Pagina 1 van 1

Moeizaam starten D5

Geplaatst: 24.05.2008 - 20:00
door bardos
Sinds een week is het starten moeizamer geworden. Een koude start wat vroeger na twee slagen lopen, nu pas na 6-7 keer met extra gas geven. Met warme motor ook pas na 4-6 keer.
Komt dit iemand bekend voor? Een zoektocht op het forum leverde geen duidelijke informatie op.

Geplaatst: 24.05.2008 - 20:11
door Dexter
Dit komt mij bekend voor. Ik had hier zelf ook last van. Totdat uiteindelijk de motor helemaal niet weer wilde lopen. Bij mij bleken er 2 verstuivers defect te zijn (schijnbaar wel een bekend euvel). Bij mij zijn toen alle 5 verstuivers gereviseerd en daarna was (en is) het weer helemaal goed.

Succes

Geplaatst: 24.05.2008 - 21:40
door Oceanracer
Klinkt inderdaad als lekkende injectoren. Kosten (bij de dealer) om en nabij de € 400,00. Per stuk...

Geplaatst: 25.05.2008 - 00:12
door gevanje
Yep ik had dezelfde ervaring, injectoren....................dure hobby. Wat kostte de revisie dexter????? Ik moest ook ca € 400 per stuk ex betalen plus nog eens een common rail leiding.

Geplaatst: 29.05.2008 - 03:25
door Dexter
gevanje schreef:Yep ik had dezelfde ervaring, injectoren....................dure hobby. Wat kostte de revisie dexter????? Ik moest ook ca € 400 per stuk ex betalen plus nog eens een common rail leiding.
Revisie was een stuk goedkoper. Ik weet het zo niet meer precies, maar het zat rond de €100 per verstuiver. Dan komen de montagekosten er nog wel bij.

Maar waarom moet je de common rail leiding ook laten vervangen dan? Of is die ook gewoon lek/stuk?

Geplaatst: 30.05.2008 - 13:46
door bardos
Jullie hadden het bij het rechte eind voor wat betreft de diagnose: injector 4, maar gelukkig niet voor de kosten......
Ik blijf dus nog maar even bij Boschgarage Doorten in Gasselte ipv bij een dealer.
Reparatie injector, branderplaat, de-en montage injector, storingsdiagnose, raildruk & vacuumslangen controleren, storingscode uitlezen +wissen €194.90

Geplaatst: 30.05.2008 - 13:49
door Oceanracer
Waarom denk je dat ik (ook) niet meer bij de dealer kom? Niet altijd beter, wel altijd duurder...

Geplaatst: 30.05.2008 - 22:28
door edraket
Dexter,
Commonrail leidingen moeten officieel vervangen worden vanwege de hoge drukken. Het komt niet zelden voor dat ze na vervanging van de verstuivers gaan lekken.

Bardos,
Ben toch wel benieuwd of je een nieuwe injector of een ruilinjector hebt gekregen of dat ze je eigen injector hebben gereviseerd.

Geplaatst: 31.05.2008 - 13:03
door Richard
Bij mij is een tijd geleden ook vastgesteld dat drie van de vijf injectoren het niet meer goed doen. Kwamen ze achter omdat ik aangaf dat ie nogal veel rookte. Kan dit met elkaar te maken hebben? Bij mij wertd aangeraden om nog even door te rijden omdat het hele verhaal rond de 1500,- zou kosten en zolang hij nog goed starte en geen vermogen verlies optreed het nog wel even kan.
Heb nu wel het gevoel dat hij wat trager wordt maar starten gaat nog steeds goed.

Geplaatst: 31.05.2008 - 13:43
door NOS
Maar het zou toch knap lullig zijn als je op een dag onverwachts niet meer kan starten...

Geplaatst: 31.05.2008 - 14:07
door bardos
EDRAKET,


Ben toch wel benieuwd of je een nieuwe injector of een ruilinjector hebt gekregen of dat ze je eigen injector hebben gereviseerd.
_________________
Eigen injector is gereviseerd.

Geplaatst: 04.08.2008 - 12:57
door dieterpa
gevanje schreef:Yep ik had dezelfde ervaring, injectoren....................dure hobby. Wat kostte de revisie dexter????? Ik moest ook ca € 400 per stuk ex betalen plus nog eens een common rail leiding.
Dit begrijp ik niet, dit kan eigenlijk niet stuk gaan. Is gewoon een holle buis.

Geplaatst: 04.08.2008 - 13:00
door dieterpa
edraket schreef:Dexter,
Commonrail leidingen moeten officieel vervangen worden vanwege de hoge drukken. Het komt niet zelden voor dat ze na vervanging van de verstuivers gaan lekken.
De hogedrukleiding van commonrail naar injector moet vervangen worden, niet de common rail zelf.

Geplaatst: 24.08.2008 - 01:31
door LeonW
Staat er toch ook?

Geplaatst: 12.11.2008 - 12:58
door Ramon&Ramon
die leidingen worden vervangen omdat het afdicht gedeelte van de leiding na gebruik beschadigd is en de kans op lekkage bij hergebruik aan wezig is.

Geplaatst: 27.11.2008 - 16:44
door Johan
bardos schreef:[snip]....... storingscode uitlezen +wissen €194.90
Een van de mooiste zinnen op een factuur! Opeens lijkt het dan of het helemaal niet duur meer is ..... :-) (is het ook niet in jouw geval overigens)