Benzinemeter

En een DAFje 33 of 44 mag hier ook wel langskomen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Humrush360
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14.03.2008 - 10:23

Heej hallo allemaal,..

Mn benzine metertje en mn warmte meter van de motor zijn plots gestopt met werken, heeft iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen ?
theboz
2nd Gear member
Berichten: 244
Lid geworden op: 11.08.2006 - 19:06

Wat voor type auto hebben we het over ?
The Boz
Gebruikersavatar
Humrush360
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14.03.2008 - 10:23

Hai boz,

Ts een Volvo 360 uit 87,..
theboz
2nd Gear member
Berichten: 244
Lid geworden op: 11.08.2006 - 19:06

Als alle bij de meters niet werken slechtcontact massa of plus van de kabel boom naar dasboard
wat ook kan spanning stabisator achter op ashboarddklok klein 4 kant met 3 pennetjes
is er pas niet aan de auto gebeurd radio ingebouwd of zo ?
The Boz
Gebruikersavatar
Humrush360
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14.03.2008 - 10:23

Ik weet het niet, er zit wel een cd speler in, de orginele casettespeler zit er niet meer in, ik zal het nog eens uitzoeken eerdaags :8:
Tjøørd
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 16.12.2006 - 12:11

Waarschijnlijk heb je deze problemen sinds je de radio hebt omgezet?

Oplossing is niet zo ingewikkeld: de draden achter je radio zaten oorspronkelijk gebundeld per twee. De ene was de toevoerdraad zegmaar, de tweede ging door naar je klokkenwinkel. Waarschijnlijk zijn die nu gesplitst, waardoor een deel van je dashboard zonder stroom zit. De kabelparen weer met elkaar verbinden zou het probleem moeten verhelpen.

Edit: een andere optie is dat één van de twee platte brede stekkers achterin je klokkenwinkel slecht contact maakt. Als je de plaat onder het dashboard (zit met van die splitpennen vast) even los maakt, kun je je hand er zo achter steken.
Gebruikersavatar
Humrush360
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14.03.2008 - 10:23

Heej! ook weer goeie info,.. heb zelf niet de cdspeler er ingezet, die zat er al in,.. heb de volvo sinds een week,.. wist al ruim 2 maanden van te voren dat ik m kon overnemen, en wist van de meters,.. probeer me er nu een beetje er in te verdiepen,.. moet zeggen ts echt een super bak,..aan komend weekend ga ik eens kijken hoe dat zit met die draadjes enzo,..wellicht gaan de lampjes wel branden bijv als de benzine in zn reserve raakt, of de motor te heet,.. nou ja anyway ik laat nog wel weten of het is gelukt!!, thanks nog :D
Plaats reactie

Terug naar “De 66 - 340 - 360 series”