Pagina 1 van 2

Nieuw hier, en vragen.

Geplaatst: 08.05.2008 - 18:44
door Stevys88
Dag allemaal,

Even kort voorstellen:
Naam: Steven
Auto: (C30 2.0D Summun)
Opties: Mobility Line - Dynaudio - Body-Kit - Sportpakket (onderstel + interieur)
Eigenaar: Moeder
De auto is nu zo'n 9-maanden oud en heeft bijna 50.000-km gelopen

Wat foto's om de boel op te fleuren:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit rolluik komt uit een C70:
Afbeelding

Dit blijft een eeuwig genot:
Afbeelding

Een zeer fijne aanvulling (omkeerbare bagagemat) --> handig ook voor de golftassen:
Afbeelding
Afbeelding

Details:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat zijn mijn vragen:
- Zijn er mensen die ervaring/foto's hebben van de drie zonneschermen, sluiten deze goed aan enzo?
- Omdat er vanaf eind dit jaar veel minder mee gereden zal worden (ivm komst lease A4) zitten wij (vooral ik) te denken aan chiptuning (ik heb hem dan 5-dagen in de week). Zijn er mensen die daarmee ervaring hebben?
- Is het mogelijk om de iPod adaptor in te bouwen in MY07?
- Tips voor de plaatsing van dat Volvo bluetooth ding?


Alvast bedankt!!!

Geplaatst: 08.05.2008 - 22:53
door Paul
Mooie auto! En goed begin van je eerste post zo met die mooie foto's!

Lekker dik ding!!

Je vragen:
Zonneschermen zie project van Sam (hij heeft ze erin)
Chiptuning (heel apart topic over kijk dan ook even bij S40/V50)
Ipodadapter MY07> NEE, alleen je AUX ingang is een optie (maar is natuurlijk even wat minder)
Bluetooth ding, tsja die zie je overal wel verschijnen, vind het persoonlijk lelijk op het mooie slanke dashboard

Geplaatst: 08.05.2008 - 22:57
door Sam
zonneschermen houden prima

Geplaatst: 09.05.2008 - 07:52
door MichelR
Welkom op dit forum..

En zonneschermen zitten goed..
(helaas heb ik 1 die rammelt.. Moet ik een keer naar kijken..)

En hou de clipjes goed in de gaten zijn namelijk niet los te verkrijgen bij volvo.. Ik ben er al 1 kwijt.. :-(

Geplaatst: 09.05.2008 - 09:04
door Poolrev
Waarom chiptuning voor een 2.0D? Deze is toch al zeker zeer vlot om het nog zacht uit te drukken en heeft mijns inziens totaal geen chip nodig...

Geplaatst: 09.05.2008 - 10:04
door Stevys88
Sunblinds worden volgende week besteld.

Dat van die iPod is echt naai, nu is het zo bekrompen en de kwaliteit is minder. iPod zit nu zo met een Brodit-houder: (zie midden-console)
Afbeelding

Waarom chippen: na 50.000 is ie niet meer snel (voor je gevoel), het verbruik gaat dan omlaag (niet veel, maar toch). Nu heeft hij het boven de 180 moeilijk (door spoiler achterop) dat zal dan minder zijn, en is voor de Duitse snelweg --> waar we veel moeten komen --> een stuk prettiger.

Geplaatst: 09.05.2008 - 12:38
door Herror
door spoiler kan je minder hard wil je zeggen? :|:|:| is dat zo??? ......
Ik merk wel iets positiefs: hoe harder ik rij, hoe strakker ie op de weg ligt ... maar of dat te maken heeft met spoiler ... zo groot is dat ding ook weer niet .... kheb wel een sportonderstel :)

Geplaatst: 09.05.2008 - 12:54
door Stevys88
De achterspoiler zorgt wel degelijk voor meer luchtweerstand.

Geplaatst: 09.05.2008 - 14:52
door T.Mulder
Herror schreef:door spoiler kan je minder hard wil je zeggen? :|:|:| is dat zo??? ......
Ik merk wel iets positiefs: hoe harder ik rij, hoe strakker ie op de weg ligt ... maar of dat te maken heeft met spoiler ... zo groot is dat ding ook weer niet .... kheb wel een sportonderstel :)
Dat je strakker op de weg ligt komt dan door de "downforce" (kan idd nooit echt heel veel zijn) die de achterspoiler maakt. Meer "downforce" betekend altijd meer lucht weerstand, dus minder topsnelheid.

Geplaatst: 09.05.2008 - 15:25
door Poolrev
Stevys88 schreef:De achterspoiler zorgt wel degelijk voor meer luchtweerstand.
Die is in het geval van de C30 te verwaarlozen. Ik weet niet waar 't precies te vinden is, maar Volvo heeft hier zelf eens wat tests (van de C30) van vrijgegeven.

En boven de 180 moeilijk? Ik rijd zelf met een 1.6D en die heeft 't echt niet zo supermoeilijk bij de 180, Ik kon bijv. een A4 Avant 2.0TDI met gemak blijven volgen op de Autobahn, dit terwijl m 'n C30 compleet afgeladen was...
Het is meer een kwestie van gevoel denk ik. En op (zeer) hoge snelheden merk je dat voordeel in brandstofverbruik door chiptuning vrijwel niet.
En daarbij, de stukken dat je echt 180+ kan rijden in Duitsland worden ook steeds minder, tenzij je geen rekening houdt met overig verkeer en je eigen veiligheid...

Geplaatst: 09.05.2008 - 15:55
door Paul
MichelR schreef:Welkom op dit forum..

En zonneschermen zitten goed..
(helaas heb ik 1 die rammelt.. Moet ik een keer naar kijken..)

En hou de clipjes goed in de gaten zijn namelijk niet los te verkrijgen bij volvo.. Ik ben er al 1 kwijt.. :-(
Moet je toch een betere dealer zoeken Michel, heb toen we de XC70 kregen nog clipjes besteld, aangezien ze natuurlijk in de T5 nog zaten en die was al verkocht....

Maar sportieve moeder hoor die steeds 180+ rijdt!

Geplaatst: 09.05.2008 - 16:03
door Stevys88
Paul schreef: Maar sportieve moeder hoor die steeds 180+ rijdt!
Nou steeds?? --> wanneer de omstandigheden het toelaten, in Duitsland is het gewoon fijn. En daarbij, de auto hoor je niet klagen.

De banden echter wel. Hij heeft nu z'n 3de set voorbanden. Maar afgestapt van SportContact 3. Liggen nu Dunlop SportMaxx onder. Zeer fijne band moet ik zeggen --> is stiller en harder.

Geplaatst: 09.05.2008 - 16:07
door Paul
Dat meen je niet!! 50.000km en je derde set banden, dat meen je niet man! Rij je bij elk stoplicht met gillende banden weg?

Geplaatst: 09.05.2008 - 16:11
door Stevys88
Nee helemaal niet. In tegendeel, eerste twee versnellingen doen wij altijd heel rustig, daar zijn ze te kort voor.

Geplaatst: 09.05.2008 - 16:17
door Paul
Heb met mijn 206, 60.000km gereden met 1 set, Michelin Primacy (ofzo)
en ze waren nog niet op...

Geplaatst: 09.05.2008 - 16:23
door Stevys88
De Avensis 2.0 (2005) hiervoor heeft 85.000km gereden op een set Bridgestone Turanza. Was trouwens een heerlijke auto, alleen saai.

Geplaatst: 09.05.2008 - 16:59
door T.Mulder
Stevys88 schreef:Nee helemaal niet. In tegendeel, eerste twee versnellingen doen wij altijd heel rustig, daar zijn ze te kort voor.
Daar zegt ie niet bij dat ie met 180+ de bochten door gaat :wink:

Geplaatst: 10.05.2008 - 10:23
door Guestuser
Woow das inderdaad heftig 3de set banden. Wel mooie wagen trouwens ;-)

Ik vraag mij alleen af: kun je dat rolluikje gewoon bestellen voor een MY07? Wil ik namelijk ook wel.

Geplaatst: 10.05.2008 - 10:39
door Auk
Paul schreef:Heb met mijn 206, 60.000km gereden met 1 set, Michelin Primacy (ofzo)
en ze waren nog niet op...
Hmm.. mijn pa heeft bij 110dkm z'n eerste setje banden pas vervangen :o

3Setjes banden in 50dkm.. dat krijg je zelfs niet voor elkaar als je banden verkeerd gebalanceerd zijn of de "toe-angle" op -40 staat :P

Geplaatst: 10.05.2008 - 11:58
door Blackflash
Auk schreef:
Paul schreef:Heb met mijn 206, 60.000km gereden met 1 set, Michelin Primacy (ofzo)
en ze waren nog niet op...
Hmm.. mijn pa heeft bij 110dkm z'n eerste setje banden pas vervangen :o

3Setjes banden in 50dkm.. dat krijg je zelfs niet voor elkaar als je banden verkeerd gebalanceerd zijn of de "toe-angle" op -40 staat :P
dat kan best hoor, verkeerde spanning, verkeerd manier van optrekken. Ik denk dat als ik er echt voor zou gaan een setje op te rijden in een paar 1000 kilometer. Het is maar hoe je er mee omgaat.

even ter relativering, bij mijn motor die ik voornamelijk ion de stad gebruik. Bij 12000 compleet nieuwe remmen, balhoofdlager en banden./ Moet zeggen, hij rijdt nu weer heerlijk :P