Pagina 1 van 1
verbruik 1:23 na 1200 km
Geplaatst: 06.05.2008 - 22:03
door trax
volgens mij heb ik een recor geboken hier...................
1:23 op nederlandse snelwegen en auto wegen, op tijd van 4 dagen, wel op de BC. getankte liters heb ik niet geregistreerd , wil nog ff genieten van het resultaat .
ca. 2/3 ca. 105 km/uur gereden en 1/3 80 km wegen.
1/2 s'nachts en 1/2 buiten de spits gereden.
Mooi resultaat dus
Geplaatst: 06.05.2008 - 22:40
door edraket
Dat is niet zo moeilijk op de BC, maar nu in het echt. Heb ook wel eens geprobeerd een zuinigheidsrecord te breken met de S60. 4,2 op de BC, en 1:16,5 in het echt (6,0). Hoezo afwijking, is 30%!
Geplaatst: 06.05.2008 - 22:48
door Fredhead
Ach, BC gaf bij mij wel eens 1 op 25 aan... echte kilometers was dan net iets meer dan de helft
Geplaatst: 07.05.2008 - 09:15
door S80 Executive
Vreemd die afwijkingen. Gisteren met de T6 62,59 liter getankt. Daarmee 691 km gereden. Dat is 1 op 11,04. De bc gaf 8.8l/100 km aan, dat is 1 op 11,36. Dat verschil is dus zeer acceptabel.
S80
Geplaatst: 07.05.2008 - 09:15
door euerw
enige juist manier is om het niet via de BC te doen maar getankte liters en gereden km`s bij te houden
Geplaatst: 07.05.2008 - 19:31
door trax
normaal heb ik een afwijking = gemeten met liters van 5-10%
in de winter haal ik 1 :18 , naar Oostenrijk 1:16,5 waarbij de hele kar volgeladen is en 4 pers.
deze waardes dus aan de pomp .
geloof toch wel aan mijn echte 1:20 en BC 1:23
:greenjumpers:
Geplaatst: 07.05.2008 - 23:24
door edraket
Dan denk ik dat je de zuinigste S60 D5 hebt van Nederland!
Geplaatst: 08.05.2008 - 00:04
door Ticomar
Briljant resultaat.
Ik heb zelf de afgelopen 3 tankbeurten goed de BC in de gaten gehouden en alles nagerekend an de hand van de getankte liters (steeds tot het randje gevuld met veel geduld) en kom telkens tot de conclusie dat mijn BC consequent 0,7 ltr per 100 km optimistisch is.
Hij geeft 5,5 a 5,6 ltr per 100 km aan als gemiddelde, terwijl het werkelijke gemiddelde over de laatste maand (± 3.600 km) 6,27 ltr/100 km is. Veel van de gemaakte kilometers zijn woon/werkverkeer (Utrecht-Amsterdam zegt genoeg denk ik) en ook schoolrondjes in de stad. Daarnaast trap ik graag een beetje door als de situatie dat toelaat.
Ik heb dus niet bepaald het gevoel dat ik ontevreden zou moeten zijn met het resultaat. Scherper zou haalbaar moeten zijn als je vaak constante (lage) snelheden kunt maken, maar dan nog denk ik dat een resultaat van 1:23 een soort van natte droom is.....
Geplaatst: 08.05.2008 - 21:48
door Gast
Ik zal die natte droom ook niet krijgen.
Ik haal tot nu toe, net 1:13.

Zitten ook veel korte stukjes bij.....
Geplaatst: 09.05.2008 - 16:28
door trax
edraket schreef:Dan denk ik dat je de zuinigste S60 D5 hebt van Nederland!
hahhaha je conclusie is nog te voorbarig !!!
:smilecolros:
Het is een combinatie van Auto en "voetje"controle/beheersing !!!!!!
Geplaatst: 09.05.2008 - 20:40
door Useless
Als gevolg van de vakanties was het redelijk rustig op de weg de laatste twee weken. Gevolg 1:20,7. De BC was overigens een stuk optimistischer. Deze gaf ruim 1 op 23 aan. Desalniettemin, errug zuinig voor een relatief grote auto (nu rij ik wel als een ouwe lul!)
Geplaatst: 22.06.2008 - 18:42
door FrankS60
En ik doe gewoon lekker 1 op een emmer 8-[
Wel netjes trouwens met die diesels, of het nou 1 op 20 of 1 op 23 is!
Iemand enig idee wat een beetje het zuinigste is wat je met de 2.4T kunt doen?
Geplaatst: 24.06.2008 - 05:07
door gevanje
FrankS60 schreef:En ik doe gewoon lekker 1 op een emmer 8-[
Wel netjes trouwens met die diesels, of het nou 1 op 20 of 1 op 23 is!
Iemand enig idee wat een beetje het zuinigste is wat je met de 2.4T kunt doen?
1 op 10 is al heel netjes.
Geplaatst: 24.06.2008 - 20:03
door menjo
S80 Executive schreef:Vreemd die afwijkingen. Gisteren met de T6 62,59 liter getankt. Daarmee 691 km gereden. Dat is 1 op 11,04. De bc gaf 8.8l/100 km aan, dat is 1 op 11,36. Dat verschil is dus zeer acceptabel.
Bij mij ook ongeveer 0.0 afwijking, misschien dat alleen de diesels afwijking hebben in de boordcomputer? Ik neem aan dat iig bij een benzine de ECU heel precies weet hoeveel benzine er ingespoten wordt, zou dat bij diesel niet zo zijn?