Pagina 1 van 1
Losse draadjes en vraag over de afstandsbediening
Geplaatst: 10.05.2008 - 12:04
door simba_1
1) Ik zag net dat bij de connector die (denk ik) voor de trekhaak is er 2 losse witte draadjes zijn (zie foto). Op de 2 staan het nummer 11 en 12. Weet iemand waar die voor zijn?
2) Klopt het dat als je de afstandsbediening van de sleutel de deuren alleen op slot kunt zetten als de deuren allemaal ook echt dicht zijn?
Bij mijn vorige auto kon je op de sleutel op dicht drukken. De deuren gingen dan op slot. Als er nog een deur open was (bv rechts achter) dan knipperde de lampen nog niet. Als de die deur dan dicht deed dan knipperde de lampen en zit alles op slot.
Nu druk ik op dicht, maar als bv de deur rechts achter nog niet dicht is dan moet ik daar eerst op wachten. Pas als die dicht is moet ik weer op de afstandbeding drukken en gaat alles dicht.
Geplaatst: 10.05.2008 - 14:20
door Oceanracer
1. De plek van de stekker is in elk geval die voor de trekhaakstekker. Jij hebt wellicht een 13 polige stekker, want de kleuren zijn wel anders dan de mijne.
2. Je hebt hiervoor wellicht een VAG-auto gehad? Die knippert idd als het laatste portier gesloten is. Volvo niet. Eerst alle deuren dicht, dan pas op het knopje drukken om af te sluiten. Erg irritant, maar niets aan te doen.
Geplaatst: 10.05.2008 - 16:19
door Henkvdz
Dat is toch niet zoals bij mijn Volvo; ik kan uitstappen, op de AB drukken en wanneer ik dan de laatste deur/kofferbak dicht gedaan heb, gaan de knipperlichten 2x knipperen en is de boel afgesloten.
Groet Henk
Geplaatst: 10.05.2008 - 18:23
door Oceanracer
Dan hebben ze dat kennelijk afgekeken, want bij die van mij (2001) werkt 't dus nog niet zo.
Geplaatst: 10.05.2008 - 20:39
door kuijperhj
pool 11= massa voor pool 10
pool 10= constante stroom geschakeld via het contact, er zijn type caravans waarvan de koelkast aangesloten is op pool 10 echter de meeste caravans zijn aangesloten op pool 9.
pool 12= herkenning aanhangwagen
Geplaatst: 11.05.2008 - 12:35
door Henkvdz
Oceanracer schreef:Dan hebben ze dat kennelijk afgekeken, want bij die van mij (2001) werkt 't dus nog niet zo.
Hi Erwin,
Dat noemen ze nu: voortschrijdend inzicht.

Hebben de fabrikanten weer een reden om een veranderd type te promoten/verkopen.
Groet Henk
Geplaatst: 11.05.2008 - 18:20
door simba_1
Oceanracer schreef:Dan hebben ze dat kennelijk afgekeken, want bij die van mij (2001) werkt 't dus nog niet zo.
Ik heb net nog even zitten proberen. Bij mijn V70 2004 werkt het wel met de achterklep. Als die nog open staat kun je wel op dicht drukken. Als je de achterklep dan dicht doet dan knipperen de lampen even kort en is alles op slot.
Jammer dat het niet op de deuren werkt. Ik vond dit heel erg handig bij mijn vorige passat.
Geplaatst: 11.05.2008 - 20:17
door Paul
Ik kon de V40 zelfs op slot doen terwijl de deur nog niet dicht was, vervolgens deur dicht bleven de knippers even branden en zat hij op slot.
Geplaatst: 11.05.2008 - 22:24
door simba_1
Paul schreef:Ik kon de V40 zelfs op slot doen terwijl de deur nog niet dicht was, vervolgens deur dicht bleven de knippers even branden en zat hij op slot.
Dat is wat ik ook graag op mijn v70 zou willen hebben. Helaas werkt het niet zo.
Of is dit door de garage te wijzigen (software wijziging)?
Geplaatst: 12.05.2008 - 23:56
door Gast
kuijperhj schreef:pool 11= massa voor pool 10
pool 10= constante stroom geschakeld via het contact, er zijn type caravans waarvan de koelkast aangesloten is op pool 10 echter de meeste caravans zijn aangesloten op pool 9.
pool 12= herkenning aanhangwagen
Wat is dan de reden om deze kabels los te halen?
Geplaatst: 13.05.2008 - 06:47
door simba_1
AlexV70 schreef:kuijperhj schreef:pool 11= massa voor pool 10
pool 10= constante stroom geschakeld via het contact, er zijn type caravans waarvan de koelkast aangesloten is op pool 10 echter de meeste caravans zijn aangesloten op pool 9.
pool 12= herkenning aanhangwagen
Wat is dan de reden om deze kabels los te halen?
Ze zaten al los toen ik de auto kocht. Helaas had ik het toen niet gezien (ze zaten zo dat je het toen niet direct kon zien). Nu ben ik benieuwd of deze draden gewoon op de connector aangesloten moeten worden, of dat ze ergens anders voor zijn. En ik vraag me af waarom ze los zitten/zijn gehaald.
Geplaatst: 13.05.2008 - 18:50
door Volvospecialist
De posities 11 en 12 zijn (bijna) nooit aangesloten !!!

Geplaatst: 13.05.2008 - 19:13
door Oceanracer
Volvospecialist schreef:De posities 11 en 12 zijn (bijna) nooit aangesloten !!!

Omdat?
Geplaatst: 13.05.2008 - 19:20
door menjo
simba_1 schreef:Paul schreef:Ik kon de V40 zelfs op slot doen terwijl de deur nog niet dicht was, vervolgens deur dicht bleven de knippers even branden en zat hij op slot.
Dat is wat ik ook graag op mijn v70 zou willen hebben. Helaas werkt het niet zo.
Of is dit door de garage te wijzigen (software wijziging)?
Ik denk het, want mijn S60 (2004) heeft dat wel.