Pagina 1 van 2
V440 1.8i cvt distributieriem gebroken
Geplaatst: 19.04.2008 - 22:26
door Elke rijke rijdt er twee
Is de auto nu total-loss of kan de reparatie in prijs meevallen? Kan de auto niet lang missen, dus zelf sleutelen is geen optie.
Geplaatst: 19.04.2008 - 22:32
door Wiebe
Hangt ervan af hoeveel kleppen er stuk zijn en of je drijfstangen ook krom zijn.. Zit wel veel werk in om het te repareren,Maar als je geluk hebt dan kan het meevallen.
Geplaatst: 19.04.2008 - 23:03
door Elke rijke rijdt er twee
Wat vindt jij meevallen?
Geplaatst: 19.04.2008 - 23:49
door Fat Rat
Ik denk dat je toch tegen een kostenplaatje van rond de 500 euro minimaal aan zit te kijken, dat is in het geval van "minimale" schade. Mochten ze alle 8 krom zijn dan heb je het over 750 tot 1000 euro denk ik.
Geplaatst: 20.04.2008 - 01:07
door Elke rijke rijdt er twee
Mmm, dat is incl in- en uitbouwen van de motor? Dat vind ik te overzien, aangezien er de laatste tweeënhalf jaar nieuw opgezet zijn: accu, dynamo, volledige uitlaat, katalysator & nieuwe banden. Daarboven is het weinig zinvol, denk ik. Jammer, met elektrisch schuifkanteldak en elektrische ramen. En ik had hem net volgetankt a 78 euro... Brengt een auto met kapotte distributieriem nog wat op?
Geplaatst: 20.04.2008 - 10:33
door Iroll
Meestal zijn alleen een paar kleppen krom, tweedehands kop en een paar pakkingen en je bent waarschijnlijk klaar. Ligt er ook aan of je de motor daarna nog hebt proberen te starten en met welke snelheid het gebeurde hoe groot de schade is. Als je hem zo verkoopt krijg je er hoogstens een paar honderd €€ voor.
Geplaatst: 20.04.2008 - 11:11
door Elke rijke rijdt er twee
Ja, ik heb hem nog proberen te starten, incl de test van de ANWB een keer of 5. Ik reed weg uit stilstand toen hij brak.
Het wordt een kwestie van uitrekenen wat het minste kost, denk ik. Ik wil graag cvt blijven rijden, dus dan wordt het een Ford Escort wagon CTX. Maar daar hoor ik weer slechte berichten over, over die bak, en ik ben tevreden over het verbruik van deze auto, 1 op 12 als ik er mee rijd (1 op 10 als mijn vrouw er mee rijdt) en 1 op 14 op vakantie op de snelweg bij 130 constant. Maar met twee kleine kinderen en regelmatige ritjes naar het strand is een wagon (break/station) ook niet verkeerd.
Geplaatst: 20.04.2008 - 12:31
door Iroll
Ja, ik heb hem nog proberen te starten, incl de test van de ANWB een keer of 5. Ik reed weg uit stilstand toen hij brak.
Gebeurt meestal vanuit stilstand, dan wordt de riem het zwaarste belast. Ik zou eerst de kop eraf halen om te kijken hoeveel schade er aan de zuigers is. Als die zwaar beschadigd zijn dan heb je kans dat de drijfstangen krom zijn. Dan wordt het kostbaar. Maar als de kop(pen) van de zuiger(s) maar licht beschadigd zijn en de kleppen niet al te krom dan heb je misschien alleen maar een andere kop nodig. Of een paar kleppen, voor een niet turbo kop zijn ze niet duur.
Geplaatst: 21.04.2008 - 12:51
door T.S.
Mijn reparatie was ruim 1100 eu.....was wel een diesel, schijnt wat sneller kromme zuigers/drijfstangen etc te hebben. Had 2 keer gestart en reed 70 km/u.
Succes ermee!!
Geplaatst: 21.04.2008 - 13:29
door Elke rijke rijdt er twee
Hij staat nu bij Auto & Emotie in Westbroek en daar gaan ze kijken. Ik laat het wel weten of het gelukt is, anders zijn er binnenkort een goede uitlaat, katalysator, dynamo en gereviseerde cvt in de aanbieding. En rijd ik in een Ford Escort CTX rond.

Geplaatst: 21.04.2008 - 20:27
door Spoelbakkie
Omdat garage-uren vrij duur zijn kunnen de kosten hoog op lopen. Ik heb het zelf ook gehad. 3 kleppen krom, verder alles wel zelf gedaan samen met mijn vader. mijn kosten waren 250 euro ongeveer, distributieriem, spanrol, geleiderol, koppacking, nieuwe rekbouten! succes, vr gr Herman
Geplaatst: 21.04.2008 - 20:44
door Elke rijke rijdt er twee
Ik ben absoluut geen knutselaar. Toen ik nog Daf reed was het zelf knutselen eenvoudiger en ik had alle tijd van de wereld. Ik zie wel wat er gebeurt, ben nu helemaal zen geworden.
Geplaatst: 23.04.2008 - 16:46
door Elke rijke rijdt er twee
Mijn auto is gerepareerd en of je het gelooft of niet, ik had geen schade aan de motor. Kamiel van Auto & Emotie heeft ervaren dat een op de vijf auto's zonder schade uit een gevalletje gebroken distributieriem komt. Hij vermoedt dat een automaat minder snel schade oploopt door de koppelomvormer. Ik heb vandaag meteen 100 km gereden. Ik zal over 1000 kilometer nog even laten weten hoe het er nu voor staat. Ik was voor 200 euro klaar, dat is ws. incl. vasteklantenkorting.
Geplaatst: 23.04.2008 - 23:07
door Iroll
Da's nog's geluk hebben!
Geplaatst: 23.04.2008 - 23:16
door Elke rijke rijdt er twee
Ja. Moest nog ff wennen aan het geluid van de nieuwe riem, maar dat is over 400 km weer over.
Geplaatst: 23.04.2008 - 23:21
door Iroll
Zijn de beide rollen trouwens niet vervangen?
Geplaatst: 24.04.2008 - 09:03
door Ramon&Ramon
Wennen aan het geluid van een nieuwe riem?????
Je hoort ook de meest gekke dingen hier:):):)
Geplaatst: 24.04.2008 - 18:54
door Elke rijke rijdt er twee
@Iroll, ja de rollen zijn ook vervangen.
@Ramon&Ramon, de motor klinkt anders. Dat zou komen omdat de nieuwe riem wat van zijn stugheid moet verliezen en daardoor een gierend geluid veroorzaakt bij 1800 toeren. Tsja, je maakt mij ook alles wijs, als het na 400 km niet over was zouden ze er weer naar kijken.
Geplaatst: 24.04.2008 - 22:59
door Ramon&Ramon
Is een bulshit verhaal,ze hebben hem te strak gezet die riem,simpel.
Snel laten kijken,anders breekt hij zeer zeker..
Geplaatst: 25.04.2008 - 00:08
door Elke rijke rijdt er twee
Mmm, hij zei inderdaad dat hij hem strakker dan normaal had gezet. Ik zal een afspraak maken, bedankt voor je kanttekening.