Pagina 1 van 1
na sissen, gorgelen airco
Geplaatst: 08.05.2008 - 14:10
door beeper
Nu ik de airco wat vaker aan heb, valt mij het volgende op; als ik een stuk heb gereden met airco aan en vervolgens de motor uit doe hoor ik een seconde of 10 lang nog een soort sissend, gorgelend geluid uit de middelste roosters komen. Is dit normaal?
Geplaatst: 08.05.2008 - 16:25
door raymond01
Doet die van mij ook. volgens mijn theorie druk afbouwen.
Geplaatst: 08.05.2008 - 18:49
door Quota
Doet ie bij mij ook, schijnt normaal te zijn...
Geplaatst: 08.05.2008 - 20:48
door beeper
okido!
Geplaatst: 08.05.2008 - 21:11
door raymond01
Geplaatst: 08.05.2008 - 21:15
door raymond01
Sorry was even vergeten een txt erbij te plaatsen maar kijk even naar mijn vorige
regel Beeper. daar staat het een en ander in.
Gr. Raymond.
Geplaatst: 08.05.2008 - 22:57
door raymond01
Sorry was even vergeten een txt erbij te plaatsen maar kijk even naar mijn vorige
regel Beeper. daar staat het een en ander in.
Gr. Raymond.
Geplaatst: 09.05.2008 - 09:18
door beeper
ok bedankt, heb ik net gelezen. Komt overeen met mijn situatie,bij mij koelt iet nog wel maar niet meer geweldig, tevens springt ie ook vaak zo maar vanzelf op binnencirculatie... ik ga er even naar laten kijken
Geplaatst: 09.05.2008 - 17:54
door Beers!
Dat van die binnencirculatie klopt wel. Als het buiten erg warm is, dan gebruikt ie eerst de minder warme lucht (die de Volvo tevens aan het koelen is) om de binnentemperatuur op peil te brengen. Als die op peil is, schakelt ie weer naar "verse" lucht. Mooi he, die clima..
Geplaatst: 09.05.2008 - 22:01
door raymond01
Dit klopt wat beers zegt van de binnenlucht.
Geplaatst: 09.05.2008 - 22:27
door beeper
ok, dan weet ik dat ook weer! Neemt niet weg dat ie niet echt geweldig koelt en lang op een hoge stand blijft blazen.
Geplaatst: 09.05.2008 - 22:32
door raymond01
Dan nog iets als de airco in de winter aanstaat na een koude start gaat deze na ongeveer 7 min. pas warme lucht blazen.
Ik zou koude middel bij laten vullen.
Geplaatst: 10.05.2008 - 21:20
door beeper
daar zat ik idd ook al aan te denken. Wat trouwens wel gek is is dat ik vanmiddag een ritje met mijn kids achterin maakte van een klein half uur waarbij de airco de complete rit op zijn hardst stond te blazen ( stand in aut) op de koudste stand en inderdaad vrijwel meteen aan het begin oversprong op binnencirculatie en bleef. De hele rit kwam er niet echt koude lucht uit, het is een fris briesje meer niet. De buitentemp was 27 graden. Auto was niet echt koel te krijgen, dien ten gevolge rode hoofdjes achterin..
Net op de terugweg met een buitentemp van 23 graden leek hij ineens wel weer een stuk beter te koelen, ik hoefde hem niet op de koudste stand te zetten---> op 19 graden koelde hij wel redelijk. In ieder geval voelde het een stuk kouder aan. Ook stond ie niet te blazen zoals op de heen weg en ging ie uberhaupt nu niet naar binnencirculatie..
Iemand een idee of die buitentemp. daar mee te maken heeft o.i.d.?
Geplaatst: 11.05.2008 - 12:38
door raymond01
Kan ben gisteren wezen zwemmen en heb de auto lekker koel onder een boom gezet en dan heeft de airco ECC minder tijd nodig om te koelen.
De mijne wordt volgende week bijgevuld......de airco kan ongeveer 10% koudemiddel verliezen per jaar en als er niet voldoende in zit duurt het ook wat langer..
Geplaatst: 14.05.2008 - 22:09
door LeonW
raymond01 schreef:Kan ben gisteren wezen zwemmen en heb de auto lekker koel onder een boom gezet en dan heeft de airco ECC minder tijd nodig om te koelen.
De mijne wordt volgende week bijgevuld......de airco kan ongeveer 10% koudemiddel verliezen per jaar en als er niet voldoende in zit duurt het ook wat langer..
Klopt als een bus, ik ga die van mij binnenkort ook ff checken en service geven