Pagina 1 van 3

C30 niet populair?

Geplaatst: 14.04.2008 - 22:24
door Hulsberry
Iemand dit fijne forum al gelezen

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,3476639,page=1

De C30 wordt behoorlijk door de mangel gehaald. Heb ik nu de verkeerde keuze gemaakt ;-)

Ben wel benieuwd naar jullie reactie!


groeten Hulsberry

Geplaatst: 14.04.2008 - 22:27
door Ben
Laat maar kletsen joh.

Geplaatst: 14.04.2008 - 22:39
door Hulsberry
Ben schreef:Laat maar kletsen joh.
hehehe dat doe ik ook (kan ook niet meer terug)

Waar ik wel benieuwd naar ben: doet de C30 het nu goed in de verkoop of blijft ie achter volgens de verwachtingen van Volvo?

Geplaatst: 14.04.2008 - 22:48
door hans98
De enige reden die ik zou kunnen bedenken voor "slechte verkoop" is dat het een typische leasebak is, echter alleen leverbaar als driedeurs wat bij veel bedrijven niet toegestaan is.

Geplaatst: 14.04.2008 - 22:52
door sbv
Lekker laten kletsen, suf Opel en spleetogen volk.

Een C30 is geen ruime auto, wil je meer ruimte, neem dan een V50.
Laat een ieder lekker rijden wat hij/zij wil.

Geplaatst: 14.04.2008 - 22:59
door menjo
Ik weet niet wat de verwachtingen zijn, maar Volvo heeft bijna 50000 C30's verkocht in 2007 (bron). Niet slecht lijkt me.

Aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat ie nu minder gaat verkopen, ik ben er zelf eigenlijk ook wel op uitgekeken. Ik heb er in amerika trouwens nog nooit 1 gezien. Hij wordt hier relatief goedkoop, maar ook heel erg kaal, aangeboden. Met gelijkwaardige opties als de S40 komt hij duurder uit en hier houden ze nou eenmaal meer van sedans (Toyota Corolla is hier alleen als sedan leverbaar bijv. die zie je in europa nooit, Ford Focus zie je ook bijna alleen maar als sedan).
Verder is het ook een nieuw segment voor Volvo (op de 480 na, maar dat was pas echt een flop qua verkoopaantallen).

Geplaatst: 14.04.2008 - 23:06
door darkyduck
hans98 schreef:De enige reden die ik zou kunnen bedenken voor "slechte verkoop" is dat het een typische leasebak is, echter alleen leverbaar als driedeurs wat bij veel bedrijven niet toegestaan is.
Ken persoonlijk geen bedrijf waarbij dit verboden is. Ik vind de C30 ook allesbehalve een typische leasebak.

Neem de ingrediƫnten:
- Driedeurs
- Straffe wegligging
- Klein
- Duur
- Bijzondere styling (hate it, love it)

Dan hoef je niet Uri Geller te zijn om te zien dat het model niet enorme aantallen verkocht gaat worden en dat je een risico neemt. Je afzetgebied wordt klein met dergelijke spec's

Vaak lever je als fabrikant ook een model uit om een je imago en uistraling wat op te poetsten, dat is (denk ik) een belangrijk doel van de auto.
Volvo staat toch een beetje voor comfortabel (niet bekend om "Freude am fahren"), veilig en 'family-car'. Met de C30 poets je dat wat op.

Wil Volvo (imo) verder hun imago qua 'premiumness' nog wat verder oppoetsen of bijhouden moeten ze zwaardere diesels gaan leveren en zeer goed oppassen wat ze van hun "ford-mamma" uit de standaard winkel kiezen.
Ik huiver als ik zie wat dat met Jaguar en Saab heeft gedaan... (but I digress)

Geplaatst: 14.04.2008 - 23:08
door darkyduck
sbv schreef:...Een C30 is geen ruime auto, wil je meer ruimte, neem dan een V50...
Ik vind de V50 een schitterende auto maar "ruim" is niet wat in me opkomt bij deze auto....

Geplaatst: 14.04.2008 - 23:09
door Annoni
Tja smaken mogen verschillen, de reclame zei het al" You hate it or you love it en ik hoor bij de laatste categorie maar kan er niet mee zitten dat mensen daar anders over denken!

Geplaatst: 14.04.2008 - 23:12
door menjo
Heeft iemand bewijzen dat de verkoop inzakt? Kan het nergens vinden namelijk.

Geplaatst: 14.04.2008 - 23:23
door Blackflash
Behalve dat de reacties in dat forum soms echt nergens op slaan, vind ik de verkoopcijfers nog meevallen! Er zijn merken met auto's die wel in het volumeproffiel passen die het minder doen.
De 1-serie verkoopt maar ietsje beter, de 147 zit echt onderin. En in eigen huis de S40! Ik denk dat Volvo nog blij mag zijn met 189 verkochte eenheden.
Opvallend vind ik trouwens de Ford Ka (vanaf 1997) en stil going strong.

en ja ik ben dus wel iemand die de C30 mooi vind en geen moeite heeft met de kleine kofferbak. Is allemaal bekend als je koopt trouwens.

Geplaatst: 15.04.2008 - 02:03
door T.Mulder
Wat maakt het toch uit wat andere mensen van die auto vinden, zolang je hem zelf maar leuk/gaaf/mooi vind. En hoe minder er van verkocht gaan worden hoe exclusiever het wordt :wink:

Geplaatst: 15.04.2008 - 07:37
door MichelR
Misschien toch maar zeggen dat ze (autoweek) niet welkom zijn op de meeting.. :-)

Maar is niet de mening van Autoweek neem ik aan want ze komen zelf in een C30...

Geplaatst: 15.04.2008 - 09:19
door lancer
darkyduck schreef: Ken persoonlijk geen bedrijf waarbij dit verboden is.
Ik wel. Dat is de reden dat ik zakelijk in een S40 zit.

Veel bedrijven proberen er rekening mee te houden dat ze de auto opnieuw kunnen inzetten als een medewerker weggaat. Als de potentiele nieuwe berijder een gezin met kinderen heeft, dan is een driedeurs auto heel lastig.

Geplaatst: 15.04.2008 - 10:43
door hans98
Darky, bij de drie bedrijven waar ik in de afgelopen 15 jaar heb gewerkt (dat waren grote "corporates" als Getronics die over het algemeen een wat strakker leasebeleid hebben) was driedeurs onder geen voorwaarde toegestaan en uit verhalen van dealers heb ik opgemaakt dat dat een belangrijke reden was voor de introductie van de Alfa 147 5-deurs en de A3 Sportback. De verkopen daarvan gingen flink omhoog na de introductie van deze modellen, met name in de leasemarkt.

Geplaatst: 15.04.2008 - 10:45
door MichelR
Zoals eerder gezegd ook wel leuk dat het dan meer exclusief wordt om in een C30 te rijden.. ;-)

Geplaatst: 15.04.2008 - 11:10
door Polarbaer
Sowieso doe je er verstandig aan de reacties en forums op Autoweek niet te lezen, denk ik. Het lijkt wel of het volgeschreven wordt door zuurpruimen die werkelijk over alle auto's en automerken wel iets te zeuren hebben. Met vragen e.d. kom ik liever hier...

Geplaatst: 15.04.2008 - 11:22
door Walter
start je toch een nieuw topic: het MB C200K afzeiktopic?

Geplaatst: 15.04.2008 - 11:28
door eXite
Nouja, staat wel tegenover dat ze de ford focus helemaal verheerlijken. Klootjesvolk.

Geplaatst: 15.04.2008 - 12:09
door Poolrev
Weet dat de gemiddelde bezoeker en poster van het Autoweek forum ruim onder de 18 is en dus nog helemaal geen ervaring heeft en enkel op fotootjes en stukken tekst afgaat... Niets van aantrekken dus...

Er moet me toch nog iets van het hart over de prijzing van de C30. Op veel plaatsen wordt geroepen dat de C30 duur is vergeleken met z 'n concurrenten (A3, 1-serie). Daar ben ik het totaal niet mee eens. Ik heb ze allemaal op een rijtje gezet toen ik een nieuwe wagen ging bestellen. Allemaal vergelijkbaar uitgerust, maar de C30 zat er bij beide modellen een paar duizend euro onder de andere. Dit komt met name doordat de uitrusting van de C30 gunstiger is en de opties vele malen goedkoper zijn dan bij z 'n (Duitse) concurrenten. Zelfs de MINI (Cooper D/Clubman Cooper D) kwam, met vergelijkbare uitrusting, fors duurder uit dan de C30...

Verder over de verkoopdoelstellingen; over 2007 heeft Volvo Nederland die op 35 stuks na, gehaald. Bijna goed dus, en de C30 is dus zeker wel succesvol te noemen alhier in de lage landen :) .