ontstekingsvolgorde 440 turbo + welk merk van bougiekabels
Geplaatst: 03.05.2008 - 00:29
Hoi
Ik weet het, dit is een beginnersvraagje, maar toch even om zeker te zijn.
In een boek over autotechiek kom ik als ontstekingsvolgorde 1-3-4-2
tegen. Nu weet ik dat dit bij mijn volvo 440 turbo en bij mijn 480 turbo anders was. Maar ben nu ff te moe om dit te checken, net 700 km gereden...
En welke cilinder is nummer 1? Degene het verste bij de rotor/verdelerkap of degene het dichtsbij bij de rotor/verdelerkap?
Btw, welk merken van bougiekabels passen nog op een 480? Want mijn bougiekabels van bij de volvodealer zijn 1,5 jaar oud, 22000 km redelijk snelle kilometers ,1 van de kabels springt altijd van de bougie,waardoor soms mijn motor uitvalt = frustrerend...
Het koper heb ik met een tang al wat bijeengenepen, maar het helpt niet echt.
Die bougiekabels lagen al wel jaren in het magazijn, ze hebben op mijn 480 gezeten en nu op de 440 en ik begin stilaan te vermoeden dat het schokken daarvan komt, daar ik bij de beide wagens hetzelfde probleem had, heb...
Ik heb ooit op een Nederlandse 480 andere bougiekabels (rode) gezien, vandaar de vraag.
Alvast bedankt!
Ik weet het, dit is een beginnersvraagje, maar toch even om zeker te zijn.
In een boek over autotechiek kom ik als ontstekingsvolgorde 1-3-4-2
tegen. Nu weet ik dat dit bij mijn volvo 440 turbo en bij mijn 480 turbo anders was. Maar ben nu ff te moe om dit te checken, net 700 km gereden...
En welke cilinder is nummer 1? Degene het verste bij de rotor/verdelerkap of degene het dichtsbij bij de rotor/verdelerkap?
Btw, welk merken van bougiekabels passen nog op een 480? Want mijn bougiekabels van bij de volvodealer zijn 1,5 jaar oud, 22000 km redelijk snelle kilometers ,1 van de kabels springt altijd van de bougie,waardoor soms mijn motor uitvalt = frustrerend...
Het koper heb ik met een tang al wat bijeengenepen, maar het helpt niet echt.
Die bougiekabels lagen al wel jaren in het magazijn, ze hebben op mijn 480 gezeten en nu op de 440 en ik begin stilaan te vermoeden dat het schokken daarvan komt, daar ik bij de beide wagens hetzelfde probleem had, heb...
Ik heb ooit op een Nederlandse 480 andere bougiekabels (rode) gezien, vandaar de vraag.
Alvast bedankt!