Pagina 1 van 1
Zwarte rook bij in trappen kick down S60 2.4D automaat
Geplaatst: 22.05.2008 - 08:33
door demaart
Sinds een paar weken ben ik de blije eigenaar van een volvo s60 2.4D waarvan ik denk dat hij getuned is maar niemand weet het ook de garage niet waar hij vandaan komt.
Het valt me op dat wanneer ik versnel inhalen enz. kick down intrappen er een flinke zwarte rookwolk uit mijn uitlaat komt.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn. staat nu 190.000 km op en is van 11-2002.
Graag jullie hulp.
Geplaatst: 22.05.2008 - 12:19
door avanderendeS80
Heb precies het zelfde met een s80 2,5TDI. Maar alleen als ik een tijdje rustig heb gereden. heb het niet altijd wanneer ik stevig door blijf rijden is dit niet meer het geval. Er zijn wel diverse topics over geweest en ik kon me iets herinneren van een of andere dop die los zou zitten maar daar moet je even de search voor gebruiken.
Geplaatst: 24.05.2008 - 17:30
door hermano
ik heb er ook last van met mijn s60 d5 uit 2002
volgens mij is het gewoon de roet die achter is gebleven in de uitlaat die door de kick down explosie het eruit blaast
grtt herman
EGR klep
Geplaatst: 13.11.2008 - 22:21
door zijdo
Mogelijk blijft je EGR klep open staan (Exhaust Gas Recirculation klep)
Geplaatst: 13.11.2008 - 22:33
door coolhead
Ik heb het zelfde probleem met mijn D5.
Trekt als een beer, maar roken doet ie ook goed.
vooral als de turbo er in komt.
Wat kan dit zijn?
Geplaatst: 14.11.2008 - 08:44
door V70 classic
coolhead schreef:Ik heb het zelfde probleem met mijn D5.
Trekt als een beer, maar roken doet ie ook goed.
vooral als de turbo er in komt.
Wat kan dit zijn?
Lag
Turbo lag
Als je eerst de turbo laat opkomen en je gebruikt dan de kick-down is het al een stuk minder.
Dat veranderd het bij mij 2.5 (TDI chip) van pik zwart naar donker grijs(dan vanuit de spiegel bekeken he de motor is gezond).
en inderdaad
Na de pasage van Duitsland tijdens de vakantie is de uitlaat merkbaar schoner maar het rookgordijn bij het vanuit stationair vol op het gas blijft.
Het roken met de turbo op toeren is dan bijna weg.
Enne by the way.
Een diesel heeft nooit een teveel aan brandstof.
Hoogstens een tekort aan lucht :evil:
Geplaatst: 18.11.2008 - 14:20
door coolhead
Ok, maar als ik op de 70Km rijdt in de 3de versnelling b.v. en geef dan plankgas.
tot 4000rpm of iets hoger, zie ik de auto achter mij verdwijnen in de rook.
Ook wordt de rook niet minder bij een bepaalde snelheid of toerental.
Zondag nog door duitsland geweest en niet lager geweest dan 180KM p/u op de 31.
Maar nog steeds hetzelfde probleem met rook. Is niet minder geworden.
Geplaatst: 18.11.2008 - 14:32
door PeeJay
Luchtfilter verstopt of een LMM die niet goed functioneert?
Geplaatst: 18.11.2008 - 16:05
door euerw
om direct te versnellen hoef ik de kickdown niet direct te gebruiken ( na tuning), met K&N luchtfilter meer inlaat lucht (altijd goed), maar zou er van uitgaan dat de luchtfilter 1 eerste instantie vol zit
Geplaatst: 18.11.2008 - 16:06
door V70 classic
PeeJay schreef:Luchtfilter verstopt of een LMM die niet goed functioneert?
Indeed te weinig lucht
of een kapotte (pomp)vertuiver,turbo gammel.
De diesel verbrand in elk geval niet volledig.
Daar kun je zo op een forum weinig van zeggen.
Dit moet je toch even in natura zien.
Geplaatst: 18.11.2008 - 16:41
door mad
Geplaatst: 18.11.2008 - 21:47
door coolhead
Heb het andere topic gelezen,
Maar ik heb verder geen problemen met de auto.
Start goed,
Versnelt goed.
Rijd contstant.
Is zuinig. gem. 1 op 16.
Luchtfilter ziet er schoon uit, en zit er net 3 maand in.
bij een LMM zou je toch ook noodloop moeten krijgen? of merken dat de auto ook slechter op trekt?