Verkeerde keuze?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
Move D5
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 09.03.2008 - 11:52
Locatie: Schagen

Zojuist voor het eerst van mijn leven voor €100 diesel in een auto gegooid.......dat doet pijn. Ik weet dat je niet meer mag omrekenen naar de goeie ouwe florijn maar 220 gulden voor een vole tank begint toch wel in de traumatische zone te komen. Alhoewel de prijs vaneen vat olie sterk overgewaardeerd schijnt te zijn, zie ik de dieselprijs niet zo snel meer substantieel zakken.

Begin me ernstig af te vragen of ik onlangs geen 2.4 170pk met een fijne LPG-G3 installatie had moeten nemen in plaats van de geroemde D5.....

Ben benieuwd of nog meer D5 rijders met deze gedachte spelen.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

je kunt lpg in je D5 bouwen als je zo graag op gas rijdt
Volvo for life
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41030
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Inderdaad, LPG inspuiting op een diesel schijnt zeer prestatieverhogend te zijn. Maar of hij er zuiniger van wordt?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ben schreef:Inderdaad, LPG inspuiting op een diesel schijnt zeer prestatieverhogend te zijn. Maar of hij er zuiniger van wordt?
als hij alleen op gas loopt iig goedkoper
Gebruikersavatar
joostb
2nd Gear member
Berichten: 122
Lid geworden op: 28.06.2007 - 21:06
Locatie: veghel

houtgasgenerator monteren
Afbeelding

wel op tijd opstaan om hem aan te steken!
VW kever een stuk of 10
Diverse VW's
Volvo 144
Reanaut kangoo
Volvo 122s Turbo

Volvo S60 170HP LPI okt. 2001
Renault kangoo
Volvo Amazon220 (combi)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Move D5 schreef:Zojuist voor het eerst van mijn leven voor €100 diesel in een auto gegooid.......dat doet pijn. Ik weet dat je niet meer mag omrekenen naar de goeie ouwe florijn maar 220 gulden voor een vole tank begint toch wel in de traumatische zone te komen. Alhoewel de prijs vaneen vat olie sterk overgewaardeerd schijnt te zijn, zie ik de dieselprijs niet zo snel meer substantieel zakken.

Begin me ernstig af te vragen of ik onlangs geen 2.4 170pk met een fijne LPG-G3 installatie had moeten nemen in plaats van de geroemde D5.....

Ben benieuwd of nog meer D5 rijders met deze gedachte spelen.
een 170pk is de laatste volvomotor die ik zou overwegen en gas de laatste brandstof
groet van een tevreden dieselaar
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

ik ben ook blij met mijn diesel, prijsverschil wordt inderdaad steeds minder, zeker met de verhoogde accijns op diesel die er aan gaat komen...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11741
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Ik ben tot nu toe behoorlijk tevreden met mijn 170pk in combinatie met een euroShell card :)
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
joepjazz
2nd Gear member
Berichten: 226
Lid geworden op: 19.01.2007 - 22:11
Locatie: Eindhoven

we moeten inzien dat de prijzen van brandstof niet meer dalen maar verder fors gaan stijgen dus maar Ipod per jaar niet meer dan 1x uit eten geen derde flatscreen en nog maar 3 keer per jaar op vakantie maar ja wel een lekkere D5
V70
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Zag gisteren bij de Oosterburen dat bij veel benzinestations de Dieselprijs al gelijk is aan de Eurosuper. :shock:

Volgende melkkoe LPG?
S80 2,5T AUT5 2004
Gebruikersavatar
dieselpower
4th Gear member
Berichten: 532
Lid geworden op: 05.08.2007 - 16:35

Ik dacht daar afgelopen vrijdag ook zo over, ging voor bijna €100 euro aan diesel in de tank.
Bij nader inzien valt dat toch mee............ik bedoel, mijn vorige auto was een 2000 model S70, eentje uit de allerlaatste serie. Als ik met een eitje onder het gaspedaal reed dan haalde ik net 1:12, dat was dus op benzine. Daarbij kwam nog dat de aanbevolen soort brandstof minimaal octaan 98 moest zijn, dus zowat het duurste wat er was. Nu rijd ik met mijn D5, als ik ook met hetzelfde eitje onder mijn gaspedaal rond zou rijden, aan de goede kant van 1:20. Ook al zou de dieselprijs bijna gelijk worden aan de euroloodvrij, dan nog blijft diesel (iig voor mij) aantrekkelijk. Wegenbelasting is dan wel hoger, maar ik haal nu 500-600km uit dezelfde hoeveelheid brandstof. Komt nog bij, ik trek zo nu en dan ook nog een caravan, de S70 deed dan 1:7, mijn huidige S60 doet dat 1:12/13 en ik heb nu wel wat meer koppel/trekkracht daarvoor.

Buiten dit verhaal, voor onderhoud of techniek is er niet mooier/makkelijker al een dieselblok. Een diesel loopt altijd, benzine is toch een gevoeligere techniek.

Als laatste, gas is om op te koken............... (geintje)
Gebruikersavatar
josas
4th Gear member
Berichten: 549
Lid geworden op: 05.03.2005 - 14:22

Tja jongens, dan maar overstappen op een Matiz.....:)
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
bartv70
5th Gear member
Berichten: 1936
Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
Locatie: Duiven

Hallo

In 2000,dus acht jaar geleden, betaalden we 1,2 euro voor 1 US Dollar.
Een vat ruwe olie koste toen 30 Dollar per vat = 42 Euro

Mei 2008 betalen we 0,60 Euro voor 1 US Dollar.
Een vat ruwe olie kost nu 110 Dollar = 66 euro... Oeps ??!!
Olie is dus voor euro landen "slechts" 50% duurder geworden!!!!!

Eind 1999 begin 2000 kostte 1ltr. Diesel €0,60
Mei 2008 kost die zelfde liter Diesel €1,44
Geen stijging van 50% maar van ruwweg 140%!!!!!!

Met andere woorden, het gaat nergens meer over!

BartV70


BartV70

V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Gebruikersavatar
josas
4th Gear member
Berichten: 549
Lid geworden op: 05.03.2005 - 14:22

Mogen we blij zijn dat de Dollar niet is gestegen!
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Van iedere prijsstijging profiteren die "ratten" in Den Haag voor zo'n 70% mee.
Dat tijdelijke kwartje van die salon socialist, de vechter voor de arbeiders die tegenwoordig als commissaris her en der zijn zakken vult met miljoenen euro's, hebben we ook niet meer teruggekregen.
S80 2,5T AUT5 2004
Gebruikersavatar
josas
4th Gear member
Berichten: 549
Lid geworden op: 05.03.2005 - 14:22

Ach, ik weet 't. Maar bv in Duitsland is de auto niet zo zeer de melkkoe, maar word je weer op andere fronten gepakt. Hetzelfde geldt voor Belgie. Dus het blijft lood om oud ijzer, eigenlijk. Zolang we onze Volvo's nog kunnen betalen, hebben we niks te klagen.... :roll:

Maar dat kwartje van toen, is nu niet veel meer waard, toch? (inflatie, omrekenen naar euro)
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
Gebruikersavatar
Move D5
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 09.03.2008 - 11:52
Locatie: Schagen

Ik geloof dat ik nog mazzel heb dat ik in een gebied woon waar de brandstofprijs nog meerdere centen onder de gemiddelde prijs zit.

Desalniettemin vraag ik mij af tot hoever de dieselprijs moet stijgen (incl. accijnsverhoging) totdat het D5 enthousiasme overwonnen wordt door de pijn in de knip.
Gast

Tja, ik als oud LPG-er voel het al net zo.
De LPG prijs is nog nagenoeg gelijk aan vorig jaar, terwijl de de diesel....... :?

Kijk het nog even aan en anders toch maar een benzine (Turbo) op gas zetten. :cry:
Gebruikersavatar
TTT242
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 06.01.2005 - 01:04
Locatie: Limburg

Ik heb er ondertussen geen spijt van dat ik niet ben overgestapt op diesel. LPI in de T5 en rijden maar. Heb nu een S60 2.4D als vervangwagen van dealer, gaat lekker maar dat beest zuipt ook veel dure diesel hoor.
Volvo 480S 2.0i >>> V70 classic 2.5T LPT/LPI >>> V70 T5 2004 LPI
Gebruikersavatar
joostb
2nd Gear member
Berichten: 122
Lid geworden op: 28.06.2007 - 21:06
Locatie: veghel

Ook ik heb geen spijt van de keuze van LPI,diesel zit in het verdom hoekje en is de nieuwe melkkoe!
Eerst iedereen lekker maken met diesel en dan de prijzen omhoog,roetfilter
en als laatste zal er wel weer een extra belasting voor komen!
VW kever een stuk of 10
Diverse VW's
Volvo 144
Reanaut kangoo
Volvo 122s Turbo

Volvo S60 170HP LPI okt. 2001
Renault kangoo
Volvo Amazon220 (combi)
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”