C70 T5 1999 aangeschaft
Geplaatst: 13.04.2008 - 01:05
Beste gebruikers,
Vorige week reed ik voor het eerst in een C70, keek hier wat rond (dank!)daarna wist ik het zeker. Mijn Passat TDI, waar ik al 7 jaar mee reed (4 ton gelopen!) moest eruit. Ik vind het al jaren een hele mooie auto en heb er vandaag één aangeschaft.
Ik kocht de auto van een dochter van een Volvo-dealer, zij kocht de auto nieuw (eigenlijk haar vriendje). De auto is van maart 1999 heeft 163.000 km gereden, automatische versnellingsbak. De auto is zilver van kleur met een antraciet interieur. Originele Radio met CD-speler (niet dolby). 2-delige 17"(BBS?) wielen. Ik zal morgen foto's plaatsen.
De auto is nog niet helemaal naar mijn zin maar ik wil hem in oude luister (origineel) herstellen. De voorbumper heeft wat lichte parkeerschade, een wiel is wat beschadigd, het leer is op bepaalde plekjes kaal. Het interieur kan wel een opfrisser gebruiken. Heb al een afspraak bij de spuiter. Het wiel is al weggebracht. Vloermatten besteld. Zal een afspraak maken bij een poetser om het interieur te reinigen.
Binnenkomen met een aantal vragen is natuurlijk wat brutaal, maar hoop toch dat jullie me willen helpen (ik heb nog twee hobby auto's erbij, daarvoor ben ik ook actief op bijbehorende fora/forums).
- Ik mis een intructieboekje. Heeft er iemand 1 te koop of kan ik er 1 downloaden?
- Ik zou het liefst hout hebben rondom radio/handrem/op handschoenenkastje, er zit nu iets wat een beetje metalig lijkt op. Is dat laatste te vervangen door hout? Zo ja, een idee waar ik het (gunstig) kan kopen?
- Mijn wielen lijken wat gecorrodeerd. Je moet dan wel van dichtbij kijken. Is dat een bekend probleem? Zou ik het laten opknappen?
- Ik had gelijk pech. Eerste stuk snelweg gelijk een stuk ijzer in mijn achterband (auto gaf geen krimp, zag alleen rookontwikkeling in mijn spiegel, daar merkte ik het aan, band wil je niet zien, echt helemaal kapot). Maat is 225/45/17. Voor zit er net nieuwe michelin pilot premacy om. Hebben jullie een voorkeur voor andere banden?
- Ik had nog meer pech. De auto heeft alle onderhoud gehad, en toevallig deze week een beurt. Vandaag , na 50 km rijden, ging er toch een oranje lampje van het motormanagement branden. Auto bleef wel mooi lopen. Zal ermee naar de dealer rijden maar ik heb toch niet veel van dit soort storingen te vrezen bij deze auto. Hoop van niet.
- Heeft iemand ervaring met het bijwerken van leer (spuiten?) mijn dealer adviseert me dat.
- De rand van de uitlaat roest wat (staat heel slordig), wat kan ik daarmee?
Nogmaals sorry voor de vele vragen, als jullie me zouden willen helpen heel graag. Hoop ook niet dat na deze lijst mijn auto de indruk maakt een rampenbak te zijn, is volgens mij bepaald niet zo, maar hij is wel 9 jaar oud.
gr.,
Gijs
Vorige week reed ik voor het eerst in een C70, keek hier wat rond (dank!)daarna wist ik het zeker. Mijn Passat TDI, waar ik al 7 jaar mee reed (4 ton gelopen!) moest eruit. Ik vind het al jaren een hele mooie auto en heb er vandaag één aangeschaft.
Ik kocht de auto van een dochter van een Volvo-dealer, zij kocht de auto nieuw (eigenlijk haar vriendje). De auto is van maart 1999 heeft 163.000 km gereden, automatische versnellingsbak. De auto is zilver van kleur met een antraciet interieur. Originele Radio met CD-speler (niet dolby). 2-delige 17"(BBS?) wielen. Ik zal morgen foto's plaatsen.
De auto is nog niet helemaal naar mijn zin maar ik wil hem in oude luister (origineel) herstellen. De voorbumper heeft wat lichte parkeerschade, een wiel is wat beschadigd, het leer is op bepaalde plekjes kaal. Het interieur kan wel een opfrisser gebruiken. Heb al een afspraak bij de spuiter. Het wiel is al weggebracht. Vloermatten besteld. Zal een afspraak maken bij een poetser om het interieur te reinigen.
Binnenkomen met een aantal vragen is natuurlijk wat brutaal, maar hoop toch dat jullie me willen helpen (ik heb nog twee hobby auto's erbij, daarvoor ben ik ook actief op bijbehorende fora/forums).
- Ik mis een intructieboekje. Heeft er iemand 1 te koop of kan ik er 1 downloaden?
- Ik zou het liefst hout hebben rondom radio/handrem/op handschoenenkastje, er zit nu iets wat een beetje metalig lijkt op. Is dat laatste te vervangen door hout? Zo ja, een idee waar ik het (gunstig) kan kopen?
- Mijn wielen lijken wat gecorrodeerd. Je moet dan wel van dichtbij kijken. Is dat een bekend probleem? Zou ik het laten opknappen?
- Ik had gelijk pech. Eerste stuk snelweg gelijk een stuk ijzer in mijn achterband (auto gaf geen krimp, zag alleen rookontwikkeling in mijn spiegel, daar merkte ik het aan, band wil je niet zien, echt helemaal kapot). Maat is 225/45/17. Voor zit er net nieuwe michelin pilot premacy om. Hebben jullie een voorkeur voor andere banden?
- Ik had nog meer pech. De auto heeft alle onderhoud gehad, en toevallig deze week een beurt. Vandaag , na 50 km rijden, ging er toch een oranje lampje van het motormanagement branden. Auto bleef wel mooi lopen. Zal ermee naar de dealer rijden maar ik heb toch niet veel van dit soort storingen te vrezen bij deze auto. Hoop van niet.
- Heeft iemand ervaring met het bijwerken van leer (spuiten?) mijn dealer adviseert me dat.
- De rand van de uitlaat roest wat (staat heel slordig), wat kan ik daarmee?
Nogmaals sorry voor de vele vragen, als jullie me zouden willen helpen heel graag. Hoop ook niet dat na deze lijst mijn auto de indruk maakt een rampenbak te zijn, is volgens mij bepaald niet zo, maar hij is wel 9 jaar oud.
gr.,
Gijs