V40 Vialle G3

Deze rubriek is exclusief voor de bi-fuel rijders met een originele Volvo af-fabriek bi-fuel. Alle andere LPG-rijders kunnen terecht in de rubriek van hun model.
Plaats reactie
Cas67
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 14.04.2008 - 10:10

Een vraag: Ik heb een Volvo V40 2.0 uit November 2002 voorzien van een Vialle G3 gasinstallatie. (ringtank) Km stand 183.000. Eigenlijk tot voor kort niets te klagen. Op gas merkte je met cruise-control wel eens een tikje maar verder prima. Tot enige weken terug. Een soort ratelend geluid uit de gastank achterin, met als gevolg stilstand. Rijdend op benzine geen enkel probleem. Schakel ik weer over op gas, telkens na 6 km wederom ratelen, motor houd in en jawel stilstand. Ik ben ervan overtuigd dat het de ingebouwde gaspomp is. Geluid lijkt op een vastlopende ventilator en gaat gelijk op met het proleem.
De oplossing van het probleem ligt dan ook voor de hand. Vervangen van de pomp. Na jaren van sleutelen in club verband moet ik dit zelf kunnen, Vraag me alleen het volgende af. Wat gebeurt er als ik de afsluitdeksel los haal, sluit het gas af door bijv. een kogelventiel ? Kan ik de pomp dan verwijderen en een nw. Aanbrengen. Kijkend naar foto’s van gaspompen lijken me het complete units. Kortom iemand ervaring hiermee?
maljaars
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 20.07.2008 - 00:33

Hallo, Ik heb eenzelfde soort ervaring met een Vialle tank.
Pomp is dan stuk.
Ik heb zelf een andere tank ingebouwd.
Eerst heb ik de oude tank ( zat nog 20 liter in) langzaam leeg laten lopen door gewoon het gas via een nippel langzaam te laten ontsnappen.
Toen een andere tank ingebouwd.Da's niet zo moeilijk.

Ik heb nog wel een ander probleem.
Het omschakelrelais is nog van een oud type en dat geeft foute signalen.
Vilalle heeft daar een niew type voor wat ik in huis heb.
Inbouwen lijkt me echter een hele klus.
Misschien weet jij iemand uit de club die dat zou kunnen?

Verder heb ik op internet Op marktplaats een bedrijf gezien die zelf de pompen reviseert. Zou aanzienlijk goedkoper zijn dan via Vialle.

Succes.
vr gr. Co Maljaars.
Gebruikersavatar
Taxs60
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 27.05.2008 - 18:16

Hmm heb wel eens begrepen dat een gaspomp bij vialle ingebouw kan zijn in de tank. Dan is tank vervangen de enige optie. hangt af van welk type tank je hebt.

kijk hier maar:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ht=gaspomp
S60 BI-FUEL edition half leer
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Gister iemand een pomp zien vernvangen bij een bovengenoemd systeem.
Plaats reactie

Terug naar “Bifuel”