Pagina 1 van 1

Moeite met starten van een B200FT

Geplaatst: 07.04.2008 - 18:42
door Michael Oud
Besten,

sinds ik olie bijgevuld heb (maand geleden, tot net onder max, Kroon 5 W 40) heb ik, zeg eens in de 20 keer starten, dat de auto niet in één keer aanslaat. Waar de motor normaalgesproken na 4 omwentelingen aanslaat, stopt de startmotor dan na 5 omwentelingen. Als ik de sleutel dan wel gewoon op startstand houd gaat de startmotor na een halve tel weer draaien, wanneer de ene keer de motor wel weer na 4 omwentelingen aan slaat, maar soms nog een keer even stopt, om alsnog daarna aan te slaan. Verder heb ik geen problemen met starten of rijden (behalve met snelheidscontroles dan), olie is gewoon nog steeds op pijl, geen rare bijgeluiden, geen accuproblemen, en... eeuhm... mja, dat dus. Oja, het probleem doet zich enkel voor bij de koude start, en niet alleen tijdens de eerste keer starten. Het is nu nog geen probleem, maar ik wil het graag verholpen voordat het dat wel is. Heeft iemand een idee waar ik het moet/kan zoeken? En hoe ik het, na het gezocht en gevonden te hebben, kan oplossen? Dankjewel!

Geplaatst: 07.04.2008 - 20:39
door Hulzie
5 W 40 ? Klinkt me erg raar (maar kan aan mij liggen, heb nachtdienst, net wakker) maar daardoor moet ie wel starten.

Een gare set bougiedoppen, bougie's of geen frisse verdeler meer?

Geplaatst: 07.04.2008 - 20:58
door Michael Oud
Omschrijving
Emperol 5W-40 is een moderne synthetische brandstofbesparende, universele motorolie gebaseerd op synthetische basisoliën, welke van nature een hoge viscositeitsindex bezitten, waaraan zeer geavanceerde additives zijn toegevoegd om de volgende eigenschappen te verkrijgen:

* Brandstofbesparing (tot 3%)
* Een zeer hoge viscositeitsindex en een grote weerstand tegen 'shearing'
* Een vlotte koude start
* Een veilige smeerfilm, zelfs bij zeer hoge bedrijfstemperaturen
* Een zeer goede detergerende en dispergerende werking
* Een zeer sterk anti-slijtage-, anti-corrosie- en anti-schuimvermogen
Kroon zelf adviseerd trouwens 15W40 met als alternatieven 0W40 en 15W40.

Geplaatst: 07.04.2008 - 22:50
door Fat Rat
klinkt een beetje alsof er ergens een contactje afentoe niet goed mee wil, vind het stoppen van de startmotor ook heel vreemd. Normaal gesproken zou dat niet moeten gebeuren lijkt mij.

Geplaatst: 10.06.2008 - 13:45
door telegraphroad
klinkt als een zwakke accu, onvoldoende electriciteit om de startmotor rond te slingeren.

Geplaatst: 10.06.2008 - 14:06
door Michael Oud
Zó! Da's op tijd!

M'n accu is nog prima. En een lege accu klinkt echt niet zoals het bij mij klinkt. Of moet ik zeggen klonk, want ik heb er nu dus al twee maanden geen last meer van gehad. Ben er nog even mee naar de dealer geweest en die zat te denken aan slechte massa op de startmotor.

Geplaatst: 10.06.2008 - 17:00
door Baseman
Slechte massa zou kunnen, maar ik dacht eerder aan een niet meer geheel naar wens werkend startrelais, of is dat heel raar gedacht?

Geplaatst: 10.06.2008 - 17:19
door Michael Oud
Geen idee. Zo technisch ben ik niet. Wat doet het startrelais?

Geplaatst: 14.06.2008 - 20:44
door LeonW
Die zorgt ervoor dat het gedeelte van de startmotor die het vliegwiel aandrijft spanning krijgt.

Geplaatst: 14.06.2008 - 22:23
door Michael Oud
is het niet zo dat de startmotor dan uberhaupt niet zou moeten draaien?

Geplaatst: 15.06.2008 - 17:54
door scania164
heb ik ook gehad bij mijn vorige se!
Voel eens of de massa klem warm is...........anders 10 cm inkorten en nieuwe klem monteren.
Deze dingen maken je accu kapot!!

Geplaatst: 16.06.2008 - 18:54
door LeonW
Hoeft niet, ik heb het nog even doorgelezen en ik denk dat je het meer in een massa aansluiting moet zoekn zoals scania164 aangeeft of misschien wel de plus naar de startmotor.

Check ook de aansluitingen van de accu en bedrading.