Pagina 1 van 1

460 1.8i turbo kopen

Geplaatst: 08.04.2008 - 18:01
door ttober
hallo

ik ben aan het kijken voor een volvo 460 1.8i turbo nou zou ik graag aan de kenner's willen vragen waar ik op moet letten bij het kopen van zo'n auto roest plekken bij de schermen is bekend maar waar moet ik verder naar kijken/vragen

hoop dat jullie mij hier aan kunnen helpen

m.v.g tom

Geplaatst: 08.04.2008 - 18:19
door Wiebe
Het is laatst nog gezegd maar hier zijn enkele dingen,
glitz schreef:Waar je op moet letten.
1) Roest bij de wielkastranden
2) Stationair goed lopen.
3) Schakelt de bak lekker ( iets zwaar is normaal )
4) Distributieriem + spanrollen + waterpomp gedaan na 7 jaar of 90.000 km.
5) Uitlaat niet lek
6) Bij flink remmen goed rechtdoor blijven gaan.
7) Doet de achterruitverwarming het.
8 ) Geen rode kopen (snel dof)
9) In het verleden geen gas ingezeten ( carb. modellen zijn bij uitbouw een drama )
10) Bij een 440 waar al gas inzit, wanneer de kop vervangen ( met gas gaat de kop maar 150.000 mee al zijn de menigen verdeeld )
11) Geen water op de plek van het reservewiel
12) Airco modellen vloeistoffen op niveau? Werking goed. Airco bij de 400 series = gevoelig en vaak te duur om te maken.
13) CVT bakken zijn niet best. Na 100.00 vaak al revisie nodig. Zoek op het forum verder, automaten heb ik geen idee zoek hiervoor ook even verder op het forum.
14) Verbruik van een 1.8i is rond de 1 op 11 bij normaal gebruik. Doe je je best zal je iets zuiniger kunnen.

Succes!

Geplaatst: 09.04.2008 - 17:14
door ttober
oke dank je wel voor de tips

groet tom

Geplaatst: 09.04.2008 - 21:57
door Volvo_480_turbootje
Als je een 1.7 turbo koopt moet je ook naar je turbodrukmetertje kijken, reageert je turbo nog vlotjes... Hoor je geen fluitgeluiden... enz.
De blokjes kunnen wat hebben hoor, zo ben ik eens met mijn vorige 480 turbo (nu rij ik 440 turbo) van Polen afgekomen, 1250 km in exact 10uur, op verhoogde turbodruk...

Nadeel bij de volvo 400 in het algemeen, allemaal kleine prullen die kapot kunnen gaan. Ik heb ooit een Japanner gereden, dan weet je het wel...
Anyway, een turbo heeft, voor mij althans, een hoog fungehalte, en omdat ik toch maar 1 keer per week rij en redelijk handig ben en reserveonderdelen heb, is betrouwbaarheid niet echt een punt.

Geplaatst: 28.04.2008 - 15:25
door 440 Turbo
Let op de boardcomputers, deze willen nogal eens defect raken en slechts af en toe werken. Verder komt het regelmatig voor dat de achtervering wegens roest niet lekker op de achterbrug zit. Daarnaast wil de gasvering van de achterklep vaak lam zijn (wat wellicht onvoorkomlijk is bij een auto van zo'n 15 jaar oud). Kijk ook even naar de turbo, in sommige gevallen zit er een flinke laag uitlaatkit overheen, deze kit kun je opvatten als een noodoplossing om een auto met een scheur in de turbo te kunnen verkopen.
Haal verder de kabel van de meest rechtse bougie (dit is meestal de slechtste) even los en controleer deze op oxidatie.

Als laatste: veel succes, ze worden namelijk behoorlijk schaars!

Geplaatst: 28.04.2008 - 18:33
door dr hilus
Off topic:

Waarom is de meest rechtse bougiekabel meestal de slechtste? Dat intrigeert me...

Geplaatst: 29.04.2008 - 10:58
door Steev
Tom,

Ik neem aan dat je een 1.7 turbo bedoelt?
1.8 turbo is er nie (altans niet affabriek) :P

Geplaatst: 16.05.2008 - 23:21
door ttober
ja dat klopt ja een type foutje hahaha maar verder allemaal bedankt voor de tips zal ook op die bougiekabel letten

groet tom