Pagina 1 van 2

T5

Geplaatst: 06.04.2008 - 10:53
door BartS
Hallo allemaal,

Ik heb tot op heden met veel interesse dit forum gelezen. Ik was met name benieuwd naar de ervaringen met de T5 en de bekende zwakke punten van V70. Uiteindelijk ben ik gisteren overgegaan tot de aankoop van een volledig aangeklede T5 automaat uit 2000 met 225.000 op de teller bij een Volvo-dealer. Ik was aanvankelijk wat huiverig voor de onderhoudskosten bij deze kilometerstand, maar de auto bleek absoluut niet gaar. De historie is bekend, en de auto wordt tip top in orde gemaakt. Ik durf hem dus wel aan. Tijd dus voor een registratie...

Geplaatst: 06.04.2008 - 11:16
door HSRN850
Mooi! Proficiat met je nieuwe aanwinst, super auto! En welkom hier!

Iedereen op dit forum is altijd dol op foto's... Dus als je een keertje tijd hebt :)

Geplaatst: 06.04.2008 - 11:17
door BartS
HSRN850 schreef:Mooi! Proficiat met je nieuwe aanwinst, super auto! En welkom hier!

Iedereen op dit forum is altijd dol op foto's... Dus als je een keertje tijd hebt :)
Zodra hij is geleverd, zal ik er een paar maken. :razz:

Geplaatst: 06.04.2008 - 16:08
door Hans
Ha nog een BartS erbij :wink:

Geplaatst: 06.04.2008 - 16:15
door Richard
Welkom, erg goede keus om voor een v70 te gaan ;) Zodra je hem hebt willen we foto's hoor :)

Geplaatst: 07.04.2008 - 20:01
door Rogier64
Hoi Bart, jij gaat genieten !!!!

Geplaatst: 07.04.2008 - 20:05
door degids
Ik weet niet vanaf welke auto je upgrade naar deze T5, maar er gaat waarschijnlijk een wereld voor je open! Dat was in elk geval bij mij zo.

Geplaatst: 07.04.2008 - 20:46
door BartS
Rogier64 schreef:Hoi Bart, jij gaat genieten !!!!
Daar ga ik wel van uit! Ik heb daarnaast een zakelijke auto, maar die gaat begin volgend jaar uit de bijtelling. En voor de privékilometers wil je dan wel wat leuks. Wat mij bij de proefrit met name opviel was het comfort van de sublieme stoelen, de geartronic automaat en het onderstel. Gek genoeg niet eens het gemak waar de prestaties mee worden neergezet....

Geplaatst: 21.04.2008 - 16:52
door BartS
Sinds afgelopen weekend hebben wij de auto. Keurig afgeleverd door de dealer. Van alle gemakken voorzien (behoudens standkachel, parkeersensoren en zitverhoger in de achterbank, de overige destijds leverbare opties zitten er op). :D

Ik heb een vraagje over de geartronic. Bij normaal gebruik voel je de 250 pk er niet aan af. Pas als je het gas nogal diep intrapt gaat hij als een speer. Ik heb de indruk dat de automaat een voorkeur voor lage toeren heeft en dus al schakelt voor de turbo zijn maximale power levert. Ik weet dat van de D5 met geartronic dit verschijnsel bekend is (althans in de lagere versnellingen). Of kan het zijn dat de geartronic-automaat nog leertijd nodig (het is immers een adaptieve automaat)?
Met de manuele bediening van de bak is de auto meer bij de pinken.

Zijn er mensen die het verschijnsel kennen of weten hoe de automaat in T5 het best bereden kan worden?

Geplaatst: 22.04.2008 - 20:43
door Rogier64
Ik heb eens een paar ritjes met een 2.4T gemaakt en het viel mij op dat die wat eerder oppakt dan mijn T5. De T5 houdt toch van hogere toeren en laten we eerlijk zijn, da's toch hoe de auto bereden moet worden. In theorie is een automaat iets langzamer, lees iets minder snel, dan een handgeschakeld exemplaar. In de praktijk zijn er echter niet veel personen die sneller met de hand schakelen dan dat de automaat dat kan. Ik weet zo niet of de geartronic ook adaptief is. Volgens mij geldt dat alleen voor de standaard automaat.

Geplaatst: 22.04.2008 - 21:34
door BartS
Rogier64 schreef:Ik heb eens een paar ritjes met een 2.4T gemaakt en het viel mij op dat die wat eerder oppakt dan mijn T5. De T5 houdt toch van hogere toeren en laten we eerlijk zijn, da's toch hoe de auto bereden moet worden. In theorie is een automaat iets langzamer, lees iets minder snel, dan een handgeschakeld exemplaar. In de praktijk zijn er echter niet veel personen die sneller met de hand schakelen dan dat de automaat dat kan. Ik weet zo niet of de geartronic ook adaptief is. Volgens mij geldt dat alleen voor de standaard automaat.
Volgens de informatie die ik heb (technische specificaties) is het een adaptieve automaat.

Geplaatst: 22.04.2008 - 21:40
door JP
Mijn ervaring is dat de T5 met geartronic 2 kanten heeft. Je kan er idd rustig en relaxed laag in de toeren mee rijden. Maar je kan er ook als een beest mee scheuren. Tenslotte kan je nog volledig zelf bepalen wanneer er geschakeld moet worden (bij de 2500 of bij de 6500). Het maakt 'm allemaal niets uit. Zoals eerder gezegd gegarandeerd genieten. En vergeet niet een paar plaatjes...

Geplaatst: 22.04.2008 - 22:12
door BartS
De plaatjes komen. Nog even een geschikt moment en een geschikte plek vinden.

Ik moet overigens zelf ook nog wennen aan de manier waarop de geartronic automaat reageert op het gaspedaal. Er zal nog wel wat tijd over heengaan omdat ik voor dagelijks gebruik in een zakelijke auto (commonrail diesel met zesbak) rijdt.

Geplaatst: 26.04.2008 - 20:08
door BartS
Een eerste impressie van voren....

Geplaatst: 26.04.2008 - 20:26
door Fredhead
Je hebt zo goed gepoetst dat zelfs de letters van je kentekenplaat onleesbaar zijn geworden :lol:

Zonder gein, erg nette wagen ;)

Geplaatst: 26.04.2008 - 20:40
door BartS
fredhead schreef:Je hebt zo goed gepoetst dat zelfs de letters van je kentekenplaat onleesbaar zijn geworden :lol:

Zonder gein, erg nette wagen ;)
De dealer heeft zijn best gedaan.... :D

Geplaatst: 26.04.2008 - 21:33
door sbv
Is dit de T5 bij Jacob Schaap vandaan ? In dat geval een hele mooie zeer volle V70 T5

Geplaatst: 26.04.2008 - 21:35
door BartS
sbv schreef:Is dit de T5 bij Jacob Schaap vandaan ? In dat geval een hele mooie zeer volle V70 T5
Je mag nooit meer raden. Ze hebben bij aflevering goed hun best gedaan, alle lof!

Geplaatst: 27.04.2008 - 14:00
door Rogier64
Hoi Bart, inderdaad een erg mooie auto. Wat de automaat betreft, als die adaptief is kun je die zo even laten restetten bij de dealer. Daarmee leert die vanzelf weer in op jou rijstijl. Dat resetten kan kennelijk ook door een paar zekeringen te verwijderen en even te wachtten. Even zoeken op het forum, is al een keer langsgekomen. De dealer lijkt mij veiliger en die zal dat best voor jou willen doen zonder kosten.

Geplaatst: 01.05.2008 - 16:26
door BartS
In de manual stand is er direct voorwaartse drang. In de automaat stand worden er eerst veel toeren gemaakt en het duurt even voor dat zich vertaalt in een duw in de rug. Het schakelen zelf gaat overigens soepel en zonder schokken, dus ik denk dat het inderdaad om inleren van de automaat gaat en vermoed niet dat het een mechanisch iets is.
Ik heb overigens het idee dat de automaat al wat vlotter reageert, maar toch is het nog niet helemaal je van het.....