Heren,
Na een koude start hoor ik sinds kort het geluid van waarschijnlijk een lager of rol?
Bij heel zachtjes gasgeven is ie goed hoorbaar en naar mate motor warm word neemt het geluid af.
Het verontrust me en wil graag van jullie weten of er een verdachte is in deze situatie, de distriebutieriem zit er nu 60.000 op en was een B merk dus dat zou voor mij de 1e verdachte zijn of een nokkenas lager maar?
Het is dus echt bij minimaal gasgeven en dus een vederlicht voetje op het gaspedaal, duw ik het pedaal verder in dan gaat het weg.
Kan ik dit checken op 1 of andere manier ?
Hoor graag van jullie .
Ron
Lager of rollen ?
- Ron440Fleet
- 2nd Gear member
-
- 3rd Gear member
Zijn uw spanrollen toen vervangen geweest?
Indien niet zou ik niet morgen maar vandaag nieuwe distributierem met spanrollen gaan halen...
Ik al drie maal kapotte spanrollen gezien bij 400 turbo's, en ik heb ook nog maar 3 keer een turboblok van dichtbij gezien...
Van mijn eerste motorblok (480 turbo), de vorige eigenaar had enkel de riem vervangen, zonder spanrollen
Van mijn tweede motorblok( ook de 480 turbo), idem dito, dit was de fout van mijn garagist
En van iemand anders zijn blok heb ik het ook gezien, die zijn spanrollen waren zowaar verroest...
Het geluid bij mij was ook bij koude start, na even rijden was het weg...
Edit, volgens mij valt dit niet te checken, of even bij mij in Belgie langskomen, ik ken het geluid ondertussen al als geen ander...
Indien niet zou ik niet morgen maar vandaag nieuwe distributierem met spanrollen gaan halen...
Ik al drie maal kapotte spanrollen gezien bij 400 turbo's, en ik heb ook nog maar 3 keer een turboblok van dichtbij gezien...
Van mijn eerste motorblok (480 turbo), de vorige eigenaar had enkel de riem vervangen, zonder spanrollen
Van mijn tweede motorblok( ook de 480 turbo), idem dito, dit was de fout van mijn garagist
En van iemand anders zijn blok heb ik het ook gezien, die zijn spanrollen waren zowaar verroest...
Het geluid bij mij was ook bij koude start, na even rijden was het weg...
Edit, volgens mij valt dit niet te checken, of even bij mij in Belgie langskomen, ik ken het geluid ondertussen al als geen ander...