Pagina 1 van 1

Leaseadvies: 1.6 of 1.8 benzine?

Geplaatst: 08.04.2008 - 14:23
door Summum
Beste Forummers,

Voor een collega zijn we bezig met een nieuwe leasewagen. Een van de opties is een V50. Nu gaan de gedachten uit naar een 1.8 Edition I, maar qua prijs zou misschien ook een 1.6 Edition II tot de mogelijkheden behoren.

Zijn er al ervaringen met de 1.6 benzine t.o.v. de 1.8? Is het raadzaam toch de grotere motor te nemen, of is een 1.6 ruim voldoende en kun je beter de luxe van de edition II kiezen? De 110 pk van de 1.6 klinkt vrij weinig voor een V50, alhoewel 125 voor de 1.8 niet zo erg veel meer is.

Kortom, jullie ervaringen en advies graag!

Geplaatst: 08.04.2008 - 14:32
door Walter
Hallo,

Denk dat je eerst moet kijken naar de mensen van de berijder: wil die luxe boven pk's dan EDII. Wil je pk's, dan ED1. In de file, eigenlijk voor alle NL begrippen voldoet mijns inziens de 1.6 prima. Maakt wat meer herrie dan de 1.8, wat voor mij reden zou zijn de 1.8 te nemen. Op de AutoBahn heb ik er geen ervaring mee.

Ga er zelf mee rijden, wie beter kan bepalen of de 1.6 voldoet?

Tip: overweeg ook eens een Business Line (leer, navi, parkbleeps of dakluik, navi, iPod link)

Geplaatst: 08.04.2008 - 18:52
door tonschaa
De business line is in verhouding vrij duur in de lease.
Ik betaal 25,- p/mnd extra....
Ed II daarentegen was in mijn geval nauwelijks duurder dan EdI.
Allebei de offertes indienen bij de leasemaatsch. zou ik zeggen.
Dus 1.8 EdI & EdII.

In mijn optiek is 110pk genoeg voor een diesel maar wat krap voor een benzine.
Verschil in koppel enz...

Geplaatst: 08.04.2008 - 19:05
door denivan
PK's zeggen niet hoe vlot de auto is in stadsverkeer, koppel zegt dat wel.

Mijn 1.6D heeft ook 110 Pk, maar wel 240 Nm koppel (ik dacht zelfs tijdelijk 260 Nm via overboost). Ik vind dat dit net voldoende is om vlot te vertrekken aan het licht, denk dus dat de 1.6 benzine teleur gaat stellen.

De 1.6 benzine heeft trouwen geen 110 Pk, maar slechts 100. De 125 van de 1.8 is dus een redelijke verbetering. De 1.8 heeft ook 15 Nm extra koppel

Geplaatst: 08.04.2008 - 19:10
door nossy
een collega van mij rijd met een Focus met de 1.6 benzine (zelfde motor dan bij de volvo) en hij is er niet zo tevreden over.

Hij gaat wel vlot vooruit (de focus is net iets lichter) maar hij verbruikt enorm veel ==> +- 9 a 10l de 1.8 benzine doet beter denk ik.

Geplaatst: 08.04.2008 - 19:52
door Volvoorgaan
Tijdelijke overboost naar 260 N

Geplaatst: 08.04.2008 - 19:54
door Volvoorgaan
..260 Nm is alleen bij Ford bij mijn weten en niet bij de Volvo's.

Geplaatst: 08.04.2008 - 20:10
door denivan
http://www.volvocars.com/nl/footer/News ... px?item=85

Tenzij volvo z'n engine management heeft gewijzigd sinds bovenstaand persbericht, zit die overboost er toch echt wel op denk ik.

Geplaatst: 08.04.2008 - 20:13
door bart simpson
Ik twijfel eraan of een 1.6 Edition II ueberhaupt wel goedkoper is in de lease dan een 1.8 Edition II, de restwaarde van een 1.8 ligt behoorlijk hoger

Geplaatst: 08.04.2008 - 20:18
door trompetje
Heb een dagje een C30 1.6 benzine te leen gehad (ok, is geen v50, maar als je niet achter je kijkt, zie je geen verschil 8) ). Als je 'm een beetje op toeren houdt, is het best een prima karretje, hoor. als je een rustige chauffeur bent, is het voldoende.

Geplaatst: 08.04.2008 - 20:18
door sbv
Ik zou zelf, mits het past wel voor een 1.8 gaan

Geplaatst: 08.04.2008 - 20:21
door Paul
Ik ook, vond de 1.6 toch een beetje minder. (tenzij je de diesel neemt natuurlijk ... heerlijk :-))

Geplaatst: 08.04.2008 - 21:10
door patrice
in de eerste plaats zou ik ook de meest volledige versie nemen, boven de dikste motor, maar in dit geval zou ik het toch niet doen!
100 pk is volgens mij toch net te weinig, vooral voor een benzine!
ter informatie, hier in belgie kan je trouwens geen v50 1.6 benzine kopen, het is direct 1.8 , dat zal toch niet voor niets zijn denk ik.
1.6 benzine is goe voor een weekendrijder van boven de 60 denk ik, maar toch niet voor iemand die er dagelijks in alle verkeer moet mee rijden!
spijtig dat gij geen 1.6 D mag nemen, veel hogere restwaarde dan een benzine toch?? (lager verbruik en zeer aangename motor)

Geplaatst: 09.04.2008 - 10:38
door Summum
Dank voor de tips zover. Ik begrijp dat het verschil in leaseprijs tussen de 1.6 en 1.8 wellicht erg klein is. Dit zal ik eens laten voorrekenen.

Diesel is geen optie. Ten eerste is het verwachte aantal kilometers daarvoor niet genoeg (20.000-25.000) en bovendien is de diesel veel duurder in de leaseprijs en de bijtelling.