnt een wel heel resolute oplossing te zijn, want als die dingen dan een keer weer los moeten dan moet de verfbrander eraan te pas komen. Is dit wel verstandig?
Geplaatst: 05.04.2008 - 09:59
door MoondustV70D5
Met de bout van de steekas, bedoel je daarmee de sems schroef??
Ik ben die ook al eens "verloren", waardoor de drijfas los zat.
Hierdoor kreeg 'k heel wat andere problemen "abs skid service vereist".
na wat speutwerk op dit forum op de schroef uitgekomen.
Bij de dealer enkel de prijs van de schroef moeten betalen omdat dit een veiligheidsverbinding is.
Zelfs kapje in het midden met volologo gratis gekregen.
Serienr voor sems schroef 985354 op fact. 1,74€
Deze moer is standaard voorzien van een soort loctite op het uiteinde.
Geplaatst: 07.04.2008 - 21:35
door harold.bijmolt
inmiddels al aardig wat W4D in het portierslot gespoten maar zonder resultaat. moet misschien toch het motortje vervangen worden?
Geplaatst: 07.04.2008 - 23:40
door Dexter
harold.bijmolt schreef:inmiddels al aardig wat W4D in het portierslot gespoten maar zonder resultaat. moet misschien toch het motortje vervangen worden?
Jammer dat het niet helpt.
Heb je nadat je de WD40 erin gespoten hebt het slot ook een flink aantal keer op slot en van slot gedaan?
Kijk anders ook even
HIER, dat gaat ook over problemen met het slot.
Geplaatst: 08.04.2008 - 09:21
door Diesel70
Over het rammeltje in de achterklep:
Of er ligt een afgebroken lipje in de klep, maar dat rammelt niet heel erg.
Bij mij bleek het de nummerplaat te zijn die resoneerde tegen de klep.
Rubbertje ertussen en weer monteren: Probleem opgelost!