Pagina 1 van 1
Geen LPG inspuiting
Geplaatst: 23.04.2008 - 22:14
door bkoppe
Sinds een week slaat mijn Volvo 940 Polar af als hij na het starten (op benzine) overschakelt naar LPG.
Het zodra het groene ledje stopt met knipperen, krijgt de motor geen brandstof meer en slaat deze af.
Ik heb van alles gestest, de regelunit (werkt op een ander 940), alle zekeringen vervangen, de LPG komt ergens tot bij de verstuivers. Ik snap er niets van.
als je een tip (meerdere tips) hebt over een mogelijke oplossing, dan hoor ik dat graag.
Bedankt,
Bert.
(
bert@ontrack-cct.nl)
Geplaatst: 24.04.2008 - 23:22
door Fat Rat
staat er wel spanning op je injectors??
Relais en/of pomp
Geplaatst: 16.05.2008 - 13:50
door reborn
Hoor je bij het overschakelen wel de LPG pomp aanslaan? Normaal hoor je die zacht tikken. Misschien even met z'n tweeën luisteren.
Ten tweede, tegen het voorschot zit een relais, links, dat kan ook defect zijn.
Volvolijke groet
Geplaatst: 16.05.2008 - 15:38
door Baseman
Welk merk en welk type installatie zit erin?
Dat beoordeeld wat makkelijker.
Geplaatst: 17.05.2008 - 07:42
door volvo 960R
Hebben het zelfde probleem gehad met een oude 740 tijdens de vakantie in Zwitserland !!!! we konden alleen op gas rijden.. ( en dat heb je daar niet ).
Na 3 uur zoeken en zoeken in de plaatselijke garage was het probleem dat de kleppen in de carburateur 2 mm verschoven waren.
Kijk hier ook even naar.
Geplaatst: 17.05.2008 - 10:06
door Fat Rat
enige puntje is dat de laatste carburatuers in de 7/9 serie geleverd werden in de 740 oude neus van '89 als ik me niet vergis. Zowiezo is in NL nooit een 940 geleverd met carburateur.
Geplaatst: 17.05.2008 - 12:45
door volvo 960R
En weer wat geleerd

( dank je Fat Rat )
Geplaatst: 17.05.2008 - 13:12
door Baseman
Fat Rat schreef:enige puntje is dat de laatste carburatuers in de 7/9 serie geleverd werden in de 740 oude neus van '89 als ik me niet vergis. Zowiezo is in NL nooit een 940 geleverd met carburateur.
Was het niet zo dat alle motoren met aanduiding B230K een carburateur hadden, los van (volgens mij het correcte) jaartal?
Geplaatst: 17.05.2008 - 18:54
door Fat Rat
in de 740 zijn sporadisch B2x0A carb motoren geleverd en veel vaker de B2x0K(H).
In NL zijn ze volgens mij MY '89 voor het laatste geleverd. Ook omdat de carb motoren geen kat hadden.
Geplaatst: 22.05.2008 - 09:09
door v164
Om even in te haken
Hoe vast/los zit een Lpi injector normaal gesproken in het spruitstuk?
De voorste inj. zit imho wel erg los. De lpt rijdt nu nauwelijks/niet op lpg.
Als ik het hier op het forum allemaal lees kan het van alles zijn, Van Ommeren gaat volgende week kijken, maar zelf doen is natuurlijk leuker

Geplaatst: 22.05.2008 - 18:52
door Fat Rat
LPI injectoren horen vast te zitten, maar door de constructie die Vialle gekozen heeft gaan ze nog al eens los zitten. Maar dit moet niet direct een 100% probleem zijn.
De TS stelt dat de lpg tot bij de injectoren komt, gaan deze dan wel open of komt er geen signaal op de injectoren om te openen??
Geplaatst: 31.05.2008 - 00:05
door v164
Jos van O zegt dat de injectoren veel te los zitten, dus dat moet nieuw, en de computer ook. Hij is fijn...
Geplaatst: 31.05.2008 - 03:20
door Fat Rat
had pas een dergelijk soort geintje met de 940 lpt/lpi. Heb toen de zekeringen onder de kap die bij mij tegen de abs unit geplakt zitten net boven de accu allemaal gechecked en heel de boel voorzien van een lading contact spray. Hiermee is het probleem voorlopig (zo'n 2k km geleden) opgelost.