Pagina 1 van 1
740 2.0 Turbo
Geplaatst: 10.04.2008 - 00:05
door The_Dude
Hallo allemaal, heb me net lid gemaakt van dit forum. Ziet er gezellig uit!
Ik ga volgende week kijken voor een nieuwe auto, een 740 station 2.0 turbo. Mijn vader reed tot voor kort met een 740 station diesel, maar die heeft hij weggedaan. ik vond dit zo een gave bak, dat ik zelf op zoek ben gegaan naar eentje...als het geregend heeft kun je daar zooooo mooi mee driften niet normaal...
Anyway, kan iemand me vertellen waar ik op moet letten bij de aankoop van deze volvo?
De wagen heeft over de 400.000 km, is op zich wel veel. Maar de verkoper zei dat deze altijd goed onderhouden is en zo...die kerel kan natuurlijk vertellen wat ie wil. Dus zou ik graag goed voorbereid zijn, kan ik mss nog wat van de prijs afdoen
Hier de link... de prijs vind ik alvast niet verkeerd...
http://www.kapaza.be/Autos/Volvo/889611 ... ooler.html
Geplaatst: 10.04.2008 - 00:33
door Baseman
Moet het per sé een 7 serie zijn?
Er staat in oost-vlaanderen nog een mooie te koop:
http://www.kapaza.be/Autos/Volvo/914414 ... _1991.html
Deze heeft wel mooi de helft minder gelopen, en oogt verder wel oke.
Nee, het is geen turbo, maar ja, of je echt wil driften met een Estate....
Koop liever een goedkope 740 turbo en spaar voor een + kit, dat schiet lekker op.
Of vraag hier is meer info van:
http://www.kapaza.be/Autos/Volvo/859229 ... 200pk.html
Geplaatst: 10.04.2008 - 08:31
door V480-S60
Helaas, de advertentie bestaat niet meer.
Wil je echt een 740 Turbo moet je eens kijken naar de auto van +++t blijft behelpen+++ die heeft een mooie.
(Niet te koop trouwens

voor zover ik weet

)
Geplaatst: 10.04.2008 - 12:32
door volvorider
Meer info of aankooptips?
Geplaatst: 10.04.2008 - 14:57
door Michael Oud
Turbo's zijn stom.
:roll:
Geplaatst: 10.04.2008 - 20:21
door Hulzie
Opletten dat het blok niet vet aanziet of voelt.
Ooit eens naar een 940 2.3 Turbo wezen kijken, die had een scheur in het blok, doch aan telefoon lekte ie absoluut niet.
Realiteit is gewoon iemand die een turbo rijdt wil gassen, dus pas op dat geen opgeblazen blok koopt, compressiemeter mee kan uitkomst bieden
Geplaatst: 10.04.2008 - 20:46
door Fat Rat
er staat ook nog een 2.0 16V turbo station op, die zijn helemaal top, zeldzaam blok en nog een 50 pk maar als de 8 klepper.
http://www.kapaza.be/Autos/Volvo/836897 ... Valve.html
Geplaatst: 10.04.2008 - 22:18
door Michel740Turbo
Ooh wat rijd een turbo toch lekker, zeker doen!
Al was het alleen voor het verrassings effect op de medeweggebruikers

Geplaatst: 11.04.2008 - 16:52
door Michael Oud
Hulzie schreef:Opletten dat het blok niet vet aanziet of voelt.
Ooit eens naar een 940 2.3 Turbo wezen kijken, die had een scheur in het blok, doch aan telefoon lekte ie absoluut niet.
Realiteit is gewoon iemand die een turbo rijdt wil gassen, dus pas op dat geen opgeblazen blok koopt, compressiemeter mee kan uitkomst bieden
Niet helemaal mee eens. Iemand die wil gassen koopt geen oude grote Volvo. En in de tijd dat ze nog nieuw werden gemaakt kocht iemand die wilde gassen wel een 535i ofzo.
En met dit soort oude auto's is het meer "vettig is prettig" dan dat alles droog moet zijn. Blokken van auto's met deze leeftijd mogen best wat vet zijn, als er maar geen hele stralen olie door komen.
Geplaatst: 12.04.2008 - 21:17
door Fat Rat
Let er ook op dat er bijvoorbeeld olie langs de rubber ring van de vuldop kan komen, wat de boel ook smerig maakt(wel weer een punt om af te dingen).
Mijn motorblok is van onderen ook redelijk vettig/vies maar over het algemeen ook behoorlijk gezond, ok is wel geen turbo, van m'n nieuwe aanwinst(B200ET) moet ik dat allemaal nog goed gaan bekijken.