Pagina 1 van 2

S80V8

Geplaatst: 02.09.2005 - 22:55
door Johann
April 2006 bij de dealer near you..

Re: S80V8

Geplaatst: 03.09.2005 - 07:45
door bart simpson
Johann schreef:April 2006 bij de dealer near you..
Ik denk zelf ietsie later, maar die V8 in een S80 is natuurlijk best leuk.

Geplaatst: 03.09.2005 - 09:38
door Reitse
S80 V8... en dan nog steeds voorwielaandrijving?? Of AWD?

Geplaatst: 03.09.2005 - 10:37
door bart simpson
Reitse schreef:S80 V8... en dan nog steeds voorwielaandrijving?? Of AWD?
Met AWD idd nog veel leuker

Geplaatst: 05.09.2005 - 09:54
door Ben
Zou dan toch ook die Estate versie komen?

Geplaatst: 05.09.2005 - 10:19
door bart simpson
Ben schreef:Zou dan toch ook die Estate versie komen?
Zeker niet kort na de introductie van de all new S80

Geplaatst: 05.09.2005 - 11:38
door Michel740Turbo
ja een estate ( V90 ) zou het weg beeld toch vlink opvrolijke zeker als er een mooi blokje in ligt :twisted: :twisted:

Geplaatst: 05.09.2005 - 13:28
door Lucien
Iemand een link of andere info hierover?

Geplaatst: 05.09.2005 - 15:29
door Walter
er is niets officieels over bekend...

Geplaatst: 07.09.2005 - 10:44
door fluz
Ford heeft in Keulen eind vorig jaar een nieuwe motoren fabriek neergezet, speciaal voor grotere motoren, zoals V8 en V12 motoren. Deze laatste met name voor Aston Martin. Dit maakt de kans dat er meer V8 motoren in een Volvo komen natuurlijk een stuk groter.
Hoewel ik denk dat de "verstokte" S40/V50 rijders weinig kans hierop hebben :lol: .

Geplaatst: 07.09.2005 - 10:57
door bart simpson
fluz schreef:Ford heeft in Keulen eind vorig jaar een nieuwe motoren fabriek neergezet, speciaal voor grotere motoren, zoals V8 en V12 motoren. Deze laatste met name voor Aston Martin. Dit maakt de kans dat er meer V8 motoren in een Volvo komen natuurlijk een stuk groter.
Hoewel ik denk dat de "verstokte" S40/V50 rijders weinig kans hierop hebben :lol: .
Als er een V8 komt moet deze dwars geplaats (moeten) worden, dit zal dan zonder enige twijfel de (Yamaha) V8 uit de XC90 gaan worden.

Geplaatst: 08.09.2005 - 08:25
door Walter
kreeg dit verhaal over de mail van een collega, geen idee wat de herkomst is:
De tweede generatie S80 wordt wat breder en vooral hoger. De inzittenden kunnen hierdoor hoger in de auto worden geplaatst, wat extra ruimte oplevert, het instapcomfort verhoogt, evenals de actieve veiligheid. Een hoge zitpositie komt immers de overzichtelijkheid ten goede. De nieuwe S80 wordt hiermee geen supersportieve sedan, maar een ‘verantwoorde’ sedan die qua rationele eigenschappen goed zal scoren. Zo wordt hij wezenlijk ruimer dan bijvoorbeeld een BMW 5-serie , zonder duurder te zijn. De vergelijking met concerngenoot Ford Five Hundred dringt zich op. Deze Amerikaanse sedan maakt gebruik van hetzelfde onderstel en heeft een wielbasis van 287 cm. De Ford is 510 cm lang en 156 cm hoog (huidige S80: 279/482/143 cm). De verwachting is dat de nieuwe S80 hier tussenin gaat zitten: wielbasis circa 285 cm, een totale wagenlengte van 490 cm en net geen 150 cm hoog. Met deze maatvoering wordt de nieuwe S80 net wat groter dan de huidige klassenleider, de Audi A6. Een ideale ministersauto!

Op motorisch vlak is het grote nieuws de komst van een nieuwe 6 cilinder lijn motor van 3,2 liter inhoud. Deze krachtbron is dermate compact (hij is zelfs korter dan de huidige 5 cilinder), dat hij bij wijze van spreken onder de motorkap van een Ford Focus past. Helaas is deze versie, de RS, uit kostenoverwegingen geannuleerd. De huidige 6 cilinder van Volvo kon er qua raffinement en vermogen op zich prima mee door, maar had als nadeel dat er naast het motorblok geen plaats meer was voor een automaat met 5, 6 of 7 versnellingen. Dat biedt de nieuwe, relatief lichte, aluminium krachtbron wel: een 6-traps automaat wordt standaard. De 3,2 liter levert in standaard uitvoering dankzij variabele kleptiming 238 pk bij 6.000 t.p.m en 320 Nm bij 3.500 t.p.m. Daarnaast komt er een ‘light pressure’ turboversie met 285 pk en 400 Nm en een ‘high pressure’ variant met 350 pk en 450 Nm. Deze laatste versie overtroeft zowel qua vermogen als koppel de Volvo V8 motor (315 pk en 440 Nm). Toch zal de nieuwe S80 ook als V8 leverbaar worden omdat met name de Amerikaanse markt hier om vraagt. De S80 V8 en de T6 krijgen standaard vierwielaandrijving, op de minder krachtigere versies zal het een optie zijn.

Volvo zal de vele klanten die niet primair vallen voor veel pk-geweld niet uit het oog verliezen en de nieuwe S80 ook gaan leveren met 5 cilinder motoren, zowel in benzine als in dieseluitvoering. De dieselmotor is net vernieuwd en voor de S80 komen zowel de 163 pk als de 185 pk variant beschikbaar. Bij de benzineversies houdt Volvo nog even vast aan de bestaande 2435/2521 cc motor. De 140 pk variant komt echter te vervallen, waardoor de S80 in standaarduitvoering de beschikking krijgt over minimaal 170 pk. Hiermee zit de nieuwe Volvo in dezelfde vermogenklasse als de Audi A6 2.0 TFSI/2.4, de BMW 523i en de Mercedes-Benz E 200 K. Over twee jaar volgt er nieuwe, van de 6 cilinder afgeleidde, 5 cilindermotor van 2,7 liter en 200 pk.

Geplaatst: 08.09.2005 - 09:20
door Ben
VolvoMafia schreef:kreeg dit verhaal over de mail van een collega, geen idee wat de herkomst is:
De tweede generatie S80 .........200 pk.
Lijkt me een heel plausibel verhaal.

Geplaatst: 10.09.2005 - 21:27
door Ben
Op autoscoops.be vond ik deze foto van een interieur. Zou van de nieuwe S80 zijn?

Afbeelding

Geplaatst: 10.09.2005 - 21:48
door bart simpson
Vindt dat McDonaldstafeltje wel wat :lol:
Hoop dat de stoelen niet teveel op die van de S40-V50 gaan lijken, zou het geen vooruitgang vinden.

Geplaatst: 10.09.2005 - 23:18
door Gast
Ziet er wel vertrouwd uit! De stoelen mogen ze van mij zo uit de huidige generatie S80 overnemen. Vandaag nog enkele honderden kilometers gereden maar als je uitstapt lijkt het of je nog maar 10 minuten in de auto hebt gezeten!

Geplaatst: 11.09.2005 - 00:49
door Johann
Gaan ze toch niet weer terug naar dat goedkope recycle grijs?

Geplaatst: 11.09.2005 - 10:14
door Gast
Beige ( wat ik heb) is toch een stuk mooier dan grijs en zwart!

Geplaatst: 11.09.2005 - 12:55
door Michel740Turbo
Ik zie wel dat voor het middenconsole de zelfde techniek gebruikt is als in de S40/V50, dus een andere radio is er ook niet meer bij :cry:
Maar verder ziet het netjes uit

Geplaatst: 11.09.2005 - 13:05
door bart simpson
Michel440sports schreef:Ik zie wel dat voor het middenconsole de zelfde techniek gebruikt is als in de S40/V50, dus een andere radio is er ook niet meer bij :cry:
Dat kan bij vrijwel geen enkele auto in dat segment nog.
Dus.... stretch de 440 zo lang je kunt :wink: